آموزش آشپزی/طرز تهیه سس برای سالاد سزار

سس سزار یکی از معروف ترین سس‌های سالاد است که معمولا برای سالاد سزار درست می شود.

به گزارش گروه جامعه ایسکانیوز، سس سزار یکی از انواع سس های پرطرفدار بین المللی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود. این سالاد خوشمزه معمولا فقط در کنار سالاد سزار سرو می شود، البته این سس به محبوبیت خاصی در سراسر جهان رسیده است و به همین دلیل در کنار برخی غذاهای سوخاری و انواع سالادها نیز استفاده می شود. البته همانطور که در بالا ذکر شد این سس با دستور های زیادی تهیه می شود و تقریبا در هر کشوری با یک دستور منحصربفرد تهیه می شود. در کشور ما هم سر آشپزهای حرفه ای با کمی تغییرات در مواد اولیه این سس، آنرا طوری تغییر داده اند که با ذائقه ما ایرانی ها سازگار باشد.

مواد مورد نیاز:

سس مایونز  300 گرم

سس خردل 100 گرم

زرده تخم مرغ 2 عدد

پنیر پارمسان 1 قاشق چایخوری

سس ورچستر 20 گرم

روغن زیتون بدون بو 100 گرم

نمک و فلفل سیاه 1 قاشق چایخوری

مرحله اول

برای تهیه سس سزار رستورانی ابتدا سس مایونز را داخل کاسه ای بزرگ می ریزیم و سس ورچستر را به آن اضافه می کنیم و با همزن دستی آن ها را هم می زنیم تا یکدست شوند.بعد 3 الی 4 عدد سیر را پوست می گیریم.

مرحله دوم

حالا آنرا می شوییم و با رنده ریز رنده می کنیم، سپس 1 قاشق چایخوری از پوره سیر را به مواد اضافه می کنیم. در ادامه تخم مرغ ها را داخل پیاله ای اول می شکنیم و زرده و سفیده ها را جدا در کاسه ای می ریزیم.

مرحله سوم

سپس در صورت سالم بوده زرده ها را به مواد سس می افزاییم و با همزن خوب آن ها را مخلوط می کنیم. در ادامه سس خردل را به همراه فلفل سیاه،نمک و پنیر پارمسان و روغن زیتون اضافه می کنیم و همگی مواد را با همزن دستی خوب مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

می توانید از ابتدا همگی مواد را به همین ترتیبی که اشاره کردم داخل کاسه بریزید و در آخر با گوشتکوب برقی آن ها را میکس کنید و یا داخل پارچ میکسر بریزید(روغن را بعد از اینکه مواد در میکسر ،میکس شدند اضافه کنید) و میکس شده تحویل بگیرید.

مرحله پنجم

البته می توانید از کمی آبلیمو تازه نیز در این ترکیب استفاده کنید.بعد سس آمده شده را در ظرفی می ریزیم و درب آن را می بندیم و داخل یخچال قرار می دهیم تا خودش را کمی بگیرد و آنوقت می توانید سس سزار خونگی را استفاده کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1157008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =