تنها راه نجات بازار خودرو واردات است / پیش‌بینی قیمت‌ها تا پایان سال

کارشناس صنعت خودرو گفت: تنها راه نجات بازار خودرو واردات است و تا زمانی که این اقدام صورت نگیرد،‌ قیمت‌ها کاهش نخواهد یافت که با توجه به اقدامات دولت در این زمینه بعید میدانم که تا پایان سال واردات خودرو انجام شود.

فیروز نادری کارشناس صنعت خودرو در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز،‌ درباره عرضه خودرو در بورس کالا و تاثیر آن بر قیمت خودرو،‌ اظهار کرد: متاسفانه شاهد هستیم که عرضه خودرو در بورس کالا در وضعیت فعلی باعث سه‌نرخی شدن قیمت‌ها شده است و این اقدام در آینده باعث افزایش قیمت‌ها نیز خواهد شد. 

بیشتر بخوانید:

عرضه خودرو در بورس دلالان بازار را کنار می‌زند / تعادل قیمت‌ها به مرور زمان

وی در ادامه بیان کرد:‌ با عرضه خودرو در بورس کالا،‌ قیمت خودرو به بازار نزدیک شده است که این موضوع به ضرر مصرف‌کننده خواهد بود. درست است که با این اقدام دست دلالان از بازار خودرو کوتاه خواهد شد،‌ اما عرضه خودرو در بورس بیشتر به نفع خودروساز است تا مردم.

این کارشناس خودرو با اشاره به اینکه قیمت خودرو در یک ماه گذشته به شدت افزایش داشته است،‌ گفت: عرضه خودرو در بورس کالا باعث افزایش تقاضا شده که همین موضوع سبب افزایش ۷۰ تا ۸۰ میلیون تومانی بعضی از خودروها شده است.

نادری همچنین درباره پیش‌بینی قیمت خودرو تا پایان سال،‌ گفت: با افزایش قیمتی که این بازار اخیرا داشته است،‌ قیمت خودرو بیش از این افزایش نخواهد یافت و ممکن است تا شروع سال جدید قیمت‌ها ثابت باقی بماند.

وی افزود: تنها راه نجات بازار خودرو واردات است و تا زمانی که این اقدام صورت نگیرد،‌ قیمت‌ها کاهش نخواهد یافت که با توجه به اقدامات دولت در این زمینه بعید است تا پایان سال واردات خودرو انجام شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1161906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =