قصه ادامه‌دار آب بستن به سریال‌ها و کوچ مخاطبان از تلویزیون / چرا خیابان خلوت‌کن‌ها جای خود را به آثار بدون تماشاگر دادند؟

تلویزیون از لحاظ کمی و کیفی نسبت به دهه گذشته اُفت قابل توجهی داشته و کارهایی که از این رسانه پخش شده نیز از مخاطب چندانی برخوردار نبوده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، روزگاری نه چندان دور تلویزیون سریال‌هایی پخش می‌کرد که برای دیدنشان خیابان‌ها خلوت می‌شدند و مردم در هر جمعی که بودند با اشتیاق از آن‌ها صحبت می‌کردند اما امروز جعبه جادو حال و روز خوشی ندارد؛ آمار تماشای سریال‌ها به شدت افت کرده و مخاطبان روی خوش به صدا و سیمای ملی نشان نمی‌دهند.

بیشتر بخوانید:

دستمزدهای ناچیز تلویزیون به روایت خانم بازیگر / فیلمنامه‌ها مردانه شده است

این روزها ردپای سریال‌های شبکه نمایش خانگی پررنگ‌تر شده و جوان‌ترها جاوید سریال یاغی و مالک سریال زخم کاری و جیران حسن فتحی را بیشتر از شخصیت‌های سریال‌های تلویزیون می‌شناسند. بخشی از این بی‌اعتمادی ریشه دوانده در میان مردم نسبت به تلویزیون ناشی از ممیزی‌ها، کج سلیقگی‌ها و سیاست‌های اشتباهی است که صدا و سیما پیش گرفته و بیش از آنکه نیاز مخاطب امروز را بفهمد بر ادامه روند غلط خود پافشاری می‌کند. ماجرای روزگار ناخوش تلویزیون تنها محدود به کوچ مخاطبان از این رسانه نمی‌شود و کارگردان‌های مطرح هم دیگر تمایلی برای کار با تلویزیون ندارند.

شبکه نمایش خانگی و ماهواره جای تلویزیون را گرفته‌اند

در همین رابطه، فرحناز منافی ظاهر بازیگر سینما و تلویزیون به ایسکانیوز گفت: در زمانه‌ای زندگی می‌کنم که شبکه‌های مجازی و شبکه نمایش خانگی و ماهواره جای تلویزیون را گرفته‌اند و تلویزیون دیگر مانند گذشته مخاطب ندارد.

بازیگر سریال پدر سالار افزود: وقتی با مردم در کوچه و خیابان برخورد می‌کنم نارضایتی خود را نسبت به فیلم‌هایی که از تلویزیون پخش می‌شود ابراز می کنند و از این گلایه دارند که چرا تلویزیون به فیلم‌ها آب می‌بندد.

وی در پایان با بیان اینکه ممیزی‌ها در تلویزیون بسیار زیاد شده تاکید کرد: متاسفانه ممیزی‌هایی که مدیران صدا و سیما اعمال می‌کنند، جلوی خلاقیت را می‌گیرد و باعث می‌شود عوامل نتوانند آنچه را در ذهن دارند به درستی ارائه دهند.

محدودیت‌های موجود در تلویزیون جلوی خلاقیت هنرمندان را گرفته است

همچنین، علیرضا مهران بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز با اشاره به اوضاع تلویزیون عنوان کرد: تلویزیون از لحاظ کمی و کیفی نسبت به دهه گذشته اُفت قابل توجهی داشته و کارهایی که از این رسانه پخش شده نیز از مخاطب چندانی برخوردار نبوده است.

بازیگر سریال حکم رشد با بیان این مطلب ادامه داد: این نظر شخصی من نیست و موضوعی است که رئیس سازمان صدا و سیما نیز نسبت به آن آگاهی کامل دارد.

وی افزود: بهتر است مدیران و مسئولان یک برنامه‌ریزی در این زمینه درست داشته باشند و تولیدات را به صورت هدفمند ارائه دهند تا مخاطب دلزده با تلویزیون آشتی کند.

ساقی زینتی دیگر بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز با بیان اینکه ذائقه مردم تغییر کرده ادامه داد: اما مسئولان باید دقت داشته باشند صرفا سریال‌ها و تله فیلم‌ها نیستند که مخاطب را به سمت تلویزیون می‌کشند بلکه باید برنامه‌های متنوع در همه شبکه‌های تلویزیون ساخته شود و این امر نیازمند یک بودجه خاص است.

به گزارش ایسکانیوز، با افزایش جمعیت جوان و نیاز آن‌ها به برنامه‌های مناسب تلویزیونی و همچنین با گسترش شبکه‌های ماهواره‌ای که با هر ترفندی سعی در جذب و تاثیرگذاری بر جوانان دارند. صداوسیما باید به گونه ای عمل کند که بتواند با این رسانه‌ها رقابت کرده و گوی سبقت را از آنها برباید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1157447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =