طرح پدافند غیرعامل به‌زودی راهی مجلس می‌شود

نماینده اراک در مجلس با بیان اینکه طرح پدافند غیرعامل به‌زودی به صحن می‌آید، گفت:‌در این قانون جایگاه و ساختار پدافند غیرعامل قانون‌مند می‌شود و دستگاه‌ها ملزم خواهند شد که نسبت به پدافند غیرعامل توجه ویژه‌تری داشته باشند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، محمد حسن آصفری نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت تصویب هر چه سریعتر قانون پدافند غیر عامل در مجلس، گفت:  کمیسیون امنیت ملی پیشنهادات خود را آورده است و  به احتمال قوی این طرح در یکی دوهفته آینده وارد صحن علنی خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

پیشنهادات مجلس برای کاهش سن ازدواج

وی با اشاره به جزئیات طرح پدافند غیرعامل، گفت: در این طرح  جایگاه و ساختار پدافند غیرعامل قانون مند می‌شود و هم اینکه دستگاه‌ها ملزم خواهند شد که نسبت به پدافند غیرعامل توجه ویژه‌تری داشته باشند و بخشی از اعتبارات خود را به پدافند غیر عامل جهت مقابله با هر گونه هکر و هر هک و هجومی که می تواند برای سازمان مشکل ساز باشد، اختصاص دهند.

آصفری با اشاره به وظایفی که در این طرح برای روسای سازمانها در نظر گرفته شده است، تاکید کرد: این قانون موارد متعددی برای روسای سازمانها در نظر گرفته و عالی ترین مسئول که هر  سازمان را به عنوان پاسخگو در حوزه پدافند غیر عامل در نظر گرفته است.

وی عنوان کرد: یک شورای عالی پدافند با حضور رئیس جمهور تعدادی از وزرا و فرماندهان نیروهای مسلح در کشور  تشکیل می‌شود و به طور کل قانون خوبی است که اکنون در دست کمیسیون امنیت ملی است و به زودی به صحن علنی می آید.

این نماینده مجلس با اشاره به خدمات زیرساختی این قانون به دستگاه های مختلف به توصیه های مختلف آن اشاره کرد و گفت: شناسایی و کشف نفوذ هکر و حملات سایبری در یک سازمان یا مجموعه، حفاظت‌های فیزیکی و سیستم عامل و  دیگر مواردی است که در متن این قانون مورد توجه بوده است.

وی ابراز کرد: قانون پدافندغیرعامل برای همه دستگاه‌ها است و همه مجموعه‌ها می توانند در آن نقش آفرینی کرده و کار آمد و کار ساز باشند چرا که بحث پدافند غیر عامل حوزه های آب، انرژی، غذا، مسائل دفاعی و حمل و نقل و به طور کلی همه حوزه ‌هایی که به نوعی در جامعه خدمت رسانی می کنند را در بر میگیرد.

آصفری با اشاره به وظیفه نظارتی مجلس گفت: وقتی قانون باشد همه دستگاه ها ملزم به اجرا می‌شوند و به طبع مجلس هم ضمانت نظارتش را دارد و اگر دستگاهی کوتاهی کند مجلس می تواند ورود کند با بالاترین مسئول آن مجموعه برخورد نظارتی داشته باشد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1143587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =