محتوای درسی مرتبط با رحلت حضرت امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد معرفی شد

رحلت حضرت امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد در ۵ کتاب درسی و ۸ درس و محتوا آمده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، ۱۴ خرداد یادآور عروج ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) است که در روزگار دشوار این کشور ندای حق‌طلبی را علیه رژیم منحوس پهلوی و استکبار جهانی سر داد و همچنین ۱۵ خرداد یادآور آغاز قیام خونین مردم در سال ۱۳۴۲ و سرآغاز نهضتی بود که در سال‌های بعد به پیروزی انقلاب اسلامی منجر شد.

بیشتر بخوانید:

سخنرانی رهبر انقلاب در حرم امام خمینی (ره)

پرداختن به زندگینامه و معرفی الگوها و اسوه‌های اخلاقی، ملی، مذهبی در محتوای آموزشی بخشی از فرایند یاددهی و یادگیری است که در نظام تعلیم و تربیت کشورمان تلاش شده این مهم با پرداختن به ابعاد مختلف زندگی ائمه اطهار و سیره و منش ایشان به‌خوبی مدنظر قرار گیرد. از این رو به‌منظور آگاهی‌بخشی، معرفی الگوهای صدر اسلام، امامان علیه‌السلام و سیره زندگی این بزرگواران، شخصیت‌های شاخص دوران تمدن اسلامی و دوران معاصر؛ کتاب‌های درسی برای گروه‌های سنی مختلف مناسب‌سازی شده است.

در همین راستا در ۵ کتاب درسی و ۸ درس و محتوا شامل کتاب فارسی پایه هفتم با عنوان درس امام خمینی (ره)؛ کتاب مطالعات اجتماعی پایه چهارم دبستان؛ کتاب مطالعات اجتماعی پایه نهم و کتاب تاریخ (۳) پایه دوازدهم با عنوان درس امام خمینی (ره) و انتخاب مقام معظم رهبری؛ کتاب تاریخ (۳) ایران و جهان معاصر درس قیام ۱۵ خرداد؛ به این موضوعات پرداخته شده است.

علاقمندان می‌توانند با مراجعه به سایت کتابخانه و مرکز اسناد سازمان، بخش نمایشگاه مجازی به آدرس http://lib.oerp.ir از محتواهای ارائه شده دیدن کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1142961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =