اکثر طرح‌های ۲ فوریتی مجلس در حوزه معیشتی و اقتصادی بود

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: در این دوره از مجلس، سعی کرده‌ایم اولویت‌های خود را منطبق با مشکلات جامعه که عمدتا معیشتی و اقتصادی بود، قرار دهیم که اکثر طرح‌های دو فوریتی مجلس نیز در همین زمینه بود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، روح‌الله متفکر آزاد در ویژه برنامه با عنوان «روز مجلس محلس شورای اسلامی و سالروز شاهدت آیت الله مدرس» که توسط بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران امروز یکشنبه(۱۳ آذرماه) برگزار شد، با بیان این که مجلس یازدهم کار خود را در سال پایانی دولت قبل آغاز کرد و از سال دوم با دولت فعلی همراه شد، گفت: اقتضائات سیاست‌ورزی مجلس متناسب با عملکرد و رویکرد دولت‌ها بوده است.

وی افزود: عملکرد مجلس از سه منظر تقنینی، نظارتی و سبک زندگی قابل بررسی و ارزیابی است و باید توجه داشت مجلس پیکره واحدی مثل دولت نیست که رئیس دولت بدنه خود را می‌چیند و می‌تواند نسبت به آن پاسخگو باشد. مجلس متشکل از ۲۶۰ نماینده قائم به شخص است؛ به همین منظور رئیس و هیئت رئیسه در مجلس یک موضوع شکلی بوده و هر نماینده پاسخگوی کار خود است.

متفکر آزاد بیان کرد: در این دوره از مجلس، سعی کرده‌ایم اولویت‌های خود را منطبق با مشکلات جامعه که عمدتا معیشتی و اقتصادی بود قرار دهیم که اکثر طرح‌های دو فوریتی نیز در همین زمینه بود.

نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تصویب قانون مالیات بر خانه‌های خالی که دولت قبل نتوانست به اجرای آن برسد ولی دولت فعلی آن را درمورد ۷۰۰هزار خانه اجرا کرده است. قانون‌های امنیت غذایی و خرید تضمینی محصولات کشاورزی که می‌تواند منجر به مهاجرت معکوس از شهر به روستا شود، تمرکز بر روی نوشتن قانون جهش تولید دانش‌بنیان که قانون قبلی آن را بروزرسانی و بازآرایی کرد، قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب‌ و کار که بعد از سه ماه از عدم صدور مجوز به صورت خودکار به صاحب کسب و کار مجوز می‌دهد و … از جمله قوانینی است که با توجه به اولویت‌های مردمی در مجلس مورد توجه قرار گرفت.

وی تصریح کرد: نظارت مجلس در سال اول و با توجه به مشکلات موجود در دولت قبل، میدانی و از سال دوم با روی کار آمدن دولت فعلی و تقویت حضور میدانی دولت‌مردان، ستادی بوده است.

متفکر آزاد ادامه داد: سبک زندگی اکثر نمایندگان مجلس تفاوتی با عموم مردم ندارد و غالبا در مناطقی ساکن هستند که اکثر مردم ساکن‌اند و فرزندان خود را به مدارسی می‌فرستند که بقیه می‌فرستند. البته شاید همه این سبک زندگی را نداشته باشند، اما اکثریت مجلس این گونه هستند.

از دولت می‌خواهیم به شایسته‌سالاری اهمیت بیشتری دهد

هاجر چنارانی دیگر نماینده حاضر در این نشست با اشاره به میزان رضایت عمومی از مجلس یازدهم تشریح کرد: اکنون نمی‌توانیم اعلام کنیم که عملکرد مجلس یازدهم خوب بوده یا خیر و در این رابطه باید منتظر پایان این مجلس ماند. اما با توجه به عدم رضایت عمومی از وضعیت معیشتی، ما نیز رضایت کلی نداریم.

وی اضافه کرد: در روزهای اخیر برنامه‌ریزی هدفمندی انجام شد که فرزندان‌مان را در جامعه روبروی هم قرار دهد و طراحان اصلی این اغتشاشات به موقع شناسایی نشدند که منجر شد عزیزان‌مان را از دست دهیم.

چنارانی خاطرنشان کرد: از دولت می‌خواهیم به شایسته‌سالاری اهمیت بیشتری دهد. ما نیز از عملکرد دولت رضایت زیادی نداریم. در دولت قبل اکثر صندلی‌ها مربوط به لیست امید بود و ما نتوانستیم آقای روحانی را استیضاح کنیم. امروز نیز مجلس همسو با دولت است و متاسفانه استیضاح وزیر صمت رای نیاورد و ۴ روز بعد خودروها ۴۰ میلیون گران شدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1162376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =