رویداد ویژه سوگواره شعر نجوا در همدان برگزار می‌شود

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان گفت: سری برنامه هایی از دومین جشنواره علمی فرهنگی و هنری امامت و مهدویت با محورهای مختلف در دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان برگزار خواهد شد.

مهدی مجلسی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز با اشاره به برنامه‌های کشوری دانشگاه در حوزه‌های فرهنگی و هنری اظهار کرد: همزمان با میلاد امام علی علیه السلام و ولادت امام زمان(عج) از ۱۳ رجب تا ۱۵ شعبان جشنواره فرهنگی و علمی و هنری امامت و مهدویت وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور به منظور ایجاد تمدن نوین اسلامی برگزار می‌شود. در همین راستا مصادف با شهادت امام موسی کاظم علیه السلام سوگواره شعر نجوا با محوریت شهادت امام موسی کاظم در تاریخ ۲۶ بهمن ماه ۱۴۰۱ با موضوع شعر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان برگزار خواهد شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان با تاکید بر اقشار شرکت کننده در سوگواره افزود: استان همدان در روز بیست و ششم بهمن ماه میزبان سوگواره شعر نجوا خواهد بود. این مراسم در چهار بخش اساتید ، کارمندان ، دانشجویان و بخش آزاد که مختص عموم افراد جامعه می باشد تقسیم بندی شده است.

وی بیان کرد: داوران تخصصی این مراسم آقای سیاوش مرادی عضو هیئت علمی زبان و ادبیات فارسی و دبیر کارگروه تخصصی سوگواره و سایر اساتید برجسته دانشگاه های مختلف می باشند.

مجلسی خاطر نشان کرد: کارگروه اجرایی مراسم، کمیته استانی سوگواره شعر نجوا می باشد که برنامه ریزی و اجرای راهبرد ها بر عهده این کمیته است.

وی خاطرنشان کرد این مراسم سوگواره با محورهایی از جمله سوگواری امامت، ایستادگی و ظلم‌ستیزی، شهادت نامه امامان، غمنامه، غربت امامان، عدالتخواهی، حماسه امامان، معرفت افزایی تا مرز شهادت و مرثیه و تعزیه امامان برگزار خواهد شد.

مدرس گروه تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به جوایز و هدایای منتخبان سوگواره افزود: جوایز این مراسم در چهار بخش اساتید و کارمندان و دانشجویان و بخش آزاد تقسیم بندی شده است که برای نفر اول مبلغ ۵۰ میلیون ریال، نفر دوم مبلغ ۳۰ میلیون ریال و نفر سوم مبلغ ۲۰ میلیون ریال به همراه تقدیرنامه و تندیس یادبود سوگواره می‌باشد.

در ادامه وی اظهار کرد: سازمان صدا و سیمای استان همدان، اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان، ستاد امر به معروف و نهی از منکر همدان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و روزنامه همدان پیام آماده همکاری های لازم با دبیرخانه مرکزی سوگواره شعر نجوای استان همدان می‌باشند.

مجلسی در پایان با اشاره به نحوه اطلاع رسانی این سوگواره افزود: محل برگزاری این مراسم در ساختمان شماره ۴ دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان است و فراخوان عمومی این سوگواره از ابتدای مهرماه به صورت عمومی منتشر و رونمایی از پوستر آن در آخر هفته پیش رو در دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان خواهد بود.

خبرنگار: مبینا رستگاری

کد خبر: 1154132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =