احدی: مقصر ناکامی بوکس رئیس فدراسیون است

سرمربی سابق تیم ملی بوکس ایران گفت: مقصر ناکامی بوکس رئیس فدراسیون است که با وعده جذب مربی خارجی یک مربی درجه سوم را برای هدایت تیم ملی انتخاب کرده که هیچ کس او را قبول ندارد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، اکبر احدی در گفت‌وگویی، درباره عملکرد ضعیف تیم ملی بوکس در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: اغلب بوکسورهایی که در این تورنمنت شرکت کردند سه یا چهار سال پیش برای اولین بار با هدایت من و مظاهری برای اولین بار به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام شدند. همان زمان ثوری رئیس فدراسیون به ما گفت تیم جوان است و اگر هم بوکسورها نتیجه نگرفته‌اند من از شما حمایت می‌کنم. در مسابقات قهرمانی آسیا تایلند تیم جوان و کم‌تجربه بود و نمی‌توان به نتایج آن خرده گرفت، اما از آن زمان تا به الان تیم به مسابقات مختلف اعزام شد و اردوهای زیادی برگزار کردند، ولی باز هم نتیجه نگرفته‌اند.

وی گفت: مسئولان فدراسیون و بوکسورهای تیم ملی باید پاسخگوی نتایج خود باشند؛ در همین مسابقات قهرمانی آسیا بوکسورهای ایران به ضعیف‌ترین تیم‌ها مثل چین تایپه و قرقیزستان نتیجه را واگذار کردند. در سنگین‌وزن بوکسور تیم ملی برای چهارمین بار به حریف هندی خود نتیجه را واگذار می‌کند. این عملکرد ضعیف نشان می‌دهد تا بوکسورها تاکتیک درستی ندارند یا پشتوانه‌سازی نشده است. بوکسوی مثل قشلاقی که چند سال پیش برای او هیاهوی زیادی کردند در همین مسابقات در برابر بوکسورهایی شکست خورد که جایگاه بالایی نداشتند.

سرمربی سابق تیم ملی بوکس کشورمان با انتقاد از صحبت‌های کادرفنی اظهارداشت: استکی در توجیه شکست شاگردانش عنوان کرده بود که سطح مسابقات بالا بود؛ اما به اعتقاد من سطح مسابقات آن قدر بالا نبود و خیلی از کشورهای مطرح به این مسابقات نیامدند. شاید قبل از کرونا سطح رقابت‌ها بالا بود، اما الان واقعا اینگونه نیست. آقایان برای اینکه شکست‌های خودشان را توجیه کنند از بالا بودن سطح مسابقات حرف می‌زنند. زمانی که من سرمربی تیم ملی بودم برای بوکسورها حتی یک تیشرت نمی‌خریدند، اما الان اردوی تیم ملی به صورت مستمر برای آن‌ها برگزار می‌شود و به بوکسورها هم حقوق می‌دهند؛ بنابراین اعضای کادرفنی و بوکسورها باید پاسخگوی عملکرد خودشان باشند. تیم ملی با ۱۲ ملی‌پوش و با هزینه‌های سنگین به این مسابقات اعزام می‌شود، اما ۱۰ بوکسور حذف می‌شوند، باید آن‌ها پاسخگوی عملکرد ضعیفشان باشند.

وی در پاسخ به این سوال که چه کسی مقصر نتایج ضعیف تیم ملی است، عنوان کرد: به نظر من سرمربی مقصر نیست، بلکه مقصر رئیس فدراسیون است که با وعده جذب مربی خارجی یک مربی درجه سوم را برای هدایت تیم ملی انتخاب کرده که نه بوکسورها و نه جامعه بوکس او را قبول دارند. اگر رئیس فدراسیون مدعی آوردن مربی خارجی بود چرا این کار را نکرد؛ او حداقل باید مربی را جذب می‌کرد که در بین جامعه بوکس مقبولیت داشته باشد. حداقل انتظاری که از تیم ملی می‌رفت این بود که تیم با این هزینه‌های سرسام‌آور که اعزام شده یک نتیجه بهتر کسب می‌کرد. الان تنها دو بوکس ما مدال برنز خودشان را قطعی کردند و امیدوارم حداقل به مرحله راه پیدا کنند و یک فینالیست داشته باشیم.

احدی در مورد ناداوری در بوکس گفت: استکی در صحبت‌هایش در مورد ناداوری صحبت کرده بود و من نمی‌توانم این موضوع را رد کنم. حق خوری و ناداوری در بوکس هست، اما گاهی اوقات داور به نفع ما و گاهی به ضرر ما تصمیم می‌گیرد و اینگونه نیست که ناداوری فقط برای ایران اتفاق می‌افتاد. هیچ کدام از بوکسورهای ایران در این مسابقات نتوانستند حریفان صاحب نام را شکست دهند و همه آن‌ها اگر پیروز کسب کردند در برابر تیم‌های درجه سوم آسیا بوده است؛ این نشان می‌دهد بوکسورهای ایران به لحاظ فنی و بدنی کم آورده‌اند.

منبع: آنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1159282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =