۱۰جلد نظام موضوعات دفاع مقدس برای جهت‌دهی پایان نامه‌ها تدوین شده است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تدوین ۱۰ جلد نظام موضوعات دفاع مقدس برای جهت‌دهی پایان نامه و رساله ها و نیز طراحی سرفصل های درس دفاع مقدس، این قبیل کارها را مهم و ارزشمند تلقی کرد و افزود: مهمترین ابزار برای انفاذ مفاهیم فرهنگ ایثار و شهادت در دانشگاه، اساتید و کلاس درس است. 

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، شانزدهمین جلسه شورای سیاستگذاری حوزه شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی با حضور فرزاد جهان بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس شورا امروز برگزار شد.

 جهان بین در این جلسه با تأکید بر زنده نگه داشتن نام و یاد شهدای گرانقدر، گفت: بزرگداشت شهدا صرفاً یک مسأله معنوی نیست، بلکه مقوم بخش حیات اجتماعی و حفظ عزت ملی است. آن چیزی که حیات اجتماعی و هویت اسلامی و ایرانی جامعه را حفظ می‌کند، فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی به برگزاری رویداد ملی عصر امید و کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره و تصریح کرد: در رویداد عصر عصر امید هزار شرکت، هزار ایده و هزار زیرساخت شرکت کرده بودند که همه بازدیدکنندگان از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی متعجب شده بودند. بخشی از نمایشگاه عصر امید به صنایع خلاق اختصاص داشت که در نوع خود بی‌نظیر بود. مهمترین کار به میدان آوردن استطاعت‌های فراموش شده و این موضوع می تواند کشور را موفق گرداند.

جهان بین با بیان اینکه دومین رویداد ملی کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه آزاد اسلامی با حضور ۲۸۰۰ تیم و شرکت ۱۱ هزار نفر با موفقیت برگزار شد، افزود: امسال ۱۰۶۸ عضو هیأت علمی به عنوان استاد مشاور در کنار تیم ها حضور داشتند و ۳۴۰ کارگاه برگزار شده است. هدف از برگزاری کرسی های آزاداندیشی، تقویت قوت استدلال و فرهنگ تعامل بین دانشجویان است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اجرای طرح ملی ارتقاء اساتید طرح وصایا، اظهار کرد: به همین منظور در ۳۱ استان دانشگاه آزاد اسلامی، ۳۱ کارگاه آموزشی برگزار خواهیم کرد و همین کار درخصوص اساتید درس دفاع مقدس هم انجام خواهد شد.

وی با اشاره به تدوین ۱۰ جلد نظام موضوعات دفاع مقدس برای جهت‌دهی پایان نامه و رساله ها و نیز طراحی سرفصل های درس دفاع مقدس، این قبیل کارها را مهم و ارزشمند تلقی کرد و افزود: مهمترین ابزار برای انفاذ مفاهیم فرهنگ ایثار و شهادت در دانشگاه، اساتید و کلاس درس است. 

در ادامه این جلسه مهندس احمد صالحی آرا رئیس مرکز شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی و دبیر شورا به ارائه گزارشی از اقدامات مرکز شاهد و ایثارگران درخصوص تخصیص امتیازات ایثارگران به جامعه هدف پرداخت.

لازم به ذکر است در این جلسه سیدرضا موسوی نیا مشاور مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی و امور استان ها، علیرضا زارع،  حسن زمانی، محسن مومنی شریف و عظیم ابراهیم پور از اعضای شورا حضور داشتند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1144787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =