جامعه را باید از مقیاسِ کوشش‌های فناورانه دانشگاه آزاد اسلامی آگاه کنیم

مدیرکل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به لزوم آگاهی‌بخشی به جامعه در رابطه با مقیاس و اهمیت کوشش‌های فناورانه دانشگاه آزاد اسلامی، خواهان توجه بیشتر به ظرفیت رسانه‌های دانشگاهی و تخصصی شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از اصفهان، اصغر عالمیان در حاشیه رویداد ملی عصر امید اظهار کرد: رویداد عصر امید با حضور شرکت‌های برتر دانش‌بنیان و نوآور و هم‌چنین زیرساخت‌هایی‌ پژوهشی دانشگاه، یک حرکت فن‌آورانه و آغاز تحولی بزرگ در فضای دانشگاهی کشور به سمت دانشگاهِ نسل چهارم محسوب می‌شود.

حضور ابرشرکت‌های صنعتی در جمع غرفه‌های اصفهان

 مدیر کل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در کنار استان‌های تهران، البرز و آذربایجان شرقی به عنوان یکی از چهار استان برتر حاضر در نمایشگاه حضور یافته و متخصصان و پژوهشگران این استان علاوه بر غرفه‌های اختصاصی استانی، در غرفه‌های ملی نیز حضور فعال دارند. از طرفی سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی و اتاق بازرگانی استان اصفهان با حضور ابرشرکت‌های شاخص صنعتی از جمله شرکت فولاد مبارکه و شرکت سهامی ذوب‌آهن نیز حضور چشم‌گیری در این نمایشگاه دارند.

نمایش محصولات ملی از جمله بذر هیبرید و مالچ رُسی

عالمیان در رابطه با وجه تمایز محصولات استان اصفهان در مقایسه با دیگر محصولاتِ به‌ نمایش درآمده گفت: تعدادی از محصولات دانش‌بنیان استان اصفهان -مانند بذر هیبرید و مالچ رُسی- جزو محصولات ملی دانشگاه آزاد اسلامی محسوب می‌شوند و از این جهت استان اصفهان نسبت به سایر استان‌ها دارای تمایز است.

عصر امید، فرصتی مغتنم برای اتصال سرمایه‌گذاران و دانش‌بنیان‌ها

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان با اشاره به اهمیت رویداد ملی عصر امید اظهار کرد: عصر امید فرصتی بسیار مغتنم برای اتصال و ارتباط بین سرمایه‌گذاران و شرکت‌های دانش‌بنیان است که امیدواریم این فرآیند تبدیل به نتایج تجاری و توسعه تولیدات هسته‌های فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان شود.

جامعه را باید از مقیاسِ کوشش‌های فناورانه دانشگاه آزاد اسلامی آگاه کنیم

لزوم توجه به ظرفیت رسانه‌های دانشگاهی و تخصصی

وی ادامه داد: نمایشگاه عصر امید یک فرصت نخبگانی است و به‌رغم این‌که اقشار مختلف از جمله دانشگاهیان‌، متخصصان، سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان بازدید خوبی از نمایشگاه داشتند و نمایشگاه از منظر اهداف خود از حیث برقراری ارتباط میان دانش‌بنیان‌ها و سرمایه‌گذاران به موفقیت دست یافته، اما برای آن‌که اقبال بیش‌تری از طرف مردم داشته باشیم و جامعه متوجهِ مقیاس و اهمیتِ تلاش‌های فناورانه دانشگاه آزاد اسلامی شود، باید به ظرفیت رسانه‌های دانشگاهی و تخصصی توجه بیشتری داشته باشیم.

عصر امید، می‌تواند منجر به ورود دانشگاه به نسل سوم و چهارم شود

اصغر عالمیان در پایان گفت: برگزاری نمایشگاه تخصصی با این موضوع، شکل و مقیاس در دانشگاه آزاد اسلامی بی‌سابقه بوده و اولین نمایشگاه ملی با هدف معرفی ظرفیت‌های فناورانه دانشگاه آزاد اسلامی محسوب می‌شود. این مهم می‌تواند یک دستاورد عظیم برای دانشگاه آزاد اسلامی و کشور رقم زده و دانشگاه وارد فضای دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم شود.

خبرنگار: سید محمدجواد جزایری

انتهای پیام./

کد خبر: 1142787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =