روش‌های فعال تربیتی، اتمسفر جدید در مدارس سما است

مدیر پروژه روش‌های فعال تربیتی با بیان اینکه اردوی روش‌های فعال تربیتی، آغاز یک اتمسفر جدید در مدارس سما گفت: گام دوم اردوی روش‌های فعال تربیتی به صورت تخصصی و با تمرکز بر زیست بوم فرهنگی استان‌ها برگزار شده است.  

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، سودابه ملکی، مدیر پروژه روش‌های فعال تربیتی از برگزاری اولین اردوی تخصصی روش‌های فعال تربیتی ویژه معلمان و مربیان خلاق سمایی خبر داد و گفت: محتوا، الزامات و ملاحظات خلاقانه این اردو پیش از این در نشست تخصصی با بهترین متخصصان و فعالان حوزه روش‌های فعال کشور، کشف و صورت‌بندی شده است.

مدیر پروژه روش‌های فعال تربیتی در سازمان سما درباره نحوه برگزاری این اردوی آموزشی یادآور شد: با انتشار فراخوانی از معلمان و مربیان خلاق مدارس سما دعوت کردیم تا ایده‌های خود را در قالب طرح ارسال کنند که آثار متعدد و خلاقانه‌ای به دبیرخانه ارسال شد. در بخش داوری آثار رسیده سعی کردیم تا همه آثار را در نوع خود، منتخب قلمداد کرده و با توجه به زیرساخت‌ها و امکانات موجود معلمان شرکت کننده در این فراخوان در چند اردوی پیاپی آموزش لازم را تجربه کنند.

ملکی عنوان کرد: تمامی کارگاه‌ها، روش‌های خلاق، بازی‌ها و دورهمی‌های متنوع اردو، در دو اردو با مقیاس کوچک به صورت آزمایشی اجرا و نقاط ضعف و قوت آنها بررسی شده است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای این اردوی آموزشی یادآور شد: در این اردوی آموزشی با عبور از کلیشه‌های رایج، جریان جدید، در ارتقاء و توانمندسازی شایستگی معلمان در سه ساحت دانش، مهارت و نگرش رقم می‌خورد. این اردو، آغاز یک اتمسفر جدید در مدارس سما و جریان تعلیم و تربیت کشور است که از تمامی ظرفیت‌های رسمی و غیررسمی آموزش و پرورش بهره می‌برد.

مدیر پروژه روش‌های فعال تربیتی مدارس سما، گام دوم اردوی روش‌های فعال تربیتی را به صورت تخصصی و با تمرکز بر زیست بوم فرهنگی استان‌ها  توصیف کرد.

ملکی شب نشینی در مجاورت جنگل و دریا، نشست‌های صمیمانه معلمان به همراه استادان و مسئولان سازمان سما از اصلی‌ترین فعالیت‌های اردوی روش‌های فعال تربیتی را مطرح و خاطر نشان کرد: از نکات قابل توجه در این اردو، کارگاه ویژه‌ خلاق با تدریس سید محمد بطحایی، معاون دانشگاه و ریاست سازمان سما است. این کارگاه جزو معدود تجربیات آموزشی است که ریاست سازمان جدا از جایگاه سلسله مراتبی خود در نقش یک تسهیلگر با تجربه، نقش آفرینی خواهد کرد تا معلمان سمایی ضمن احساس قرابت با بالاترین مسئول سمایی، انگیزه‌ متعالی برای یادگیری و جریان‌سازی تربیتی کسب کنند.

مدیر پروژه روش های فعال تربیتی در سازمان سما، چشم انداز این طرح را راه‌اندازی شبکه معلمان سمایی مسلط به مبانی، محتوا و روش فعال دانست و افزود: طراحان این اردو به دنبال آن هستند تا معلمان خلاق و صاحب ایده پس از اردو رها نشده و تحت برنامه‌های یادگیری مستمر در رویداد ملی روش‌های فعال تربیتی سما، حاصل تجارب و اندوخته‌های‌شان را با همکاران خود به اشتراک بگذارند.

وی یادآور شد: به دنبال طرح‌ریزی متفاوتی هستیم تا ضمن ارزیابی هوشمند و مبتنی بر داده‌ تمامی امکانات و فرایندهای اردو، سطح اردوهای بعدی را بیش از پیش ارتقاء داده و ضمن اثربخشی، رضایت معلمان سما را فراهم آوریم.  

انتهای پیام/

کد خبر: 1147748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =