نکات چیدن یک اتاق خواب زیبا

اتاق خواب یک فضای خصوصی است که هر کدام از ما زمان زیادی را در آن صرف می‌کنیم. بنابراین این فضا باید آرامش زیادی داشته باشد تا بتواند احساسات و سلایق ما را نشان دهد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، اتاق خواب یک فضای خصوصی است که هر کدام از ما زمان زیادی را در آن صرف می‌کنیم. بنابراین این فضا باید آرامش زیادی داشته باشد تا بتواند احساسات و سلایق ما را نشان دهد. شما باید فضای اتاق خواب خود را به گونه‌ای راحت چیدمان کنید که با آرامش خاطر زیادی در آن استراحت کرده و به کارهای شخصی خود بپردازید. ما در ادامه به بررسی چند نکته برای چیدمان اتاق خواب می‌پردازیم. پس در ادامه ما را همراهی کنید.

۱.انتخاب رنگ مناسب اتاق خواب

یک نکته مهمی که در ارتباط با چیدمان اتاق خواب وجود دارد، رنگ ‌آمیزی اتاق خواب و انتخاب رنگ مناسب برای دیزاین اتاق خواب است. بهتر است تا قبل از اسباب‌ کشی به رنگ ایده‌آل خود برسید و برای آن تصمیم بگیرید. هنگام انتخاب یک گزینه مناسب برای رنگ ‌آمیزی اتاق خواب باید دو نکته  مهم را نیز در نظر بگیرید:اول آنکه رنگ انتخابی موجب ایجاد و تقویت طیف نور خنثی در اتاق شود و از طرف دیگر نیز به شما برای داشتن خوابی راحت و آرام کمک کند. همیشه به یاد داشته باشید که رنگ‌های تند و هیجان ‌انگیز  مانند قرمز، نارنجی و غیره که مغز شما را تحریک به فعالیت بیشتر می‌کنند و یا احساساتی مانند گرسنگی را در شما تحریک می‌کنند گزینه‌های خوبی برای رنگ اتاق خواب نیستند. استفاده از رنگ‌های آرام بخش و خنثی گزینه بهتری برای چیدمان خانه رنگی است. برای مثال رنگ خاکستری یا طوسی برای اتاق خواب کمک می‌کند تا به راحتی هم رنگ‌های دیگر را با آن ترکیب کنید.

۲.استفاده از گل و گیاه

استفاده از انواع گیاهان آپارتمانی و گیاهان زینتی هم  به ایجاد رنگ و ایجاد فضایی سرزنده در اتاق خواب به شما کمک خواهد کرد. در این زمینه می‌توانید از گلدان های رنگی استفاده کنید که در کنار زیبایی تاثیر گلدان‌ها را نیز بیشتر می‌کند. این روزها انواع گل و گیاهان آپارتمانی را می‌توانید به صورت خرید اینترنتی  و در کنار خرید حضوری هم انجام دهید. در این صورت گیاهان مقاوم و خوب را با قیمت ارزان  تهیه خواهید کرد.

۳.استفاده از سقف

سقف اتاق خواب را دیوار پنجم می‌دانند. اگر سقف اتاق شما ساده و بی‌رنگ است می‌تواند به آن کمی طرح و رنگ اضافه کنید. رنگ سقف بهتر است هم رنگ با دیوارها اما کمرنگ و ملایم تر باشد. این کار ارتفاع سقف را کمتر نشان می‌دهد و احساس آرامش بیشتری را تزریق می‌کند. یکی دیگر از راه‌ها برای تزئین سقف آن است  که سقف را کاغذ دیواری کنید و یا از ساختار هایی مثل گچ بری یا داربست های چوبی کمک بگیرید. گزینه‌های دیگری نیز مانند سقف نقره ای، تخت خواب سایبان دار و رخت آویز های سقفی مدرن هم می‌توانند به اتاق خواب شما تنوع زیادی ببخشند.

۴.استفاده از عطر و عود

ایجاد بوی خوب در اتاق خواب نیز به آرامش بیشتر ما کمک می‌کند. برای مثال شما می‌توانید از انواع عود خوشبو کننده استفاده کنید. برای خرید عود باید بدانید که قیمت آنها با توجه به برند و اندازه آنها تعیین می‌شود. عودهای  آبشاری دست ساز یا هندی نیز گزینه‌های خوبی برای اتاق خواب هستند و می‌توانند حس و حال اتاق خواب شما را عوض کنند.

۵.روشنایی کافی

نورپردازی در داخل اتاق خواب باید یک دست باشد و تمام فضای آن را روشن کند. استفاده از انواع لامپ کوچک می‌تواند تمرکز شما را در مطالعه افزایش دهد. نورهای سفید یا همان نور مهتابی احساس شادابی بیشتری را در فضا می‌تواند ایجاد کند و به همین دلیل هم برای محیط‌های کاری و اتاق کار و مطالعه گزینه بهتری است. اگر فضای کار و استراحت شما یکی است می‌توانید از یک چراغ مطالعه با نور استفاده در حین انجام کارهای خود استفاده کنید. اما بهتر است نور اصلی اتاق خواب شما زرد رنگ باشد.

۶.استفاده از فرش در اتاق خواب

زمانی که شما فضای زیادی از اتاق خواب را فرش می‌کنید احساس گرما و آرامش بیشتری را در این فضا تجربه خواهید کرد. درواقع فرش بهترین گزینه برای کف پوش اتاق خواب است اما می‌توانید متناسب با اتاق خود از انواع پارکت و سرامیک هم استفاده کنید. درواقع پارکت کمی گرم‌تر از سرامیک است. شما همچنین علاوه بر فرش اصلی می‌توانید از یک گلیم کوچک در پایین تخت هم استفاده کنید.

۷.استفاده از الگوی مشابه

انتخاب یک تم یا الگو در اتاق خواب یکی از نکات مهمی است که به زیبا شدن آن کمک می‌کند و نتیجه خوبی خواهد داشت. شما می‌توانید یک الگوی ثابت مانند شکل یک قلب را در قالب‌های متفاوتی مانند المان‌های تزئینی، اثر هنری و دیگر المان‌ها قرار داده و در جای جای مختلف اتاق خواب قرار دهید. این کار به ایجاد انسجام بیشتر در فضای اتاق خواب شما کمک می‌کند و از هر گونه هرج و مرج نیز جلوگیری می‌کند.

منبع: نمناک

انتهای پیام/

کد خبر: 1143867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =