سلاجقه: پیگیر حق‌آبه تالاب‌ها و رودخانه‌ها از وزارت نیرو هستیم

رئیس سازمان محیط زیست گفت: آمار و اطلاعاتی که سازمان هواشناسی نشان می‌دهد این است که ۲ ماه اول سال آبی ( مهر و آبان) از لحاظ بارش‌ها وضعیت مناسبی وجود ندارد، اما پیش بینی‌ها می‌گویند وضعیت مناسب خواهد شد.

به گزارش گروه جامعه علی سلاجقه در گفت‌وگویی، درباره این‌که گفته می‌شود تهران تنها برای ۱۰۰ روز آب دارد و بعد دوره خشکسالی برای تهران آغاز می‌شود؛ آیا سازمان محیط زیست چنین اخباری را تایید می‌کند یا خیر، گفت: این بحث داشتن ۱۰۰ روز آب تهران نمی‌دانم از کجا آمده، وزارت نیرو معمولا آمار به روز سدها را با توجه به منابع آب جدید، بحث تبخیر و مصارف دارد. هیچ ۱۰۰ روزی وجود ندارد و مطمئن باشید منابع آب پایتخت هیچ مشکلی از لحاظ تأمین ندارد و حتما دولت به تکالیف خودش در این زمینه عمل می‌کند.

رئیس سازمان محیط زیست درباره آب‌گیری سد همدان و برطرف شدن مشکل آب این استان، عنوان کرد: درخصوص استان همدان هم آن چیزی که مطرح می‌شود بحث بارندگی‌ها است، خوشبختانه بارندگی‌های اخیر به نسبت وضعیت مناسبی داشته و امیدواریم شرایط بارندگی بیشتری مهیا شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر  آب شرب استان همدان تامین شده و مشکل خاصی وجود ندارد و بارش‌های روزهای آینده هم امیدواریم بارش‌های مناسبی باشد که مشکلات آبی این استان به طور کامل حل شود.

سلاجقه درخصوص این‌که گفته می‌شود شاید امسال بارش‌ها کمتر از حد نرمال سالانه باشد، آیا سازمان محیط زیست وارد بحث‌های پیشگیری از خشکسالی شده است یا خیر، گفت: این بحث در  کمیته کم‌آبی و خشکسالی مطرح شده است، آمار و اطلاعاتی که سازمان هواشناسی نشان می‌دهد این است که  ۲ ماه اول سال آبی ( مهر و آبان) از لحاظ بارش‌ها وضعیت مناسبی وجود ندارد، اما پیش بینی‌ها می‌گویند وضعیت مناسب خواهد شد.  

وی ادامه داد: کشور سناریو و راه‌حل‌های متفاوتی برای بحث کم‌آبی و یا خشکسالی بر اساس میزان آبی دریافتی که خواهد داشت، پیش‌بینی کرده است.

رئیس سازمان محیط‌زیست با بیان این‌که، خسارات به واسطه خشکسالی در بحث پوشش گیاهی و جانوری قابل توجه است، عنوان کرد: تالاب‌ها و رودخانه‌ها امروز با مشکل مواجه شده‌اند البته که ما پیگیر وضعیت حق‌آبه از وزارت نیرو هستیم و این وزارت‌خانه هم مکلف است وظیفه‌اش را در این قسمت انجام دهد، اقدامات هم باید در خصوص بارش‌ها به نحو مطلوب صورت گیرد.

وی با اشاره به این‌که درخصوص ارتقای پوشش گیاهی و همچنین تامین محیط زیست جانوری باید اقدامات مناسبی داشته باشیم، اظهار داشت: واقعیت امر این است که باتوجه به خشکسالی نمی‌توانیم خسارات را برآورد کنیم، زیرا باتوجه به وضعیت پیش آمده وحوش طعمه‌های‌شان در ارتفاعات کاهش پیدا کرده است و به مناطق مسکونی می‌آیند که گاهی اوقات  باعث خسارت به مردم می‌شوند و یا به مردم حمله می‌کنند که البته در این بحث باید بگویم خوشبختانه بخش بیمه هم در این زمینه کارش انجام شده و مشکلی نداریم و همه مردم، کشاورزان و روستانشینان خیال‌شان راحت باشد.

رئیس سازمان محیط‌زیست در خصوص وضعیت پیروز توله‌یوز به دنیا آمده در سایت پردیسان گفت: پیروز ۶ ماهه شده است، الحمدالله حالش خوبش است هیچ مشکلی ندارد و امیدوارم هرچه زودتر از این حالت دست‌آموزی بیرون بیاید و ان‌شاالله به عنوان یک یوز جنگنده ظاهر شود.

منبع: ایلنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1158274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =