معصومی: قهرمانی را تقدیم آمریکا کردیم

دارنده دو مدال نقره و برنز جهان گفت که بعد از شکست تیم ملی فوتبال مقابل آمریکا در جام‌ جهانی قطر، کشتی می‌توانست این تیم را در خانه خودش شکست دهد اما قهرمانی را تقدیم آنها کردیم.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، فردین معصومی در گفت‌وگویی درباره عملکرد پسرش در جام‌ جهانی کشتی آمریکا که همه حریفانش را شکست داد، عنوان کرد: امیر رضا طبق برنامه‌ریزی‌ که داشتیم عمل کرد، ما با هم صحبت کرده و پیش‌بینی‌مان هم همین بود. هدف امیررضا مشخص است و او می‌داند باید به کجا برسد. اگر ذره‌ای کم‌کاری کند و پا پس بکشد، یک رقیب گردن‌کلفت داخلی مثل امیرحسین زارع دارد، ضمن اینکه سنگین وزن ایران جز زارع، نفراتی چون امین طاهری و بچه‌های دیگر را هم دارد که بتوانند امیررضا را ببرند. او باید تلاشش را بیشتر کرده و زحمت بیشتری بکشد تا به جایی می‌خواهد، برسد.

بیشتر بخوانید

اقدام مسی پس از دریافت جایزه بهترین بازیکن که سوژه رسانه‌ها شد

وی در مورد اینکه این اولین تورنمنت رسمی بزرگسالان بود که امیررضا در آن شرکت کرد، گفت: بله همین‌طور بود، تمام تلاشش را کرد و خداراشکر نتیجه خوبی هم گرفت.

نایب‌ قهرمان سال ۲۰۰۹ جهان درباره تغییر وزن کامران قاسم‌پور در جام‌جهانی و شکستش مقابل کایل اسنایدر آمریکایی تصریح کرد: در این باره کادرفنی تیم ملی باید از خودش دفاع کند و بگوید دنبال چه هدفی بوده، ما باید صحبت‌های فدراسیون و کادرفنی را بشنویم که در جام‌جهانی دنبال چه چیزی بودند که کامران قاسم‌پور قهرمان پرآوازه و دو طلایی وزن ۹۲ کیلوگرم جهان را در ۹۷ کیلوگرم روی تشک فرستادند.

معصومی ادامه داد: در ۸۶ کیلوگرم حسن یزدانی را داریم که دلاوری افتخارآفرین است و ۸ مدال جهانی و المپیک در کارنامه دارد. کادرفنی به این نتیجه رسیده که حسن یزدانی و کامران قاسم‌پور را در ۸۶ و ۹۷ کیلوگرم المپیک داشته باشد اما فکر می‌کنم می‌توانستند در یک میدان سبک‌تر قاسم‌پور را در ۹۷ کیلوگرم امتحان کنند تا شکستی که فوتبال در جام‌جهانی مقابل آمریکا تجربه کرد را در خاک آمریکا جبران کنیم. این اتفاق می‌توانست رخ دهد، ضمن اینکه حق امیرمحمد یزدانی را هم به وضوح خوردند که این هم طبیعی است و هیچ وقت در کشور میزبان، ۵۰-۵۰ ها را به میهمان نمی‌دهند.

عضو سابق تیم ملی جوانان تاکید کرد: نایب‌ قهرمانی عنوانی بود که قهرمان لیگ ما هم به جام‌جهانی می‌رفت همین نتیجه را می‌گرفت. در لیگی که ۲۰ روز بیشتر طول نکشید و نمی‌دانم اسمش واقعاً لیگ بود یا نه! درمجموع کادرفنی باید بگوید به اهدافی که داشته رسیده یا نه، چه دلیل به اعزام کشتی‌گیر ۱۷ ساله به چه میدانی بوده و یا اینکه یک کشتی‌گیر ما چرا اینقدر اصرار به اجرای زیرکتف دارد وقتی می‌بیند حریفش او را بسته و اجازه امتیاز گرفتن نمی‌دهد. حسن یزدانی که بهترین زیرکتف زن ما بود را دیوید تیلور بست و دیگر اجازه نداد از این فن امتیاز بگیرد، بقیه چه اصراری دارند در شرایطی که کشتی ایران به زیرگیری شهره است، فقط دنبال زیرکتف زدن باشند؟ شما نگاه کنید اسنایدر هم زیر کامران را گرفت و به امتیاز رسید. این را به امیررضا هم می‌گویم که کشتی‌گیر اگر تک بعدی باشد، یک مدال می‌گیرد. ما قهرمانی را تقدیم آمریکایی‌ها کردیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1163796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =