تصمیمات مهم بانک مرکزی برای تسهیل واردات کالاهای اساسی

بانک مرکزی ضمن تامین و تخصیص ارز برای واردات کالاهای اساسی، سقف تسهیلات و حواله‌جات را افزایش و کارمزد انتقال ارز را کاهش داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بانک مرکزی به منظور تامین و تخصیص به موقع منابع ارزی برای وارکنندگان کالاهای اساسی سقف تسهیلات ارزی کالاهای اساسی را از 20 به 60 میلیون یورو افزایش داد.

ضمن اینکه سقف حواله‌جات ارزی نیز از 5 به 30 میلیون یورو افزایش یافته است؛ همچنین کارمزد انتقال ارز از منابع نیکو در تامین و تخصیص منابع ارزی برای کالاهای اساسی از 1/5 درصد به نیم درصد کاهش یافت.

بیشتر بخوانید:

وضعیت مطلوب بانک مرکزی در منابع ارزی

در همین راستا نیز عباس حاجی زاده؛ دبیر اتحادیه واردکنندگان دام و طیور ایران در نامه‌ای به رئیس کل بانک مرکزی به دلیل تامین و تخصیص به موقع منابع ارزی و تدابیر اخیر این بانک ازجمله افزایش سقف تسهیلات و حواله‌جات ارزی کالاهای اساسی و کاهش 70 درصدی کارمزد انتقال ارز که موجب آرامش در حوزه تامین کالاهای اساسی کشور شده است، قدردانی کرد.

همچنین در بخشی از این نامه آمده است:ذخایر کالاهای اساسی کشور در وضعیت کاملا مطلوبی به سر می‌برد و این امر سبب شده است این کالاها همچنان با قیمت تمام شده پایین تری نسبت به سایر کالاها در سبد غذایی مردم قرار گیرد.

بانک مرکزی

انتهای پیام/

کد خبر: 1161755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =