تأکید وزرای خارجه قطر و فرانسه بر اهمیت توافق برجام

وزرای خارجه قطر و فرانسه امروز (سه شنبه) در تماس تلفنی با یکدیگر درباره تحولات مربوط به توافق برجام و اهمیت گفت‌و گوی منطقه‌ای با ایران رایزنی کردند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «کاترین کولونا» وزیر امور خارجه فرانسه امروز با شیخ «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر تماس تلفنی برقرار کرد.

در این تماس تلفنی، دو طرف علاوه بر بررسی تقویت روابط دوجانبه و تقویت همکاری در زمینه‌ سرمایه‌گذاری بین دو کشور، تحولات مربوط به مذاکرات برجام را مورد بحث و گفت‌ وگو قرار دادند.

بیشتر بخوانید:

فاز جدیدی در مذاکرات احیای برجام / مأموریت بورل در تهران چیست؟

به گزارش خبرگزاری دولتی قطر (قنا)، محمد بن عبدالرحمن و کاترین کولونا بر اهمیت گفت‌وگوی منطقه‌ای با ایران و نزدیکی دیدگاه‌ها بین طرف‌های برجام تأکید کردند.

روسای دستگاه دیپلماسی قطر و فرانسه همچنین درباره آخرین تحولات مربوط به بحران اوکراین و اوضاع لیبی و لبنان رایزنی کردند.

سایت خبری میدل ایست نیوز نیز از قول یک منبع در وزارت خارجه قطر خبر داد که دوحه به عنوان محل برگزاری دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران انتخاب شده است.

«جوزپ بورل» روز شنبه، در سفر به تهران ضمن اعلام ازسرگیری مذاکرات هسته‌ای با ایران، گفت که دور تازه مذاکرات نه در وین که در یک کشور منطقه و به طور خاص در یک کشور شورای همکاری برگزار خواهد شد.

او گفت که این تصمیم برای آن گرفته شده که این مذاکرات در فرمت ایران و ۴+۱ و امریکا نیست.

سفارت آمریکا در دوحه نیز امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که «رابرت مالی» نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران و «شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» معاون نخست وزیر و وزیر خارجه قطر در خصوص تلاش‌های دیپلماتیک مشترک درباره ایران گفت‌وگو کردند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1145879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =