پیش بینی قیمت طلا در روزهای آینده

بازار طلا در حال پایان‌دادن به یک زنجیره باخت پنج هفته‌ای است و در حالی که به نظر می‌رسد احساسات بازار در حال تغییر است، برخی تحلیلگران می‌گویند که این فلز گرانبها همچنان در هفته آینده با یک محیط چالش برانگیز مواجه است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز،  طلا در روز جمعه به سمت اولین رشد هفتگی خود در شش ماه گذشته رسید، زیرا کاهش بازدهی خزانه‌داری آمریکا و کاهش دلار، جذابیت شمش‌های غیر بازده را به عنوان پناهگاه امن با تداوم ریسک‌های اقتصادی تقویت کرد.

بیشتر بخوانید:

قیمت طلا به پایین‌ترین حد خود در یک سال گذشته رسید

بهای هر اونس طلا پیش از تعطیلی بازار به ۱۷۲۷ دلار و ۳۰ سنت رسید و قیمت طلا در بازار معاملات آتی آمریکا نیز به ۱۷۲۸ دلار و ۳۰ سنت رسید. قیمت طلا این هفته حدود یک درصد افزایش یافته است و از پایین‌ترین سطح بیش از یک سال گذشته یعنی ۱۶۸۰ دلار و ۲۵ سنت در روز پنجشنبه بازگشت.

با افزایش جذابیت طلا برای خریداران خارجی، شاخص دلار، که یک پناهگاه امن رقیب است، به سمت اولین سقوط هفتگی خود در چهار سال اخیر پیش رفت زیرا داده‌های ناامیدکننده ایالات متحده انتظارات افزایش ۱۰۰ واحدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو را در ۲۶ تا ۲۷ جولای کاهش داد.

همه نگاه‌ها به فدرال رزرو در هفته آینده خواهد بود زیرا بازارها انتظار دارند بانک مرکزی ایالات متحده نرخ بهره را ۷۵ واحد پایه دیگر افزایش دهد. برخی از تحلیلگران ارزی گفته‌اند در حالی که دلار آمریکا از بالاترین سطح ۲۰ سال اخیر خود سقوط کرده است، موضع تهاجمی فدرال رزرو به حمایت از دلار ادامه خواهد داد.

افزایش نرخ های ایالات متحده هزینه فرصت نگهداری شمش‌های غیر بازده را افزایش می‌دهد. اقتصاددانان کپیتال اکونومیکس در گزارشی گفتند: در میان پس‌زمینه‌ای از یک فدرال‌رزرو جنگ‌طلب و کاهش رشد جهانی، ما فکر می‌کنیم که دلار به زودی قدرت خود را از سر خواهد گرفت.

مارک چندلر، مدیر عامل بانوک‌برن گلوبال فارکس گفت که در حالی که قیمت طلا در هفته آینده فضای بیشتری برای افزایش قیمت دارد، تصمیم بانک مرکزی می تواند افزایش را محدود کند. برخی تحلیلگران معتقدند چرخه انقباض فدرال رزرو تاثیر کمتری بر دلار آمریکا و بازارهای مالی دارد.

برخی از تحلیلگران گفته‌اند که فدرال رزرو ممکن است در مواجهه با نگرانی‌های فزاینده رکود، به پایان چرخه انقباض خود نزدیک شود که برای طلا کاملا صعودی خواهد بود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، قیمت هر اونس نقره با ۱.۷ درصد کاهش به ۱۸.۵۳ دلار رسید که در آستانه هشت افت هفتگی متوالی بود. پلاتین ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۸۶۹ دلار و ۵۶ سنت رسید، در حالی که پالادیوم حدود ۵ درصد افزایش یافت و به ۱۹۸۶ دلار و ۵۰ سنت رسید که در مسیر افزایش ۹ درصدی در هفته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1148475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =