گلایه ۱۴ هزار نفر از تعلل مجلس در بررسی طرح یک فوریتی کنکور

 بیش از ۱۴ هزار نفر با تشکیل کمپینی خواستار تسریع بررسی طرح یک‌فوریتی کنکور شدند. امضاکنندگان این کمپین معترض‌اند که یک هفته از تصویب یک فوریت گذشته؛ اما کمیسیون هنوز اقدامی نکرده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، بیش از ۱۴ هزار نفر با تشکیل کمپینی خواستار تسریع بررسی طرح  یک‌فوریتی کنکور شدند. امضاکنندگان این کمپین خطاب به علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کردند که میلیون ها کنکوری منتظر اجرای آیین‌نامه داخلی مجلس و بررسی فوری طرح اصلاح قانون سنجش و پذیرش در کمیسیون آموزش مجلس هستند و از جنابعالی می‌خواهیم به وظیفه‌تان عمل کنید و اکنون این نگرانی وجود دارد که جنابعالی با تأخیر در بررسی طرح یک‌فوریتی مجلس، نابودی آینده ما را رقم بزنید.

در این درخواست آمده است که «با توجه به طرح پر از ایراد شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه تأثیر قطعی معدل و حذف دروس عمومی، پس از یک سال تلاش بالاخره نمایندگانِ مجلس شورای اسلامی صدای ما دانش‌آموزان را شنیدند و با رأی مثبت به طرح یک‌فوریتی اصلاح قانون سنجش و پذیرش، زمینه‌ای را فراهم کرده تا این مصوبه ظالمانه لغو شود و قانون مصوب مجلس در سال ۱۳۹۲ ملاک اقدام و عمل قرار گیرد.»

طبقِ آیین نامه، کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی وظیفه دارد این طرح یک فوریت را خارج از نوبت و با فوریت در دستور کار مجلس قرار دهد و آن را بررسی کند و برای رأی گیری نهایی به صحن علنی مجلس ارجاع دهد.

یک هفته از تصویب یک فوریت گذشته؛ اما کمیسیون اقدامی نکرده

شرکت‌کنندگان در این کمپین معترضند که «اکنون با وجود گذشت یک هفته از تصویب یک فوریت این طرح، همچنان در کمیسیون آموزش مجلس هیچ اقدامی برای رسیدگی به این طرح صورت نگرفته‌است و میلیون‌ها کنکوری و خانواده‌های آنان نگران این هستند که با تأخیر در تصویب این طرح، شاهد اجرا شدن طرح ناپخته شورای عالی انقلاب فرهنگی و نابودی آینده خود خواهند بود.»

در ادامه نامه این کمپین آمده است که «طی این کارزار، به طورِ صریح و آشکار به شما و همه همکاران می‌گوییم که مخالفت با دغدغه و خواسته اکثریت دانش آموزان به منزله دشمنی با عدالت آموزشی تلقی می‌کنیم و از شما و همکاران خواهش‌مندیم منافع ملی و آموزش عادلانه را بر مصلحت و منافع شخصی ترجیح دهید و هر چه سریع‌تر طرح یک‌فوریتی را بررسی و برای رأی‌گیری به صحن علنی مجلس بیاورید.»

به گزارش ایسکانیوز، یک فوریت طرح نحوه اجرای قانون سنجش و پذیرش دانشجو در نشست علنی عصر یکشنبه مجلس شورای اسلامی تصویب شد. نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات یک فوریت «طرح قانون الحاق یک ماده به قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور» موافقت کردند.

کلیات یک فوریت «طرح قانون الحاق یک ماده به قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور مصوب ۱۳۹۲» پس از بررسی، با ۱۱۰ رای موافق، ۸۵ رای مخالف و ۳ رای ممتنع از ۲۰۹ آرای ماخوذه به تصویب رسید.

گفتنی است، مخالفان مصوبه ۸۴۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی معتقدند که این طرح علاوه بر این که دارای تعارضاتی قانونی است، با مشکلاتی مانند آزمون‌زدگی دانش‌آموزان، عدم تاثیر در هزینه‌های خانواده‌ها در تهیه اقلام کمک آموزشی، افزایش استرس دانش‌آموزان و افزایش تبعیض در پذیرش و سنجش متقاضیان مواجه است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1160438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • عارفه FR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
      19 4
      لطفا صدامونو به گوش مسئولان و رییسی جمهور و نماینده های مجلس و اعضای کمیسیون آموزش برسونید این مصوبه سر تاپا ظلم و ناعدالتی ست 😑 لطفا لغو کنید همین امسال این مصوبه رو بچه های 402 موش آزمایشگاهی نیستن ک میگن به امسال نمیرسه اگر هم لغو کنن لطفا صدای مارو به گوششون برسونید 🙏😭 بچه های مناطق محروم هر لحظه از یه طریقی دارن نادی ه گرفته میشن :( این انصاف نیست این عدالت نیست که انقدر ذهن و ارامش مارو مختل میکنن 🤦‍♀️😖
    • IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      4 0
      سلام،لطفا به مجلسی ها بگین ما همه مخالف این مصوبه ظالمانه شورا هستیم،هر چه سریعتر لغوش کنن،خود آقای زارعی می گن به کنکور دی به چشم کنکور آزمایشی نگاه کنید،چون می دونن که هیچ کس به این آزمون نمی رسه.اون وقت می گن به خاطر اینکه ثبت نام کنکور انجام شده نمی تونیم لغو کنیم،شما بهشون بگین آخه اینم شد دلیل که می خوان ما رو بدبخت کنن؟ هنوز ۷ ماه تا کنکور وقت هست ،می تونن به راحتی این مصوبه ظالمانه رو لغو کنن،خواهشا صدای ما کنکوری های مظلوم و برسونید.ممنون
    • مهدی IR ۰۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
      2 0
      این مصوبه کاملاً ظالمانه است و باید حذف شود