نبایدهای مهم برای مراقبت از خود بعد ۵۵ سالگی

مراقبت از خود در هر سنی اهمیت زیادی دارد اما از یک سنی به بعد این مراقبت ها باید بیشتر شوند و دیگر برای سلامت خود از انجام برخی کارها پرهیز کنیم.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، همه ما می‌دانیم که با بالا رفتن سن، بدنمان هم تغییراتی می کند که شاید این تغییرات را دوست نداشته باشیم؛ اما در هر صورت رخ می دهد. از طرفی بعضی از کارها و فعالیت هایی هستند که اگر آن ها را بعد از سن ۵۵ سالگی انجام دهیم، بیشتر از دوره جوانی به ما آسیب وارد می‌ کند که در این قسمت این اقدامات را به شما خواهیم گفت که از آن ها اجتناب کنید تا حس بهتری داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

بهترین راهکار طبیعی برای جلوگیری از شل شدن پوست صورت

گوش دادن به موسیقی با صدای بلند

افراد بالای ۵۵ سال نباید به موسیقی با صدای بلند گوش دهند و در هر شرایطی باید از صداهای خیلی بلند دوری کنند، زیرا خطر از دست دادن شنوایی برای آن ها وجود دارد که ممکن است به یکباره به خاطر گوش دادن به صدای بلند رخ بدهد.

پاسخ مثبت به چیزهای مختلف

افراد بالای ۵۵ سال باید یاد بگیرند که بیشتر نه بگویند. در واقع نه گفتن باعث می شود که آن ها بیشتر از خودشان مراقبت کنند و سطح استرس را کاهش دهند و به طور کل حال بهتری داشته باشند. مدیتیشن هم در این شرایط بسیار کمک کننده خواهد بود.

تایم زیاد تنهایی

یکی از راز هایی که می توان برای سلامت افراد نام برد، این است که بعد از سن ۵۰ سالگی باید مراقب باشند که بیش از حد تنها نباشند، زیرا بیشتر در معرض افسردگی هستند و حتماً باید کسی کنارشان قرار بگیرد. در واقع حمایت عاطفی ممکن است به اندازه رژیم غذایی و ورزش در پیری سالم ضروری باشد.

ورزش های سنگین

بعد از سن ۵۵ سالگی ورزش های سنگین مانند اسکات و ورزش‌ های پرشی و به طور کل هر تمرین سنگینی نباید انجام شود. افراد باید یاد بگیرند که در این سن فعالیت های بدنی و ورزش ها را در حالت متعادل و معمولی انجام دهند، زیرا بیشتر در معرض آسیب جسمی هستند.

جلوگیری از فرآیند طبیعی پیری

شاید خیلی از شما اخبار غلط را بخوانید و ببینید که مثلاً فردی در سن ۸۰ سالگی خیلی جوان مانده؛ اما همه این خبرها دروغ است و تمام عکس هایی که می بینید، به خاطر فتوشاپ و جراحی پلاستیک می باشد و در نتیجه نباید خودتان را با هم مقایسه کنید و بخواهید جلوی فرآیند طبیعی پیر شدن تان را بگیرید.

توجه نکردن به پوکی استخوان

پوکی استخوان در سنین بالا برای اکثر افراد اتفاق می‌ افتد و وضعیتی است که شما هیچ دردی را احساس نمی کنید و در نتیجه فکر می کنید که پوکی استخوان ندارید؛ در صورتی که بعد از سن ۵۵ سالگی باید بیشتر مراقب تغذیه تان باشید و فقط به اینکه درد ندارید؛ اکتفا نکنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1154508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =