خطیب‌زاده: مذاکرات طی روزهای آتی انجام می‌شود

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد که دور جدید مذاکرات برای لغو تحریم‌های آمریکا طی روزهای آینده و در هفته جاری برگزار می شود.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، سعید خطیب زاده صبح روز دوشنبه در نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: وزیر امور خارجه ساعاتی دیگر به ترکیه سفر می کنند و از ترکیه نیز عازم عشق آباد خواهد شد تا در اجلاس وزیران امورخارجه کشورهای حاشیه خزر شرکت کند.

وی همچنین گفت: سفر الکاظمی به تهران ازقبل برنامه ریزی شده بود.

بیشتر بخوانید:

خطیب زاده: آمریکا هر چه زودتر به مسیر امضای توافق برگردد

وی تصریح کرد: ایشان نکاتی را از سوی عربستان به ما منتقل کردند و مقامات عربستان اعلام آمادگی کردند که مذاکرات بین دو کشور به سطح دیپلماتیک ارتقا پیدا کند و به زودی زمان برگزاری این مذاکرات دیپلماتیک در بغداد مشخص می شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: دور جدید مذاکرات برای رفع تحریم‌ها طی روزهای آینده و در هفته جاری برگزار می شود. ساعاتی دیگر در این زمینه اطلاع رسانی می شود. زمان قطعی برگزاری مذاکرات قطعی شده است و مکان آن نیز تقریبا مشخص شده است.

خطیب زاده درباره سفر اخیر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران هم گفت که جوزپ بورل در سفر خود به تهران نظرات واشنگتن را منتقل کرد.

او تاکید کرد: دور بعدی مذاکرات در مورد ابعاد هسته‌ای نیست و در مورد بخش های اختلافی است که در بحث رفع تحریم ها باقی مانده است. ادامه مذاکرات نیز با فرمت وین غیرمستقیم خواهد بود.

کد خبر: 1145695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =