کاهش ۲ درصدی قیمت طلا و سکه

رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان تهران گفت: با توجه به کاهش نرخ اونس جهانی، کاهش نرخ دلار در بازار تهران و نبود تقاضا، قیمت طلا و سکه از ابتدای هفته تاکنون میانگین ۲ درصد کاهش یافته است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، نادر بذرافشان در مورد وضعیت بازار طلا و سکه اظهار کرد: با توجه به کاهش ۱۲ دلاری قیمت اونس جهانی از هفته پیش تاکنون، قیمت‌ها در بازار طلا دچار تغییر شد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان تهران افزود: از سویی دیگر نیز به دلیل کاهش نرخ دلار در بازار و البته نبود تقاضا، قیمت طلا و سکه نسبت به هفته گذشته کاهش ۲ درصدی یافت.

بیشتر بخوانید:

قیمت سکه، طلا و دلار دوشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۱

وی ادامه داد: بر همین اساس قیمت سکه طرح جدید نسبت به هفته گذشته ۳۵۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۲۵۰ هزار تومان، ربع سکه و نیم سکه ۱۵۰ هزار تومان، هر رگم طلای ۱۷ عیار ۱۲۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۲۲ هزار تومان با کاهش مواجه شده است.

بذرافشان اظهار کرد: اگرچه طی ماه‌های گذشته قیمت‌ها تقریباً به یک ثبات نسبی رسیده است و مردم می‌توانند خرید و فروش مصنوعات طلا را به راحتی انجام دهند، اما از هفته پیش نوسانات تأثیر گذاشته و تقاضا کاهش یافته زیرا مردم منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ها هستند و خرید و فروشی انجام نمی‌شود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان تهران در مورد حباب قیمتی نیز گفت: حباب سکه از یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان در این هفته رسیده است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1155895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =