جـلسه شـورای مـدیریت فعالیت‌های دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد

بیست و چهارمین جلسه شورای مدیریت فعالیت‌های دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی با حضور معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، بیست و چهارمین جلسه شورای مدیریت فعالیت های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی با حضور مجید مشکینی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی، وحید ضرغامی قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری، قباد بهزادی پور مدیرکل سراهای نوآوری و عبداله محمدی مدیرکل شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی به منظور بررسی طرح توجیهی تأسیس سرای نوآوری فناوری دامپزشکی و صنایع وابسته برگزار شد. 

مشکینی در این جلسه سرای نوآوری را یکی از عوامل اعتباربخش به برند دانشگاه آزاد اسلامی دانست و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی از سال 98 با افزایش رشد دانشجو روبرو بوده که یکی از دلایل ویژه آن توجه جدی به مقوله فناوری و تأسیس سراهای نوآوری در دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی با بیان اینکه گسترش سراهای نوآوری در دستور کار معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری قرار دارد، افزود: باید تلاش کنیم تا مسیر برای تأسیس سراهای نوآوری متناسب با ظرفیت ها و نیازهای هر منطقه فراهم شود. همچنین توجه ویژه به قانون جهش تولید می تواند زمینه ساز پیشبرد اهداف متعالی دانشگاه آزاد اسلامی باشد.

وحید ضرغامی قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری نیز در این جلسه گفت: شکل گیری سراهای نوآوری گامی بلند در مسیر تحقق اهداف مترقی ناظر به سند پنج ساله تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی محسوب می شود. 

وی بر لزوم شناساندن هر چه بیشتر ظرفیت های منحصربفرد دانشگاه آزاد اسلامی به افکارعمومی تأکید کرد و افزود: تربیت فارغ التحصیل کارآفرین و پیشرو در حوزه کسب و کار از مسیر گسترش و توسعه مختصات سراهای نوآوری امری در دسترس است.

همچنین داود ثمری معاون علم و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات در ادامه این جلسه به ارائه طرح توجیهی تأسیس سرای نوآوری فناوری دامپزشکی و صنایع وابسته پرداخت و گفت: واحد علوم و تحقیقات 31 عضو هیأت علمی تمام وقت در حوزه رشته دامپزشکی دارد. برای اولین بار است که می خواهیم فضای استارت اپی برای این رشته تخصصی ایجاد شود و سرای نوآوری فناوری دامپزشکی می تواند کمک شایان توجهی به سازمان دامپزشکی کشور در حوزه های مختلف ارائه کند.

 در پایان این جلسه مجوز سرای نوآوری فناوری دامپزشکی و صنایع وابسته دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات مشروط به تصحیح برخی نکات در طرح کسب و کار ارائه شده صادر شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1162660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =