ترکیب احتمالی ایران برابر آمریکا

ایران پس از برتری برابر ولز درحالی به مصاف تیم ملی آمریکا خواهد رفت که هر دو تیم برای صعود به سه امتیاز نیاز دارند.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، به نظر می‌رسید ایران در جریان پیروزی ۲-۰ مقابل ولز به یک سطح دیگری از فوتبال رسیده و همین موجب شد تا شانس صعود به دور بعدی زنده بماند. گل های دیرهنگام روزبه چشمی و رامین رضاییان این امید را زنده نگه داشتند.

در دسترس بودن سردار آزمون مهاجم بایرلورکوزن از ابتدای بازی مقابل ولز، تیم کارلوس کی روش را با تهدید هجومی بیشتری همراه کرده بود و این بازیکن ۲۷ ساله به خوبی با مهدی طارمی هماهنگ شد که برخلاف بازی اول نتوانسته بود در خط حمله اثرگذار باشد.

بیشتر بخوانید

ایران و انگلیس صعودکننده به مرحله حذفی/ دعوای کی‌روش به نفع تیم ملی شد

آزمون از اوایل اکتبر به دلیل آسیب دیدگی ساق پا از میادین دور بود و در سه نوبت جداگانه تحت درمان قرار گرفت تا اینکه به طور معجزه آسایی به بازی ولز رسید اما بیشتر از دقیقه ۶۸ بازی نتوانست در زمین حضور داشته باشد و با کریم انصاری فرد تعویض شد.

ایران که اکنون با سه امتیاز از دو بازی در رده دوم گروه B قرار دارد و می‌داند که با برد مقابل آمریکا برای اولین بار در تاریخ به مرحله حذفی جام جهانی صعود می‌کند؛ اگرچه حتی یک تساوی در روز سه‌شنبه در صورت عدم شکست انگلیس برابر ولز هم کافی است.

ژاپن و عربستان در هفته اول این جام جهانی اتفاقات قابل توجهی ایجاد کرده‌اند و ایران می‌تواند سه شنبه شب با صعود از مرحله گروهی برای اولین بار به موفقیت‌های این منطقه بیافزاید.

تیم گرگ برهالتر علیرغم اینکه نتوانسته حداکثر امتیاز را از هیچ یک از دو بازی گذشته به دست آورد، نشان داده می‌خواهد چشم‌انداز جدیدی در فوتبال باشد و ستاره‌های جوانی پرانرژی را بکار گرفته است.

پس از دهه‌ها رقابت آمریکایی‌ها برای پیشرفت، بازیکنان زیادی از این تیم در فوتبال اروپا حضور دارند. آمریکا در بازی گذشته مقابل انگلیس به تساوی بدون گل دست پیدا کرد و پیش از آن هم با ولز به تساوی یک بر یک رسیده بود.

چیزی که واقعاً برای ایالات متحده قابل توجه بود، تیزبینی آن‌ها در مقایسه با همتایان انگلیسی بود، با مدافعان کناری یعنی سرجینو دست و آنتونی رابینسون از فولام، سرعتی را در کناره‌ها ایجاد کردند، در حالی که تایلر آدامز جود بلینگهام و میسون مانت را در خط میانی ساکت نگه داشته بود.

در صورت شکست ایران، رقابت با هلند، اکوادور یا سنگال در انتظار تیم برهالتر خواهد بود و اگر بتوانند به دروازه نزدیک شوند، می‌توانند تهدیدی واقعی ایجاد کنند.

اخبار تیم‌ها

ایران در آخرین بازی خود در گروه B بدون علیرضا جهانبخش خواهد بود چرا که بازیکن سابق برایتون پس از خطا روی کریس مفام از ولز، دومین کارت زرد در این مسابقات را دریافت کرد و محروم شد.

سردار آزمون بعد از اینکه در طول ۶۸ دقیقه حضورش مقابل ولز به طور مشهودی با مشکل مواجه شد، وضعیت مشخصی ندارد، اگرچه کی روش ممکن است از همان ابتدا در روز سه شنبه با توجه به کیفیتی که به تیم اضافه می‌کند، او را بکار بگیرد.

علیرضا بیرانوند پس از مصدومیت شدید از ناحیه بینی در اولین بازی ایران با انگلیس، به دلیل پروتکل ضربه مغزی از لیست بازیکنان برای رویارویی با ولز خارج شد، اما اگر کی‌روش تصمیم به کنار گذاشتن سید حسین حسینی بگیرد، این بازیکن ۳۰ ساله می‌تواند در این دیدار حیاتی بازگردد.

ایالات متحده آمریکا هیچ نگرانی جدیدی برای مصدومیت پیش از بازی روز سه شنبه ندارد، زیرا اکثریت توجه هواداران و رسانه‌ها بر کمبود زمان بازی جیووانی رینا، بازیکن بوروسیا دورتموند متمرکز شده است، که تاکنون تنها ۱۵ دقیقه از بازی‌های جام جهانی را تجربه کرده است.

حاجی رایت جایگزین جاش سارجنت در ترکیب اصلی ایالات متحده  برابر انگلیس شد و این تنها تغییر نسبت به دیدار برابر ولز بود. برندن آرونسون از لیدزیونایتد در دو بازی اخیر به عنوان بازیکن ذخیره به ترکیب ملحق شده بود و به نظر می‌رسد روز سه‌شنبه نیز نقشی مشابه در خط میانی بازی خواهد کرد.

ترکیب احتمالی ایران:

حسین حسینی، رامین رضاییان، سید مجید حسینی، مرتضی پورعلی گنجی، میلاد محمدی، علی قلی زاده، احمد نوراللهی، سعید عزت اللهی، احسان حاج صفی، مهدی طارمی، سردار آزمون

انتهای پیام/

کد خبر: 1161750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =