نیروگاه خورشیدی واحد ورامین در زمینه استخراج رمز ارز فعالیت می‌کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین - پیشوا و قرچک  گفت: از اهداف راه اندازی نیروگاه خورشیدی کسب درآمد برق تولیدی در زمینه استخراج رمز ارزها و تولید انرژی است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، نیروگاه انرژی خورشیدی (solar power plant ) تبدیل انرژی از نور خورشید به برق را انجام می‌دهد یا به طور مستقیم با استفاده از فتوولتائیک (PV)، به طور غیر مستقیم با استفاده از انرژی خورشیدی متمرکز و ترکیبی از آن است. سیستم‌های انرژی خورشیدی متمرکز از لنزها یا آینه‌ها و سیستم‌های ردیابی استفاده می‌کنند تا یک منطقه بزرگ نور خورشید را به یک پرتو کوچک متمرکز کنند. سلول‌های فوتوولتائیک با استفاده از اثر فتوولتائیک نور را به جریان برق تبدیل می‌کنند.

چندی قبل در سازمان مرکزی با حضور محمد مهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی طرح پیشنهادی ساخت نیروگاه خورشیدی با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین مطرح شد و جزئیات آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت. کلیات طرح به تصویب اعضای شورای اقتصاد دانش بنیان و سرمایه گذاری دانشگاه آزاد اسلامی رسید.

 کیان پهلوان افشاری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین - پیشوا و قرچک درباره کم و کیف اقدامات انجام شده برای ساخت نیروگاه خورشیدی به خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین - پیشوا و قرچک برای تاسیس نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی پیش قدم شده است. این اقدام در زمینه دانش بنیان  مطرح و واحد ورامین پایلوت نیروگاه خورشیدی است. همچنین درآمد برق تولیدی در زمینه استخراج رمز ارز و تولید انرژی از اهداف این نیروگاه خورشید است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین - پیشوا و قرچک تاکید کرد: هنوز مجوزهای لازم از سازمان‌های متعدد به ویژه محیط زیست اخذ نشده و به دنبال فعالیت‌های گسترده در این زمینه هستیم.

پهلوان افشاری تاکید کرد: برای طراحی و فعالیت پنل‌ها از ظرفیت‌های دانشجویی استفاده می‌شود. در وضعیت کنونی فعالیت در زمینه نیروگاه خورشیدی جانمایی انجام شده و موقعیت مکانی از استانداردهای لازم برخوردار است. درضمن با شرکت توانیر هم مکاتبه برای اخذ مجوز انجام شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1160282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =