علیرضا مرادی، مدیر کل توانمندسازی آموزشهای آزاد و فعالیتهای کاربنیان دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: نظام نامه آموزشهای فنی و حرفهای و مهارتی در بهمن ۹۹ توسط ریاست عالیه دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شده و همین امر بر وظایف دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه مهارت افزایی افزوده است. دانشکدههای جدید تحت عنوان دانشکدههای مهارت و کارآفرینی براساس نظام نامه آموزش های فنی و حرفه ای در خرداد ۱۴۰۰ به واحدهای دانشگاهی اضافه شدند که شعار هر دانشجو یک مهارت بهطور کامل جامع عمل پوشانده شود.
وی افزود: ۱۲۰ آموزشکده فنی و حرفهای سما سابق از خرداد ماه ۱۴۰۰ به دانشکده مهارت و کارآفرینی تبدیل شدند.
مدیرکل توانمندسازی، آموزش های آزاد و فعالیتهای کاربنیان دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: در خصوص توسعه مهارت دانشجویان تفاهم نامهای مابین معاونت آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان آموزش فنی و حرفه ای منعقد شده است.
مرادی درباره ارتقا اعضای هیات علمی گفت: هم اکنون اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس شاخصهای دانشی ارتقا یافته و رتبههای مربی، استادیار، دانشیار و استادتمام و ... را به خود اختصاص داده اند. با توجه به اینکه پرچم مهارت آموزی در دانشگاه آزاد اسلامی برافراشته شده باید جذب، ترفیع و ارتقا اعضای هیات علمی مهارتی در دانشگاه با تاکید بر ملاک های مهارتی انجام شود.
مدیرکل توانمندسازی، آموزشهای آزاد و فعالیتهای کاربنیان دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: در نظام آموزش فنی و حرفهای و مهارتی در کنار مدارج مرسوم یعنی مربی، استادیار، دانشیار و استادتمام، هیات علمی مهارتی میتواند در درجههای مهارتی همچون مربی، استادکار، استادکار خبره و عالی که نشان دهنده درجه مهارت یک عضو هیات علمی در حرفه خاص است، ارتقا یابد.
در این راستا تشکیل هیات ممیزی مهارتی در دستور کار دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفته است.
به گفته وی هیات ممیزی مهارتی توسط دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل شده که وظیفه اصلی آن ارتقای اعضای هیات علمی با استفاده از شاخصهای مهارتی است.
انتهای پیام/
نظر شما