افزایش ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی تا سال ۱۴۰۳

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از افزایش خوابگاه‌های دانشجویی به ویژه خوابگاه‌های متاهلی تا ۱۴۰۳ خبر داد.

علی اکبر محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به طرح افزایش ظرفیت پذیرش رشته‌های پزشکی اظهار کرد: ما در تلاش برای افزایش خوابگاه‌های دانشجویی و وام ودیعه مسکن هستیم تا میزان تسهیلات صندوق رفاه دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را افزایش دهیم. در این راستا در حال پیگیری برای افزایش خوابگاه‌ها هستیم.

وی با اشاره به کمبود ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی عنوان کرد: در حال حاضر بیش از ۳۴ هزار زوج دانشجوی متاهل در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور داریم؛ اما ظرفیت خوابگاه‌های متاهلی ما در حدود ۸۰۷ نفر است. بنابراین برای تامین نیازها و ارائه تسهیلات به دانشجویان باید تلاش بسیاری صورت گیرد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه «چه زمانی متناسب سازی بین درخواست دریافت خوابگاه دانشجویی و ظرفیت‌های خوابگاهی انجام می‌شود»، گفت: در تلاش هستیم تا ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی به ویژه خوابگاه‌های متاهلی را تا یک سال و نیم آینده به صورت قابل توجهی افزایش می‌یابد.

وی درباره راهکارهای صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای جبران کمبود خوابگاه‌های دانشجویی بیان کرد: این صندوق با افزایش مقدار وام ودیعه مسکن و ارائه آن به تعداد بیشتری از دانشجویان درخواست کننده، سعی دارد تا حدود زیادی این کمبود را جبران کند. 

محمدی در پایان خاطرنشان کرد: مسئولان حوزه فرهنگی و تسهیلاتی وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی برای حل مشکل کمبود خوابگاه‌های دانشجویی به همراه صندوق رفاه وزارت بهداشت در حال فعالیت هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1158259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =