۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۵
اختری: تولید سقف LPC برای نخستین بار در بجنورد / رقیب خارجی نداریم

عضو هیئت علمی گروه عمران دانشگاه بجنورد گفت: LCP ها هیج نمونه خارجی مشابه ندارند. از این رو می‌تواند جایگاه خوبی در برنامه‌های صادراتی کشور داشته باشد.

محمدرضا اختری عضو هیئت علمی گروه عمران دانشگاه آزاد واحد بجنورد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، با اشاره به تولیدات دانش بنیان ارائه شده در نمایشگاه عصر امید در مصلی تهران، سقف‌های سبک مرکب را یکی از کالاهای ارائه شده در این نمایشگاه عنوان و اظهار کرد: ویژگی Light composite panel یا (LCP) سبکی آنان نسبت به سقف‌های موجود در بازار مانند سقف‌های تیرچه بلوک و کامپوزیت است که در هر متر مربع 80 کیلو وزن دارد در حالی که وزن سقف های تیرچه بلوک در هر متر مربع 250 کیلوگرم است.

وی افزود: جنس ترکیبی سقف های مرکب از بتن سبک و گالوانیزه فولادی است که سبب شده در عین سبکی مقاومت خوبی نسبت به سایر سقف ها داشته باشد.

عضو هیئت علمی گروه عمران دانشگاه آزاد بجنورد به دو خاصیت ویژه عایق حرارت و صوت این سقف‌ها اشاره کرد و گفت: این کار در یک پروسه تحقیقاتی چهار ساله در دانشگاه بجنورد به نتیجه رسیده است. در این مدت توانستیم از مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن تأییدیه بگیریم و خوشبختانه اکنون این سقف های سبک مرکب به تولید انبوه رسیده و در پروژه‌های مختلفی در سطح ایران اجرای موفق داشته است.

اختری با اشاره به صرفه اقتصادی سقف‌های سبک مرکب اظهار کرد: این سقف‌ها در هر متراژ حداقلی یعنی هزار متر مربع با هزار متر طول، ماهانه 100 میلیون تومان درآمدزایی خواهد داشت.

وی تأکید کرد: این LCP ها هیج نمونه خارجی مشابه ندارد و تاکنون در کشوری تولید نشده است و از این رو می‌توان ادعا کرد که این تک محصول متعلق به جمهوری اسلامی ایران است و در برنامه‌های صادراتی کشور می‌توان به آن توجه کرد.

اختری با تصریح اینکه در روند تولید سقف های LCP تاکنون هیچ کمکی از صندوق توسعه و نوآوری دریافت نکرده‌ایم، خاطرنشان کرد: در مرحله‌ای محصول را به عنوان یک محصول دانش بنیان ثبت کردیم. اما در راستای حمایت‌های مالی وامی به ما ندادند و حرفشان هم این بود که نوپا هستید و وام به فعالیت‌های نوپا تعلق نمی‌گیرد.

عضو هیئت علمی گروه عمران دانشگاه ازاد اضافه کرد: حداقل وامی که شرکت دانش بنیان نوپا می‌توانند درخواست کنند 300 میلیون تومان است که در حقیقت دردی از کار دوا نمی‌کند. وام‌های کلانتر با درخواست وثیقه‌های سنگین مواجه می‌شود که قادر به تأمین آن نخواهیم بود. بنابراین مسائل مالی تولید سقف‌های سبک مرکب را از طریق همکاری با بخش خصوصی پیش بردیم و کارخانه‌ای در مشهد مقدس تأسیس کردیم که تولیدات آن می‌تواند به هر جای ایران اسلامی ارسال شود.

وی با اشاره به مشکلات بازاریابی محصولات دانش بنیان گفت: توان مالی ما برای تولید سقف های سبک مرکب کم بود و تمام سرمایه مان صرف تولید شد، بنابراین نتوانستیم در حوزه تبلیغات و شناسایی محصول و بازاریابی کار کنیم. اکنون امیدواریم بتوانیم با حضور در نمایشگاه عصر امید با شرکت‌هایی که خواهان محصولات سقف‌های سبک هستند قرارداد تولید و فروش ببندیم.

کد خبر: 1142526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =