از کارشناسی تا پیش‌گویی / چه تیمی قهرمان جام جهانی می‌شود؟

کم‌تر از یک هفته تا آغاز جام جهانی ۲۰۲۲ مانده است و نظرات و پیش‌بینی‌های زیادی در خصوص تیم‌های حاضر در این رقابت وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایسکانیوز، چیزی تا شروع رقابت‌های جام جهانی باقی نمانده و تمامی ۳۲ کشور حاضر در این تورنمنت برای نمایش شایستگی‌های خود به قطر سفر می‌کنند، کشوری که برای میزبانیش، موافقان و مخالفان زیادی وجود داشت. چندی پیش بود که سپ بلاتر، رئیس پیشین فیفا در طی مصاحبه‌ای از انتخاب قطر به عنوان میزبان انتقاد کرد و گفت: «قطر کشور کوچکی است و جام جهانی برایش بسیار بزرگ.»

هرچه که هست این برای اولین بار است که یک کشور عربی با سابقه‌ای نه‌چندان زیاد در تاریخ، میزبان جام جهانی می‌شود که از لحاظ اقتصادی و سیاسی منفعت‌های بسیاری خواهد برد.

بیشتر بخوانید

نظر مسی درباره قهرمان جام جهانی چیست؟

پس از مشخص شدن جایگاه تیم‌ها در گروه‌ها، نظرات و اختلافات مبنی بر تیم پیروز آغاز شد، نظراتی که هم پیشگویی داشت هم نظر کارشناسی؛ به صورت کلی ۶ تیم آرژانتین، آلمان، برزیل، فرانسه، اسپانیا و هلند از  مدعیان اصلی قهرمانی در جام جهانی هستند و سابقه قهرمانی این رقابت مهم را در کارنامه خود دارند اما اگر بخواهیم لیست مدعیان را بزرگ‌تر کنیم، تیم پرتغال را نیز می‌توانیم به این فهرست اضافه کنیم.

کافو بازیکن پیشکسوت برزیل که در ۳ فینال جام جهانی حضور داشت و از این باب یک رکوردار است در یک برنامه تلویزیونی پیش‌بینی کرد که ایران همراه با انگلستان از گروه خود صعود میکند و پرتغال و فرانسه و آرژانتین و برزیل نیز به نیمه نهایی می‌رسند و درنهایت برزیل قهرمان جهان در سال ۲۰۲۲ خواهد شد.

همچنین ربات شبیه ساز شرکت بازی EAsport نیز با داده‌ها و اطلاعاتی که به هوش مصنوعیش وارد شده بود، فرانسه، آرژانتین، برزیل و پرتغال را به یک‌چهارم نهایی برد و بیشترین شانس قهرمانی را به برزیل داد تا هم ربات و هم انسان در پیش بینی قهرمان جام جهانی هم‌نظر باشند.

اگر بخواهیم به نظرات کارشناسان ایرانی نیز رجوع کنیم و نظرات آنها درباره صعودکنندگان از گروه ایران را بدانیم، به کارشناسی ها و پیش بینی‌های جالبی برمی‌خوریم.

حمید درخشان، پیشکسوت پرسپولیس و کارشناس فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایسکانیوز معتقد بود که انگستان از گروه B به عنوان تیم اول صعود خواهد کرد و ایران نیز در صورت عملکرد خوب می‌تواند به عنوان تیم دوم صعود و برای اولین بار به رقابت حذفی برود.

بیژن ذوالفقارنسب، کارشناس و مربی اسبق فوتبال نیز در پاسخ به پرسش خبرنگار ورزشی ایسکانیوز که چه تیمی با رتبه اول صعود خواهد کرد و شانس ایران برای صعود به چه میزان است، گفت: تیم انگلیس، جوان و شایسته است و به نظرم این تیم از گروه ما به عنوان تیم اول صعود خواهد کرد همچنین ایران نیز تیم خوب و مستعدی است که بازیکنانی مثل طارمی و آزمون می‌توانند کمک کننده باشند.

همچنین حسن روشن، پیشکسوت فوتبال نیز در طی مصاحبه‌ای با ذکر این نکته که کی‌روش از سابقه زیادی برخوردار است، گفت:«همه امیدوار هستند که تیم در جام جهانی نتیجه بگیرد و به مرحله بعد صعود کند؛ با حضور کارلوس کی روش روی نیمکت تیم ملی فوتبال ایران باید انتظار موفقیت در جام جهانی قطر را داشته باشیم و آن‌ها می توانند در مسابقات ۲۰۲۲ به نتایج قابل قبول دست پیدا کنند.

به گزارش ایسکانیوز، کارشناسان و تحلیلگران از بین تیم‌های مدعی بیشترین شانس قهرمانی را به برزیل می‌دهند و همچنین صعود ایران را بعید نمی‌دانند صعود از گروهی که همه تیم‌های حاضر در آن از بازیکنان باکیفیتی برخوردارند و همگی جنگجو هستند و برای صعود و فراتر از آن سخت رقابت خواهند کرد. حال باید منتظر بود و دید که کدام تیم عملکرد بهتری خواهد داشت و کدام یک از مدعیان لیاقت بیشتری برای قهرمانی دارد؟

انتهای پیام/

کد خبر: 1160168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =