بیانیه جمعی از استادان دانشگاه آزاد اسلامی درباره حوادث اخیر

جمعی از استادان واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در رابطه با حوادث اخیر بیانیه ای صادر کردند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، جمعی از استادان واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در رابطه با حوادث اخیر بیانیه ای صادر کردند.

متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

اینک که با عنایت الهی و حضور ارزشمند مردم و تلاش‌های ایثارگرانه نیروهای خدوم انتظامی، بار دیگر یکی از توطئه‌های سازمان یافته استکبار جهانی شکست خفت باری را تجربه کرد؛ ما جمعی از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی از واحدهای سرتاسر میهن عزیز خود ،لازم می‌بینیم قبل از هر چیز با اعلام بیعت چندباره خود با ولی امر مسلمین، سپاس صمیمانه خود را از ارشادات و رهنمودهای معظم له اعلام و با تشکر و سپاس از فداکاری‌های همه نیروهایی که در جریان اقدامات خرابکارانه اغتشاش‌گران با صبر و تحمل خود تدبیر به خرج دادند تا با دریافت آگاهی لازم، نوجوانان و جوانان متأثر از جو کاذب فضای مجازی که با غلیان احساسات خود در کنار بازیگران مزدور و فریب‌خورده دشمن قرار گرفته بودند، صف خود را جدا نمایند و با کمترین آسیب جانی و روحی این فتنه استکباری نیز با شکست روبرو شود.

وظیفه خود می‌دانیم با طرح تذکراتی به خود وهمکاران گرامی، مدیران اجرایی و مردم عزیزمان، گامی هرچند کوچک در مسیر انجام مسئولیت اجتماعی خویش برداریم:

چند نکته با خود و همکاران گرامی:

۱ـ آنچه از مجموع تلاش‌های مذبوحانه دشمن در طول سالیان اخیر برای کند کردن روند پیشرفت انقلاب اسلامی و موفقیت‌های نظام جمهوری اسلامی برداشته می‌شود، حاکی از این واقعیت است که دشمنان انقلاب اسلامی و مخالفین پیشرفت و استقلال ایران اسلامی در تلاش‌اند باهم افزایی ظرفیت‌های جاسوسی، رسانه‌ای، نفوذ بین‌المللی و ابزارهای فرهنگی، اقتصادی و سیاسی خود و با بهره‌گیری از همه نقاط ضعفی که به‌طور طبیعی و بعضا متأثر از نفوذ عناصر دشمن در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در داخل به وجود می‌آید و یا از گذشته به ارث رسیده است، حداکثر بهره‌برداری را داشته باشند و با اغوای بخشی از فرزندان این آب‌وخاک مقدس، اجازه ندهند مکتب حیات بخش اسلامی با ارائه الگوی تازه‌ای از زندگی توأم با پیشرفت مادی و معنوی، سبکی متفاوت با مکاتب شکست خورده مادی ارائه دهد.

به نظر می‌رسد آنچه ابعاد دشمنی استکبار را تشدید کرده است، انعکاس سرعت پیشرفت علمی کشور و دست‌یابی ایران به انواع فناوری‌های نوین است.چرا که تبدیل ایران به یک قطب علمی فناورانه آن‌هم در شرایط اعمال سخت ترین  تحریم‌ها، بسیاری از ابزارهای استکبار جهانی را برای ادامه سلطه بر کشورها را از کار انداخته است. 

از این روی، باید ما اساتید دانشگاه در گام اول انجام رسالت خویش، از روند پیشرفت علمی مواظبت و با جهاد خویش بر سرعت آن و کاربردی کردن نتایج در حل مسائل جامعه بکوشیم و در این حرکت جهادی تلاش تازه‌ای را برای تحول در فضای فرهنگی محیط‌های دانشگاهی آغاز نماییم. تا در تعامل با همکاران و دانشجویان با تعمیق رفاقت و همدلی، زمینه افزایش کیفیت تربیت اجتماعی، رفتار واخلاق اجتماعی را ارتقاء بخشیم.

بدیهی است که  در طی این مسیر، لازم است با افزایش مستمر اندوخته‌های معرفتی خویش از اسلام ناب محمدی و معارف الهی و با تکمیل شناخت خود از همه ابعاد این جنگ نرم، در تعاملاتی صمیمانه با دانشجویان و شنیدن و گفتگو با آنان و به رسمیت شناختن توقعات معقول و مشروع آنان، اقدام به جهان تبین و هدایت و آشنایی عمیق‌تر آن‌ها از ریشه‌های مشکلات داخلی نموده و زمینه درک ماهیت نظام استکباری را فراهم سازیم و آن‌ها را برای نقش آفرینی سازنده در حل این معضلات جامعه آماده کنیم.

۲- چشم انداز تحولات آینده ایجاب می‌کند، دانشگاه‌های کشور، به عنوان قوه عاقله کشور، نقش برجسته‌ای در اعمال حکمرانی علمی مبتنی به روحی الهی و عقلانیت در کاربرد انواع فناوری‌ها در سیاست‌گذاری و مدیریت تحولات جامعه، نقش برجسته‌تری ایفا نمایند.

دانشگاه آزاد اسلامی با شبکه منسجم و گسترده خود در سرتاسر کشور می‌تواند در این حکمرانی علم محور متکی بر معارف الهی، نقش برجسته‌ای ایفا نماید و در کمک و همراهی با مدیران اجرایی تلاش‌های مذبوحانه دشمنان را به فرصتی برای ارتقاء توان مدیریتی کشور تبدیل نماید.

۳- کمک به اصلاح فضای فرهنگی وتربیتی محیط کلاس و دانشگاه و نقش آفرینی در شکل‌گیری محیطی پویا پرتلاش در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، نقش تکمیلی و سازنده‌ای است که از همکاران خود انتظار می‌رود تا از رهگذر بهره‌گیری از سنت‌های ارزشمند گذشته و به‌ روزرسانی آن‌ها  بهره‌گیری از فناوری‌های جدید، بستر حضور روزافزون نسل جوان را در سازندگی تمدن نوین اسلامی فراهم سازند.

۴- ما اساتید واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی انتظار داریم مدیران واحدها و روسای دانشگاه‌های آزاد هر استان با گسترش تعامل سازنده خود با مدیران اجرایی، فرصت نقش آفرینی بیشتر اساتید دانشگاه آزاد را در کمک علمی، پژوهشی و مشورتی با مدیران اجرایی را فراهم سازند تا هریک از اساتید با آشنایی کامل‌تر با مسائل خاص حوزه تخصصی خود، امکان کمک بیشتری در حل مسائل جامعه ایفا نمایند.

چند نکته با مدیران اجرایی:

۱- در شرایط پیچیده امروز که به‌واسطه سرعت تحولات جامعه، نارسایی‌ها در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی باهم پیوند خورده و هم افزایی پیدا می‌کنند و دشمنان این انقلاب مترصد بهره‌گیری از بروز و ظهور این کاستی‌ها در عرصه‌های اجتماعی هستند، تصمیم‌گیری‌های مدیریتی بیش از هر زمان نیازمند بهره‌گیری هم‌زمان از دانش‌های گوناگون می‌باشد، متأسفانه فاصله موجود نظام تصمیم گیری مدیران از حوزه و دانشگاه اجازه نداده است بخش بزرگی از ظرفیت‌های موجود علمی کشور در خدمت حل معضلات اجتماعی قرار گیرد و با تصمیمات تک بعدی و متاثر از یک تخصص خاص، ضمن حل مقطعی هر مشکلی در کنار خود، معضلات تازه‌ای را به وجود آورده است  و با پیوند این کاستی‌ها باهم، جامعه ما با مجموعه بزرگی از معضلات اجتماعی و اقتصادی فرهنگی مواجه ساخته است. از این روی، تأکید می‌نماییم که دعوت و استفاده از تخصص‌های گوناگون اساتید دانشگاه‌ها در اتخاذ تصمیمات مهم مدیریتی، به‌صورت سازمان یافته از طریق مدیران دانشگاه‌ها، یکی از عوامل مؤثر و سازنده برای عبور از این دوران گذار است.

۲- دانشگاه آزاد اسلامی در قالب برنامه پنج‌ساله تحول و تعالی خود رویکرد اساسی خود را در حضور اجتماعی و نقش آفرینی در حل معضلات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی منطقه‌ای قرار داده است. پیشنهاد می‌گردد از این فرصت فراهم‌شده حداکثر استفاده صورت گیرد و در چارچوب تنظیم موافقت نامه همکاری این تعامل مبارک آغاز شود.

سخنی با مردم عزیز

۱- گرچه نمی‌توان به راحتی از کنار نابسامانی‌ها، کاستی‌ها و بعضی از بی‌عدالتی‌ها در نحوه اداره کشور گذشت و از طرفی زمان بر بودن حل مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی صبر و حوصله مضاعفی می‌طلبد، اما شما مردم فهیم، به‌خوبی درک کرده‌اید که  این کاستی‌ها علاوه بر ضعف‌های مدیریتی در بین بعضی از مدیران گذشته و حال و نارسایی‌های موجود در ساختارها و قوانین و اشتباهاتی که در طول سالیان طولانی اتفاق افتاده و نتایج آن امروز ظاهر می‌شود. بخش مهمی از علل تأخیر در حل این معضلات ریشه در توطئه‌ها، تحریم‌ها، جنگ تحمیلی و اینک در تلاش‌های منسجم و سازمان یافته دشمنان برای مبارزه با پیشرفت‌های سریع ماه‌های اخیر کشور ما در بعد روابط بین‌المللی دارد. از این روی، همه باهم باید تلاش کنیم که دشمن تا بهره‌گیری از سرمایه گذاری تخریب‌کننده قبلی خود از احساسات پاک جوانان ما سوء استفاده ننماید و برای مدیران خدومی که تلاش خالصانه‌ای برای حل مشکلات دارند حاشیه سازی نکنند.

۲- تعامل نزدیک خانواده‌ها با واحدهای دانشگاه مربوط و همدلی و هماهنگی در کنار برخورد محبت‌آمیز با فرزندان عزیزمان در این مقطع، بسیار ضروری است. شناخت بیشتر از مسائل جامعه در کنار فطرت پاک جوانان و تعقل و دوری از احساسات هیجانی حلال مشکلات خواهد بود. ان شاء ا...

در پایان با درود به روح همه شهدای انقلاب اسلامی و با گرامی داشت یاد و خاطره بنیان‌گذار جمهوری اسلامی حضرت امام (ره) از خداوند منان مسئلت می‌نماییم  که فرصت یاری انقلاب اسلامی و مردم عزیز را به همه ما عنایت فرماید و با دوام عمر با عزت رهبر فرزانه و ولی امر مسلمین، ما را در تداوم راه شهیدان استوار گرداند.

جمعی از استادان دانشگاه آزاد اسلامی

انتهای پیام/

کد خبر: 1156676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =