ورود سران قوا به پرونده‌ی کنکوری‌های شبهه‌دار

جلسه فوق‌العاده شورای عالی انقلاب فرهنگی عصر امروز با حضور سران سه قوه برای بررسی پرونده کنکوری‌های شبهه برگزار و در این جلسه تصمیم گرفته شد بررسی داوطلبان مشکوک به تخلف به هیات عالی تجدید نظر وزارت علوم و وزارت بهداشت واگذار شود.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، جلسه فوق‌العاده شورای عالی انقلاب فرهنگی عصر امروز با حضور سران سه قوه برای بررسی پرونده کنکوری‌های شبهه برگزار و در این جلسه تصمیم گرفته شد بررسی داوطلبان مشکوک به تخلف به هیات عالی تجدید نظر وزارت علوم و وزارت بهداشت واگذار شود.

بیشتر بخوانید:

انتصابات جدید در مجموعه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی/ حداد عادل رفت

حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه این جلسه در خصوص مصوبات این جلسه اظهار داشت: در جلسه دو موضوع مهم در یک فضای علمی و کارشناسی مورد بحث و گفتگو قرار گرفت و دستور اول اختصاص به رسیدگی موضوع داوطلبانی که مشکوک به تقلّب در کنکور بودند که تأکید می‌شود هیچ دانشجویی که تقلب آن محرز شده است در رسیدگی‌های دیوان عدالت اداری به دانشگاه بازگشت نداشته‌اند.

وی با بیان اینکه موضوع محل بحث پیرامون دانشجویانی بوده که مشکوک به تقلب در آزمون کنکور بوده و مقرر شد که تصمیم‌های اتّخاذ شده در دیوان عدالت اداری در هیئت‌های عالی رسیدگی و تجدید نظر وزارتخانه‌های علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی بررسی شود و با یک توافق بین این هیئت‌های عالی تجدید نظر و دیوان عدالت اداری جمع‌بندی نهایی انجام و ابلاغ شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: ان‌شاء‌الله با توافق صورت گرفته و تعامل دو قوه مجریه و قوه قضائیه این بحث به سرانجام خواهد رسید و تمام تلاش بر این است که حق کسی ضایع نشود.

حجت‌الاسلام و المسلمین خسروپناه گفت: موضوع دوم جلسه گفتگو پیرامون مصوبه جلسه 630 شورای عالی انقلاب فرهنگی بود که مقرر شده اصلاحیه‌ای در مصوبه 630 جلسه پبرامون هیئت‌های عالی تجدید نظر در وزارتین علوم بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی اعمال شود و با اصلاحیه صورت گرفته این موضوع نیز مورد توافق طرفین قرار گرفت.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در خاتمه اظهار داشت: برای این جلسه فوق‌العاده شورای عالی انقلاب فرهنگی جلسه‌ای در دبیرخانه شورا با حضور رئیس دیوان عدالت اداری و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی و همچنین جلسه‌ای در حضور رئیس قوه قضائیه برگزار شده بود که جمع‌بندی این جلسات در جلسه امروز مورد توافق نهایی قرار گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1212795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =