طرح بانکداری اسلامی و تشکیل سازمان پدافند غیرعامل در دستورکار / نمایندگان مجلس: اقدامات دخالت‌جویانه اروپا بی‌پاسخ نمی‌ماند

زنگ آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به صدا در آمد و بررسی طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران و طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل در دستور کار نشست امروز قرار داشت.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، نشست علنی امروز (17 مهر) مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد و حسینعلی حاجی دلیگانی،‌دستور کار امروز صحن را به شرح زیر قرائت کرد:

* لایحه اصلاح تبصره های (1) و(7) ماده واحده قانون بودجه سال 1401 کل کشور

* لایحه دوفوریتی الحاق یک تبصره به ماده (10) قانون ساماندهی صنعت خودرو

* طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوقهای بازنشستگی

* طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران

* طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل

* تقاضای تحقیق و تفحص از بازرسی کل استان خراسان رضوی

*  تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران

* بررسی تقاضای دوفوریت در مورد لایحه متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری

تذکرات شفاهی نمایندگان/ اقدامات دخالت‌جویانه اروپا بی‌پاسخ نمی‌ماند

نمایندگان مجلس در تذکرات شفاهی امروز خود در پارلمان ضمن بررسی عملکرد بانک‌ها در اعطای تسهیلات 18 درصدی و معیشت مرزبانان، بر لزوم وحدت بین مسلمانان تاکید کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز یکشنبه 17 مهر پارلمان به ایراد تذکرات شفاهی خود پرداختند.

* لزوم حمایت دولت از معیشت مرزبانان

یعقوب رضازاده عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در تذکر شفاهی خود ضمن تبریک هفته فراجا به مرزداران و مرزبانان کشور خواستار حمایت کامل دولت نسبت به معیشت، حقوق و دستمزد آنها شد.

وی در ادامه نسبت به افزایش حقوق و همسان‌سازی کارکنان و بازنشستگان لشکری و کشوری تأکید کرد و ضمن درخواست تسریع اجرای لایحه رتبه‌بندی معلمان اظهار داشت: لازم است کارکنان آموزش و پرورش تحت عنوان مهرآفرین تعیین تکلیف شده و ضمن ابلاغ حقوق آنها در رتبه‌بندی قرار گیرند.

*  اقدامات دخالت‌جویانه اروپایی‌ها بی‌پاسخ نخواهند ماند

حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس هم در تذکر شفاهی خود ضمن گرامیداشت هفته وحدت، اظهار کرد: آنچه امروز بیش از پیش به آن احتیاج داریم، انسجام ملی و اقتدار ایران است لذا همه افرادی که تریبون دارند مراقب باشند وحدت ملی آسیب نبیند.

وی افزود: اروپاییان در رفتارشان نشان دادند به هیچ تعهدی پایبند نیستند؛ فرانسوی ها برای ایجاد آشوب جاسوس به کشور اعزام کردند و برخی کشورهای اروپایی نیز نشان دادند توان عمل به تعهدات دیپلماتیک خود را ندارند.

عضو هیات رئیسه مجلس تصریح کرد: برخی از کشورهای اروپایی در امور داخلی کشورمان دخالت کردند لذا اروپایی ها بدانند اقدامات آن ها بی پاسخ نخواهند ماند.

سلیمی ضمن تقدیر از عملکرد وزارت جهاد کشاورزی به خاطر پرداخت وجه گندمکاران و تامین کالای اساسی خاطرنشان کرد: امیدوارم هرچه سریع تر الگوی کشت امسال نیز از سوی این وزارتخانه اعلام شود، همچنین باید یادآور شد آئین نامه اجرایی برخی تبصره ها و جداول بودجه هنوز تدوین نشده که دولت باید سریع تر اقدام کند.

* بانک ها نسبت به اعطای تسهیلات ۱۸ درصد به مردم اقدام کنند

لطف اله سیاه کلی نماینده مردم قزوین در مجلس نیز در تذکر شفاهی خود، گفت: مدت ها است بانک ها وام 18 درصد نمی دهند چرا که معتقدند سود آن کم است و باید 23 درصد شود و دستور بانک مرکزی درباره ناترازی بانک ها نیز مزید بر علت شده است و کلا پرداخت وام تعطیل شده در حالی که وام های 50 تا 200 میلیون تومانی در شرایط حاضر کمکی به مردم بود.

وی در ادامه با بیان اینکه مردم نسبت به دهک بندی معترض هستند درباره مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی برای لحاظ کردن نمره دیپلم در کنکور، گفت: این موضوع برای جوانان ایجاد مشکل کرده که مجلس باید رفع نگرانی کند.

*برخی با شعار «زن، زندگی، آزادی» پروژه کشته‌سازی دختران را به راه انداخته‌اند

فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین در مجلس هم در تذکر شفاهی خود اظهار کرد: این روزها برخی با سر دادن شعار پوسیده زن، زندگی، آزادی و با ادعای دفاع از حقوق زنان پروژه کشته‌سازی زنان و دختران را راه انداخته‌اند و به نام آزادی با عفت‌ستیزی به دنبال اسارت و بردگی جنسی زنان هستند و با اغتشاش و آشوب می‌خواهند زندگی را به ملت عزیز ایران حرام کنند لذا بدانند وَمَکَرُوا وَمَکَرَ اللَّهُ وَاللَّهُ خَیْرُ الْمَاکِرِینَ.

وی در ادامه با با اشاره به حضور رئیس جمهور در میان دانشجویان دختر و در فضای صمیمی و آرام دانشگاه اظهار کرد: این اقدام خود موید وجود بستر رشد و شکوفایی برای بانوان در نظام جمهوری اسلامی ایران است.

* دولت لایحه ای برای مجوز اعتراضات را با دوفوریت به مجلس بیاورد

 علی اصغر عنابستانی نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن در مجلس نیز در تذکر شفاهی خودضمن تبریک هفته نیروی انتظامی گفت: از نیروهای غیور نیروی انتظامی می خواهم که با مردم و بچه های خودمان که گاهی ناآگاهی کرده و احساساتی می شوند، مهربان باشند.

وی افزود: مجموعه انتظامی با تحریک کنندگان، آشوب کنندگان و جهت دهندگان با شدت برخورد کرده و به همان میزان با بچه های عزیزمان مهربان باشند و اجازه ندهند این انقطاع نسلی و شکافی که دشمنان می خواهند ایجاد شود، رخ دهد.

نماینده سبزوار در مجلس تصریح کرد: دولت به فوریت لایحه ای برای ساماندهی و مجوز اعتراضات را برای اجرای اصل 27 قانون اساسی با دوفوریت به مجلس بیاورد تا مشخص شود نظام برای شنیدن اعتراضات اراده قوی دارد. اغتشاشات محکوم بوده، اما اعتراضات روی چشم نظام جا داشته و قطعاً شنیده می شود.

عنابستانی  در بخش دیگری از تذکر خود گفت: رئیس جمهور هر چه سریعتر وضعیت وزارت کار را تعیین تکلیف کرده و برای آن سرپرست مشخص کند، همچنین یک وزیر پیشنهادی را برای این وزارتخانه به مجلس معرفی کند.

* بانک ها تسهیلات لازم را برای ساخت مسکن پرداخت نمی‌کنند

اقبال شاکری نماینده تهران در مجلس هم در تذکر شفاهی خود، ضمن تبریک هفته فراجا و وحدت گفت: راه اندازی کسب و کار مردم یکی از موضوعات مهمی است که دولت و مجلس به آن اهتمام دارند، اما روستای امامزاده داوود، بعد از وقوع سیل تعطیل شد و مردم هم از سیل ضربه خوردند و هم از تعطیلی روستا، در حال حاضر به این روستا قطع شده و علی رغم اینکه بخش زیادی از روستا قابل استفاده است و صحن شریف امامزاده نیز پاکسازی شده، اما روستا هنوز بازگشایی نشده است.

نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم در تذکری به وزیر کشور و استاندار تهران افزود: روستای امامزاده داوود باید هر چه سریعتر بازگشایی شده و خبر آن نیز اعلام شود، اگرچه هنوز این موضوع مصوب شده اما ابلاغ نشده است. همچنین شهرداری باید برای 64 کسبه آسیب دیده از وقوع سیل در این منطقه نیز در منطقه 5 مکان موقتی پیش بینی کرده تا کسبه به مدت یک سال همانند کسبه ساختمان پلاسکو در آنجا مستقر شوند تا وضعیت حریم رودخانه و سایر مسائل اساسی تعیین تکلیف شود تا بیش از این کسب و کار و معیشت آنها لطمه نبیند.

عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه بانک ها تسهیلات لازم را برای ساخت مسکن پرداخت نمی کنند، عنوان کرد: این امر موجب شده مردم اطلاع کافی از میزان پرداخت اقساط وام ها و آورده اولیه نداشته باشند و از این رو در سامانه طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام نمی کنند. همچنین دولت باید مطابق قانون با بانک هایی که ترک فعل می کنند، برخورد کرده و از هر گونه مصوبه ای که در هیات وزیران مغایر با قانون جهش تولید مسکن و آیین نامه های مربوط به آن بوده، جلوگیری کند.

* وزارت صمت سامانه بهین یاب را هر چه سریع‌تر راه اندازی کند

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس نیز در تذکر شفاهی خود با بیان اینکه یکی از سیاست های جدی کمیسیون اصل 90 مجلس در 3 اجلاسیه مجلس یازدهم پیگیری بحث شفافیت بوده و در این مسیر پرونده های متعددی را پیگیری کرده است، گفت: یکی از این مسائل سامانه بهین یاب است که وزارت صمت موظف بوده آن را راه اندازی کند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس یازدهم ادامه داد: متاسفانه عدم راه اندازی سامانه بهین یاب مشکلات بسیاری و زمینه فساد را ایجاد کرده است، نبود اطلاعات مهمترین زمینه فسادآفرینی در کشور است. به عنوان مثال در موضوع پارچه به دلیل نبود اطلاعات دقیق، مجوز واردات و صادرات از سوی دستگاه های مختلف داده شده که مشکلات بسیاری را ایجاد کرده است.

وی تاکید کرد: وزارت صمت باید تمامی سفارشات را در سامانه مذکور ثبت کند، این سامانه هنوز راه اندازی نشده و کمیسیون اصل 90 این موضوع مهم را در دستور کار داشته و پیگیری می کند.

پژمانفر با بیان اینکه راه اندازی سامانه یکپارچه خودرو و عرضه خودروهای تولیدی در این سامانه وظیفه وزارت صمت است، اضافه کرد: در قانون بودجه مقرر شده که 10 درصد از خودروهای عرضه شده در سامانه یکپارچه خودرو جهت اجرای قانون اسقاط به دارندگان خودروهای اسقاطی اختصاص داده شود که متاسفانه در این موضوع نیز شاهد کوتاهی وزارت صمت هستیم. ما با جدیت این موضوع را پیگیری کرده و تاکید داریم تا اطلاعات تکمیل نشده و نظارت ها دقیق و شفاف نشوند و مردم نیز بر آنها مسلط نباشند، کشور پیش نخواهد رفت.

نطق وکلای ملت/ فراجا با مردم مهربان و با اغتشاشگران قاطع باشد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز در نطق‌های خود، ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی، از فراجا خواستند در برخورد با مردم رئوف و مهربان و در برخورد با اشرار و اغتشاشگران قاطع باشند.

فتح الله توسلی در نشست علنی صبح امروزیکشنبه، 17 مهر ماه مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با بیان اینکه متأسفانه آنچه که امروز در برخی شهرها، کوچه ها و خیابان ها دیده می شود، هیچ ارتباطی با فوت خانم مهسا امینی ندارد، خطاب به خانواده ها، جوانان و نوجوانان گفت: به عنوان نماینده مردم و به عنوان کسی که سابقه دیپلمات در کشورهای مختلف را دارم، صادقانه می گویم که تخریب اموال عمومی یا خصوصی در حقیقت آسیب زدن به اموال خودتان است.

نماینده مردم بهار، کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: آمبولانسی در آتش می سوزد و در نقطه دیگری هموطن شما منتظر است تا بیماری به بیمارستان برسد و از مرگ نجات پیدا کند. مغازه ای می سوزد که صاحب آن همسایه، همکار و یا هموطن شما است و شما چه می دانید آن محل کسب و کار با چه مشقتی به دست آمده است و حتی سطل های زباله که در آتش می سوزد، شهرداری را در ارائه خدمات به شما دچار مشکل می کند.

وی با بیان اینکه ما نمایندگان نشان داده ایم که در پیگیری مطالبات مردم ضمن احترام به مسئولان اجرایی و کمک به دولت، به دولت ها نمی اندیشیم بلکه به انقلاب و حکومت اسلامی توجه داریم، اظهار کرد: رأی اخیر به وزیر پیشنهادی نشان داد که مجلس مسائل کلان ملی را در نظر داشته و از این بابت از هوشیاری نمایندگان تشکر می کنم.

توسلی در ادامه خطاب به دولت و مسئولان اظهار کرد: راه نجات کشور و پیشرفت کشور بازگشت و عمل به شعارهای اولیه انقلاب و رفتار و گفتار و عملکرد و وصیت حضرت امام(ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری است. امامی که هرگز آلوده به دنیا نشد و الگوی ساده زیستی بود. امامی که فرمود من یک تار موی شما کوخ نشینان را به تمام کاخ نشینان ترجیح می دهم. امامی که با مردم صادق بود و در عین صداقت، صراحت داشت. ایشان در مقابل دشمنان قاطع و در مقابل مردم مهربان بود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه با بیان اینکه نیروی انتظامی مثل هر دستگاهی مصون از خطا و اشتباه نبوده و نیست، گفت: تشکیل دادسراهای نظامی و انتظامی نیز در همین راستا است اما کسانی که در مرزها مانع ورود تروریست ها به کشور می شوند و برخی هم جان خود را از دست می دهند نیز از کارکنان فراجا هستند؛ کسانی که جان خود را در مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر از دست می دهند نیز از نیروی انتظامی هستند، کسانی که در تأمین امنیت راه ها شبانه روز در تلاش هستند نیز بخشی از نیروی انتظامی هستند از این رو اینجانب هفته نیروی انتظامی را به این عزیزان و خانواده های آنها تبریک می گویم و از آنها می خواهم در برخورد با مردم رئوف و مهربان و در برخورد با اشرار قاطع باشید.

وی با اشاره به اینکه انباشت مطالبات مردم و عمل نکردن به تعهدات توسط همه دستگاه ها در قوای سه گانه و سایر نهادهای کشور به ایجاد زخم هایی منجر می شود و برخی دشمنان این کشور چون مگسانی روی این زخم ها می نشینند، اظهار کرد: کشوری مثل فرانسه که در برخورد با جلیقه زردها چشمان مردم را از حدقه در می آورد اکنون مدعی شده است.

توسلی ادامه داد: دولت و همه دستگاه ها و ما در مجلس وظیفه داریم چون دولت شهید رجایی برای حل مشکلات مردم تلاش کنیم؛ تورم و گرانی و وضعیت مسکن و ده ها مشکل دیگر همه مطالبات به حق مردم است. مردم نباید ناتوانی و قصور ما و کارگزاران کشور را به پای انقلاب بنویسند که هر آنچه از خیر و برکت است، از انقلاب است و ناکارآمدی ها و کمبودها ناشی از قصور امثال بنده و بنده و سایر مسئولان است.

این عضو مجمع نمایندگان استان همدان در پایان خاطرنشان کرد: اینکه بعد از 7 ماه از سال هنوز اعتبارات لازم به استان ها ابلاغ نشده از جمله راه همدان-علیصدر باعث عزادار شدن هفتگی هموطنان هستیم. علیرغم دستور رئیس جمهور در جریان سفر به استان هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

در ادامه هادی بیگی نژاد در جلسه علنی امروز (یکشنبه 17 مهرماه) مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور خود عنوان کرد: امروز در شرایطی به سر می‎بریم که در برخی از نقاط کشور آشوبی رخ داده و جانی یا مالی آسیب می‎بیند، کاسبی اشک می‌ریخت و فریاد می‌‎زد «شلوغ نکنید، چند روز دیگر موعد چِک من است، درآمدم خراب شده، تورا به خدا بگذارید آبرویم نرود». مادری اشک می‎ریخت و می‌‎گفت «سال‌ها به پای فرزندم نشستم، چه شب‌ها که نخوابیدم و پسری را که با 20 سال خون دل بزرگ کردم، پر پر شد».

نماینده  مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پدری را دیدم که بهت زده می‌گفت « در دفاع مقدس برای دفاع از خانواده خودم و همه خانواده‌‎های ایرانی رفتم و جنگیدم و خوشحال بودم که فرزندم در امنیت رشد می‌کند اما امروز در یک چشم بهم زدن، امیدم ناامید شد». این‌ها گوشه‌‎ای از حکایت‌هایی است که می‌‎بینیم و یا می‌شنویم. یا آن دختر دانشجویی که در خیابان راه می‌رفت، سنگ به سر و صورتش زدند و چشمش از حدقه بیرون زد و چقدر خوشحالند آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها!

وی تصریح کرد: آمریکا در کمال آرامش نفت سوریه را می‎دزد و اسرائیل در حال دزدی نفت لبنانی‌ها است. از همه دردناک تر این است که در ایران، کسانی میدان دار آشوب شدند که نان و نمک مردم و این انقلاب را خورده اند و با رأی همین مردم آبرو پیدا کرده و اکنون نمکدان می‌شکنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تأکید کرد: سال‌ها است این آشوب‌ها مهمان ناخوانده مردم ایران هستند، سال 78 آشوب توسط دولت وقت درست شد تا بتوانند کرسی‌های مجلس ششم را بگیرند، در سال 82 آشوب شد و نمایندگان مجلس وقت استعفا دادند، جمعی از وزرا، استانداران و فرمانداران استعفا دادند و رئیس جمهور وقت و رئیس مجلس آن زمان اعلام کردند که انتخابات مجلس هفتم را برگزار نمی‌کنند، ولی با ایستادگی رهبری برگزار شد.

بیگی نژاد یادآور شد: در سال 88 مجدد توسط همین نمک خورده‌های انقلاب، فتنه برپا شد و این مردم بودند که آسیب دیدند، مردم عزیز، آیا تا به حال از خود پرسیده اید که فرزندان همین دعوت کنندگان به شورش کجا هستند؟ هرکجا که هستند وسط درگیری نیستند. هیچ گاه فرزندان آنان آسیبی ندیدند، چون قرار است عده‌ای آشوب کرده تا برخی از همین غرب گرایان، پروژه فشار از پایین و چانه زنی از بالا را اجرا کنند.

وی اضافه کرد: اگر این وسط خون جوانی ریخته یا امید پدر و مادری ناامید شد، برایشان مهم نیست، مهم منفعت آن‌ها است. اینکه مردم به فردی رأی دهند و او به مجلس بیاید و مثلا به کمیسیون بهداشت برود، برای این است که مشکل مردم را حل کند. اگر مردم از بیمارستان‌ها ناراضی هستند، از فردی که در کمیسیون بهداشت حضور دارد، توقع این است که برای خوشحالی مردم تلاش کند و با طراحی یک مدل حکمرانی درست، رضایت نظام اسلامی که میراث صدها سال زحمت است را افزایش دهد نه اینکه آمریکا و اسرائیل را دنبال کند.

این نماینده مردم در مجلس تصریح کرد: مردم به ما رأی دادند که وقتی وارد کمیسیون انرژی می‌شویم، با طرح‌هایی که جلوی خام فروشی را می‌‎گیرد، زمینه اشتغال جوانان را فراهم کنیم، یا وقتی وارد کمیسیون امنیت می‌شویم حرف‌های ما امنیت ساز باشد نه تفرقه افکن. همه وظیفه داریم مردم را خوشحال کنیم، در یک بیمارستان رفتار درست و خدمت مهربانانه باعث خوشحالی مردم است.

وی اظهار کرد: برای تیم اقتصادی دولت، کاهش تورم و ایجاد ثبات اقتصادی، باعث خوشحالی مردم است، در دانشگاه تولید فناورانه باعث خوشحالی مردم است، در حوزه موشکی، تولید موشک‌های دوربُرد نقطه زن باعث خوشحالی مردم است.

بیگی نژاد افزود: اما به دشمنان ایران می‌گویم که شما بیش از 100 سال است که به ما ظلم کردید و برای ایران قحطی آوردید، میلیون‌ها ایرانی را کشتید، ایران را مستعمره کردید، نفت و معادن ایران را بردید، خردید و بزرگ شدید، از حاکمان مستبد حمایت کردید، جنگ علیه ایران راه انداختید، ترور کردید، تحریم‌های فلج کننده انجام دادید، سال‌های 82 ، 88 و 98 فتنه راه انداختید، سال‌های 78، 96 و 1401 آشوب ایجاد کردید، برای نابودی ایران هرآنچه گزینه روی میز بود، گذاشتید، در یک کلام برای نابودی ایران و ایرانی کاری نبود که انجام نداده باشید اما ایران روز به روز قوی تر شد، پس عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر.

در ادامه  شیوا قاسمی پور نماینده مردم مریوان در نطق میان دستور خود گفت: همکاران گرامی متاسفانه امروز مجلس میان مسئولیت خود در قبال شهروندان و شنیدن مطالبات جامعه تراز مناسبی برقرار نکرده است در حالی که انتظار می‌رود نمایندگانی که خود را وکلای ملت می‌دانند به مطالبات شهروندان در خانه ملت توجه ویژه‌ای کنند تا به درستی آن را به بخش‌های مختلف اجرایی حاکمیت منتقل کنند؛ تا مرز بندی دقیق تمام اعتراضات و انتقادات را پای اغتشاشات و موج سواری دشمنان ننویسند.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس یازدهم ادامه داد: با شروع مجلس یازدهم رهبر معظم انقلاب در بیاناتی اظهار کرده‌اند مجلس یازدهم نقطه امید و مظهر امید مردم ایران است امروز اختلاس کنندگان و غاصبان حقوق ملت آزادانه می گردند و مخدوش کنندگان اسلام بنام دین جولان می‌دهند امر به معروف و نهی از منکر نسبت به مسائل اصلی جامعه را فراموش کرده‌اند و موضوعات جزئی و فرعی را برجسته می نمایند.

وی افزود: امروز به دلیل برخوردهای ناشیانه و نامربوط، قشری نگری و سطحی‌نگری نسل جوان ما دین گریز و نسبت به برداشت راکد و متحجرانه از دین به شدت بیزار شده اند و اینگونه رفتارها را نمی پذیرند و نسبت به آن راضی نیستند.

قاسمی پور بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر نباید با روح شریعت اسلام که مبتنی بر آسان گیری، بشارت و پرهیز از اکراه است مغایر باشد. قرآن کریم به تاکید یادآور می‌شود که پیامبر(ص) وکیل و حسابرس بر مردمان نیست و رسالتی جز رساندن پیام به روش حکیمانه ندارد رویدادهای اخیر باری دیگر نشان داد که رویه‌ها و ساختارهای موجود نیازمند اصلاح و بازنگری اساسی است و نباید روش ناکارآمدی که ثمره‌ای جز جریحه‌دار شدن عواطف انسانی و تضعیف حرمت شهروندان ندارد پای فشاری کرد.

نماینده مردم مریوان در مجلس یازدهم  افزود: مردم ما برای پیروزی انقلاب اسلامی و تاسیس نظام اسلامی،سنگ تمام گذاشتند،در دوران دفاع مقدس  جانفشانی ها کردند،اما متاسفانه امروز می‌بینیم که آزاد اندیشی و آزادی با خط کش های سلیقه ای معنا می شود.

وی در ادامه تاکید کرد: ثروت به سوی یک قشر اقلیت سوق داده شده و نه تنها از رفاه عمومی خبری نیست، بلکه فاصله طبقاتی هر روز بیشتر می‌شود، آمارها نشان می‌دهد بیشتر اقشار در شیب های نزولی بوده اند با این تفاوت که قشر کم درآمد با آهنگی بسیار تند تر به عمق فقر رانده می شوند.

قاسمی پور با اشاره به نامه امیر مؤمنان علی(ع) تصریح کرد: در بخشی از نامه امیر المومنین علی (ع) به مالک اشترآمده است؛ وقتی مردم برای اعتراض و گرفتن حق خودشان به سوی تو آمده اند، نظامیان را مرخص کن تا مبادا مردم با دیدن آنها بترسند و به لکنت زبان بیفتند،من بارها از پیامبر شنیده ام که هیچ جامعه ای مقدس و پاک نخواهد شد،مگر آنکه مردمانش بدون ترس حق خود را مطالبه کنند.

نماینده  مردم مریوان یادآور شد: مردم ما خواستار زندگی مطلوب، امنیت، عدالت و مدیریت سالم هستند و مطابق اصل ۲۷ قانون اساسی بدون تردید اعتراض، حق قانونی هر شهروند ایرانی است، ملت آگاه ایران اسلامی تفاوت بین اغتشاش و اعتراض را می‌دانند و همه ما مسئول هستیم تا شرایط اعتراض را برای شهروندان فراهم کنیم.

وی در ادامه خطاب به رییس جمهور گفت: مطابق قانون اساسی شما وظیفه دفاع از تک تک شهروندان ایرانی را دارید و تاکید می‌کنم، وضعیت پیش آمده قابل قبول نیست، باید در این زمینه شفاف سازی صورت پذیرد.

وی خطاب به اعضای دولت تاکید کرد:به اعضای دولت یادآور می‌شوم، با تدبیر  و برنامه ریزی دقیق مشکلات انباشته اقتصادی کشور را برطرف کنند،زیرا حل و فصل معادلات و مسائل معیشتی مردم چاره ساز بسیاری از  مشکلات امنیتی،روانی و اجتماعی است،برای پایان یافتن همیشگی ناآرامی‌ها بیش از هرچیز در صدد ریشه کن ساختن عوامل نارضایتی باشید و مطمئنا که انکار این واقعیت هیچ کمکی نخواهد کرد.

قاسمی پور ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری اظهار داشت:دین اسلام دین بن بست نیست،بیانات مقام معظم رهبری را سرلوحه کار خود قرار دهید که می فرمایند؛حکومت برخاسته از مردم و متکی به مردم مایه سربلندی کشور است،کشور ما هیچ مشکل غیر قابل حلی ندارد؛ غیر از اینکه عده‌ای از مدیران،ناکارآمد و بی برنامه هستند.

وی در خصوص  مشکلات حوزه انتخابیه خود خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: ساماندهی مرز باشماق، دومین مرز رسمی بین المللی  و اولین مرز ترانزیت کشور را هر چه سریعتر در دستور کار قرار دهید.

نماینده مردم مریوان خطاب به سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: اختصاص بخشی از درآمد مرز باشماق و مرزهای غیر رسمی خان و شیخان وملاکرد را برای توسعه زیر ساخت های شهرستان مریوان و سرو آباد قرار دهید،دریاچه زیوان نگین غرب کشور است و سازمان محیط زیست کشور باید هر چه سریعتر برای نجات دادن این دریاچه برنامه ریزی کند،اجرایی شدن منطقه آزاد مریوان _ بانه ضروری است و معطل شدن  مردم بیش از  این ضرورت ندارد.

وی خطاب به وزیر گردشگری تاکیدکرد:مطالعه،طراحی، ساماندهی و مرمت منزل فرهنگی اورامان را در دستور کار خود قرار دهید،

قاسمی پور خطاب به وزرای جهاد کشاورزی و نیرو خاطرنشان کرد:ایجاد زیر ساخت های مجتمع پرورش ماهی سردآبی سیروان،تکمیل ایستگاه های پمپاژ مطالعه شده برای توسعه باغات، ایجاد اشتغال و رفع محرومیت در شهرستان های مریوان و سروآباد را در دستور کار قرار دهید،از وزیر آموزش و پرورش می خواهم ،به وضعیت نامناسب فضای آموزشی در شهرستان مریوان رسیدگی کند ،زیرا این وضعیت غیر قابل قبول است .خدایا چنان کن سرانجام کار،تو خشنود باشی ما رستگار.

کد خبر: 1155736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =