واکنش معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم به تفکیک جنسیتی در برخی دانشگاه‌ها/ بازنمایی رسانه‌ای درگیری دانشجویان و حراست را تشدید کرده است

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم گفت: تفکیک جنسیتی برای ورود به دانشگاه اتفاقی است که در بسیاری از دانشگاه‌های جهان رخ می‌دهد. ورودی خانم‌ها و آقایان در بسیاری از دانشگاه‌ها جداست و این موضوع مشکلی ایجاد نمی‌کند.

عبدالحسین کلانتری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با بیان این که ابلاغ آیین‌نامه برای پوشش دانشجویان یا تشکیل ستاد امر به معروف و نهی از منکر، رویدادهای جدیدی نیستند، اظهار کرد: مصوبه ستاد امر به معروف سال‌هاست که وجود دارد و در این سال‌ها اجرا هم می‌شده است. همچنین هیچ آیین‌نامه جدیدی در حوزه عفاف و حجاب تدوین نشده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با اشاره به این که بازنمایی رسانه‌ای در زمینه اتفاقاتی که اخیرا بین دانشجویان و حراست اتفاق افتاده و آنچه در واقعیت رخ داده است، فاصله زیادی دارد، افزود: به نظر من، دست‌هایی در کار است که بازنمایی رسانه‌ای این اتفاقات را تشدید کند؛ زیرا روزانه هزاران دانشجو در دانشگاه رفت و آمد می‌کنند و هیچ مشکلی هم پیش نمی‌آید.

وی با تصریح بر این که اندک تنش‌ها و اختلاف نظرهایی که وجود دارد به این علت است که دانشجویان ۲ سال از دانشگاه دور بوده‌اند و ارتباط‌شان با محیط دانشگاه مخدوش شده بوده است، گفت: زمان لازم است که این خلا دوری دانشجویان جبران شود و دانشگاه به روال خود برگردد.

کلانتری یادآور شد: تفکیک جنسیتی برای ورود به دانشگاه اتفاقی است که در بسیاری از دانشگاه‌های جهان رخ می‌دهد. ورودی خانم‌ها و آقایان در بسیاری از دانشگاه‌ها جداست و این مشکلی ایجاد نمی‌کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در پایان با بیان این که درگیری حراست با دانشجویان را خود دانشگاه حل و فصل می‌کند، اظهار کرد: پوشش و تفکیک جنسیتی، مشکل عام دانشگاه‌ها نیست. نباید یک مسئله کوچک را پوشش رسانه‌ای گسترده داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1145903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =