جوان نخبه بزرگ‌ترین سرمایه دانشگاه آزاد اسلامی است/ احیای ۶۱ واحد تولیدی در سمنان توسط بسیج سازندگی

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان با اشاره به نقش مهم دانشگاه در جامعه گفت: جوانان نخبه بزرگ‌ترین سرمایه دانشگاه آزاد اسلامی است

مهدی کاشفی با بیان این‌که اصلاحات اقتصادی در گام دوم انقلاب نیاز به توجه جدی به دو مقوله تولید و جوانان پا به کار دارد اظهار داشت: از آنجا که استان سمنان یک استان صنعتی و دارای دانشگاه‌های تراز اول در کشور است، توجه به پیوند صنعت و دانشگاه در جهت تولید می‌تواند تاثیر بسزایی در اقتصاد و پیشرفت استان داشته باشد. مهم‌ترین اقدام مورد نیاز در گام دوم دانشگاه همان توجه به ظرفیت جوانان و ایجاد محیطی برای پیوند جمعیت جوان و نخبه با تولید و صنعت برای به کار آوردن دانش و تخصص است.

او خاطر نشان کرد: جوانان نخبه بزرگ‌ترین سرمایه دانشگاه آزاد اسلامی است البته یکی از نقاط ضعف اغلب دانشگاه‌های ما عدم استفاده درست از این جوانان در جهت حل مشکلات است. توجه به کمیت دروس و عدم وجود برخی امکانات مورد نیاز دانشجویان در برخی دانشگاه‌ها بسیار محسوس است اما باید برای استفاده از تخصص، توان و تفکر دانشجو با تخصیص امکانات برای استفاده از این ظرفیت‌ها تلاش کرد. 
مسئول بسیج سازندگی استان سمنان تصریح کرد: احیای ۶۱ واحد تولیدی در سال ۱۴۰۰ توسط سپاه و بسیج در استان سمنان گواه خوبی برای پیوند بسیج سازندگی با صنعت است. همچنین اعزام گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی از دانشگاه‌ها به مناطق محروم و ‌دیده برای خدمت به مردم نمونه‌ها دیگری از این موضوع است. بسیج سازندگی با همه توان آماده همکاری با دانشگاه‌ها جهت بکارگیری تخصص جوانان تحصیل کرده در راستای تولید و اشتغال است. یکی از بخش‌های مهم بسیج سازندگی آموزش و اشتغال است که پیوند با دانشگاه می‌توان آموزش، کسب تجربه و کار عملی و استفاده از آنها را در راستای توسعه اشتغال و تولید  دنبال کرد.
وی بیان کرد: همانطور که در اشاره شد بسیج سازندگی آماده همکاری همه جانبه با دانشگاه ها بوده است و در کنار آن بسیج علمی و پژوهشی سپاه و بسیج دانشجویی نیز از درون دانشگاه ها بوده و با توجه به شناخت خوب از محیط آموزشی و دانشگاه ها می توانند کمک خوبی در این زمینه باشند. ظرفیت بسیج سازندگی در حوزه های مختلف تولید و اشتغال بسیار بوده و استفاده از این ظرفیت‌ها با روحیه جهای جوانان و بکارگیری آن در بحث حل مشکلات استان بسیار حائز اهمیت است.
کاشفی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به نامگذاری سال توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی،  ۱۳ گروه جهادی دانش بنیان در استان سمنان تشکیل شده که همه اعضا این گروه های جهادی از نخبگان و دانشجوها بوده اند و در صورت تمایل دانشگاه آزاد به گسترش همکاری های دوجانبه در جهت عمل به شعال سال، بسیج سازندگی آمادگی کاملی در خصوص افزایش همکاری ها را دارد.
این مسئول بسیج سازندگی در پایان تاکید کرد: اولویت بسیج سازندگی محرومیت زدایی و توجه به تحقق شعار سال در جهت تولید و اشتغالزایی به خصوص در مناطق روستایی و کمتر برخودار است و تاکنون نیز فرصت های شغلی بسیاری در بخش های مختلف توسط بسیج سازندگی بوجود آمده و این ظرفیت وجود دارد که در صورت وجود نیروی جهادی و متخصص در دانشگاه ها بحث همکاری ها در جهت رونق تولید و اشتغال گسترش یابد.

کد خبر: 1141787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =