ترس دلیل باخت ایران/ اگر رئیس فدراسیون بودم کی‌روش را مربی نمی‌کردم

بازیکن سال‌های نچندان دور استقلال درباره باخت و حذف تیم ملی از جام جهانی گفت: بازیکنان، خوب ظاهر شدند اما ترس کی‌روش مانع موفقیت تیم شد.

ادموند اختر بازیکن سابق استقلال و کارشناس فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایسکانیوز، با بیان این نکته که کی روش مربی بزرگی است ولی نمی‌تواند با ایران به موفقیت برسد، گفت: ایران دیشب(سه‌شنبه) به ترس کی‌روش باخت، این برای اولین بار بود که همه چیز برای صعود به خودمان بستگی داشت، اما موفق به صعود نشدیم که بنظرم علتش ترس کی‌روش بود.

بیشتر بخوانید

کی‌روش: قبلا هم چنین چیزی را تجربه کردیم؛ تنبیه شدیم

اختر با انتقاد به سیستم تاکتیکی که کی‌روش در نظر گرفته بود، بیان کرد: همیشه بازی تدافعی به نمایش می‌گذاریم اما همانطور که در برابر ولز بازی کردیم باید مقابل آمریکا هم هجومی بازی می‌کردیم. در رقابت دوم تیم ملی، بازیکنان ایران با ارائه زیباترین فوتبال، ولز را بردند؛ چرا همینگونه در برابر آمریکا به میدان نرفتیم؟ در هرصورت کی‌روش باید جواب‌گو باشد.

کارشناس فوتبال درباره پیشرفت فوتبال سایر کشورها نسبت به ایران، اظهار کرد: فوتبال عربستان درحال پیشرفت است اما ایران در همان حالی که بوده، متوقف شده؛ از این موضوع بسیار غمگینم.

او ادامه داد: باتوجه به نتیجه‌ نگرفتن ایران با کی‌روش، من اگر رئیس فدراسیون فوتبال بودم سرمربی تیم ملی را تغییر می‌دادم؛ البته این را بگویم که اصلا اسکوچیچ را نباید با آن روش بیرون می‌کردند؛ او نتایج خوبی با تیم ملی کسب کرد ولی به هرحال اسکوچیچ و کی‌روش برای افزایش کیفیت فوتبال ایران تفاوتی ندارند و اگر اسکوچیچ مربی ایران در جام جهانی قطر بود باز هم همان نتیجه را می‌گرفتیم.

او افزود: هرچند که من خود مخالف حضور اسکوچیچ در تیم ملی بودم اما با نتیجه گرفتن تیم ملی در زمان حضور او، به او اعتماد کردم.

ادموند اختر در نهایت با قدردانی از عملکرد خوب بازیکنان، اضافه کرد: بازیکنان از کیفیت خوبی برخوردار بودند و عملکرد قابل قبولی داشتند؛ اما بهتر بود که بازیکنان جوان‌تری مثل ابوالفضل جلالی به تیم اضافه می‌شدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1161940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =