سرانه پزشک متخصص در کشور کم است / برخی دهک‌ها امکان سفرهای درمانی را هم ندارند

نماینده مردم زابل و زهک در مجلس شورای اسلامی گفت: بیماران در مناطق محروم به دلیل نبود امکانات باید به تهران یا شهرهای بزرگ منتقل شوند و متأسفانه در بسیاری از مواقع اینها از نظر اقتصادی هم امکان سفرهای درمانی را ندارند.

حبیب الله دهمرده در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، با اشاره به کمبود متخصص در کشور و لزوم افزایش ظرفیت تخصص پزشکی، اظهار کرد: در بخش‌های مختلف زمانی که عرضه و تقاضا یکسان نباشد مشکلات بروز می‌کنند. سرانه پزشک متخصص در کشور کم است و وضعیت خوبی در این زمینه نداریم.

وی افزود: یکی از چالش‌ها در زمینه عدالت در بحث خدمات سلامت این است که در تهران و کلانشهرهای بزرگ تراکم پزشک داریم ولی در جاهای دیگر و شهرستان‌ها با کمبود متخصص مواجهیم.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید برای حضور متخصصان در مناطق محروم انگیزه ایجاد کنیم، تصریح کرد: متخصص برای اینکه بتواند کار مفید انجام دهد باید حداقل تجهیزات را داشته باشد تا بتواند در این مناطق خدمت کند.

دهمرده با اشاره به اختلاف نظرها در زمینه افزایش ظرفیت تخصص پزشکی اظهار کرد: وقتی موضوعی قانون می‌شود، فصل‌الخطاب است. چون اینگونه نیست که قانونی بدون احساس نیاز و کارشناسی مسئله نوشته شده باشد. اگر مانعی وجود دارد باید مسئولان بنشینند و مسئله را مرتفع و زمینه اجرای قانون را هموار کنند.

وی بیان کرد: من خود نماینده یکی از مناطق محروم کشور هستم و می‌بینم که در برخی مناطق این سرزمین ما اصلاً متخصص نداریم. بیماران در مناطق محروم به دلیل نبود امکانات باید به تهران یا شهرهای بزرگ منتقل شوند و متأسفانه در بسیاری از مواقع اینها از نظر اقتصادی هم امکان سفرهای درمانی را ندارند.

نماینده مردم زابل و دهک در مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه بایستی بتوانیم تخصص و امکانات را به مناطق محروم ببریم، گفت: نمی‌توان همه دهک‌های محروم را برای درمان به تهران یا شهرهای بزرگ آورد. اما می‌توان متخصص و تجهیزات را به این مناطق برد تا مردم از حداقل خدمات سلامت بهره مند شوند.

این وکیل مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متأسفانه گاه شاهد بودیم متخصص به مناطق محروم رفته، اما تجهیزات نداشته و نتوانسته خدمات بهینه ارائه دهد. یعنی درمانگاه ایجاد شده، ولی تجهیزات ندارد، اینها مسائلی است که باید در نظر گرفته شود.

دهمرده اظهار کرد: باید بتوانیم تبعیض را در موضوع سلامت از بین ببریم و امکانات را به طور عادلانه در سطوح کشور ایجاد کنیم تا عدالت برقرار شود.

کد خبر: 1149204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =