قیمت طلای جهانی سقوط کرد

قیمت طلا امروز (پنجشنبه) در بازه اندکی سقوط کرد زیرا فعالان بازار موضع محتاطانه‌ای را در آستانه اعلام نرخ تورم کلیدی در ایالات‌متحده حفظ کردند که می‌تواند بر مقدار افزایش بعدی نرخ بهره فدرال رزرو تأثیر بگذارد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۸ و ۳۲ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۳.۴ درصد کاهش به ۱۶۷۰ دلار رسید و قیمت طلا در بازار معاملات آمریکا نیز با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۶۷۱ دلار رسید.

بیشتر بخوانید:

تضعیف دلار قیمت طلا را گران کرد

اگرچه طلا به طور سنتی یک پوشش تورم در نظر گرفته می‌شود اما افزایش نرخ بهره برای مبارزه با افزایش قیمت‌ها جذابیت شمش را کاهش داده است.

ادوارد میر، تحلیلگر ED&F Man Capital Markets اظهار کرد که تورم برای مدتی ماندگار خواهد ماند و طلا را تحت فشار نگه می‌دارد و محدوده معاملاتی قیمت طلا در کوتاه مدت، بین ۱۶۲۰ تا ۱۷۴۰ دلار خواهد بود.

پیش‌بینی می‌شود که داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده ایالات‌متحده در سپتامبر به ۸.۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل برسد که می‌تواند انتظارات برای افزایش نرخ بهره دیگر از سوی فدرال رزرو را تقویت کند.

میر افزود: طلا در نمودارها همچنان ضعیف به نظر می‌رسد و هر گونه افزایش قیمت کوتاه مدت خواهد بود زیرا فدرال رزرو همچنان نگران تورم است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۵ درصد کاهش به ۱۸.۹۶ دلار رسید، پلاتین با ۰.۲ درصد افزایش به ۸۸۱.۶۳ دلار و پالادیوم ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۲۱۳۸ دلار و ۴۳ سنت رسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1156215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =