معیاری برای میزان تخصیص بودجه به نشریات دانشجویی وجود ندارد

عضو شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشجویی وزارت علوم اعتقاد دارد که هیچ معیار یا ملاکی برای میزان تخصیص بودجه به  نشریات دانشجویی وجود ندارد. در نتیجه معاونان فرهنگی بر اساس سلیقه، هزینه‌ای در اختیار نشریات قرار می‌دهند.

علی اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به نحوه تامین بودجه نشریات دانشجویی در دانشگاه‌ها اظهار کرد: در حال حاضر هیچ معیار یا ملاکی برای میزان تخصیص بودجه به  نشریات دانشجویی وجود ندارد. در نتیجه معاونان فرهنگی بر اساس سلیقه، هزینه‌ای در اختیار نشریات قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: براساس شیوه نامه فعالیت نشریات دانشجویی؛ معاونان فرهنگی موظف هستند بودجه‌ای در اختیار نشریات قرار دهند؛ اما متاسفانه ردیف این بودجه یا میزان کم و زیاد بودجه با توجه به فعالیت نشریه، مشخص نشده است.

عضو شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه باید بین نشریات دانشجویی فعال و غیر فعال یا نشریات پرمحتوا و بی‌محتوا تمایزی وجود داشته باشد، گفت: برخی از نشریات دانشجویی از نظر محتوا، قالبت بندی و طراحی جلد نسبت به سایر نشریات ضعیف‌تر هستند، در نتیجه نباید به میزان مساوی بودجه دریافت کرده و مورد حمایت مسئولان دانشگاهی قرار بگیرند.

وی در راستای حل مشکل نبود ارزیابی نشریات دانشجویی تصریح کرد: شورای ناظر بر نشریات دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با هدف بهبود حمایت معاونان فرهنگی از نشریات دانشجویی، در حال تهیه و تدوین طرحی برای رتبه‌بندی این نشریات است. البته تدوین این طرح از سال گذشته آغاز شد؛ اما به دلیل تغییر وزیر، معاون فرهنگی و کارشناسان نشریات در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، تکمیل و تصویب و ابلاغ آن به طول انجامید.

اسدی با تاکید بر اینکه نظام رتبه بندی نشریات دانشجویی تا حدود زیادی مشکل تامین بودجه را حل می‌کند، گفت: البته بودجه مشکل تکراری و بخش جدایی ناپذیر حوزه نشریات دانشجویی بوده که در سال‌های اخیر هم با توزیع الکترونیکی، شدت بیشتری پیدا کرده است. با تمام این تفاسیر ما امیدواریم، این رتبه بندی، معاونان فرهنگی را موظف کند تا بودجه نشریات را به موقع و بر اساس قانون پرداخت کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1150554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =