همکاری دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد و واحد فناور مهرگستران خاوران

معاون پژوهش، تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری واحد بجنورد با واحد فناور سقف پیش ساخته آرتا مهرگستران خاوران خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری ایسکانیوز از بجنورد، محمدرضا حسینی معصوم در حاشیه انعقاد تفاهم نامه همکاری بین واحد بجنورد و واحد فناور سقف پیش ساخته آرتا مهرگستران خاوران اظهار کرد: باتوجه به نشست های انجام شده و انعقاد قرارداد مابین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی و نماینده واحد فناور سقف پیش ساخته آرتا مهرگستران خاوران این واحد فناور در مرکز  رشد فناوری های نوین در صنایع واحد بجنورد مستقر خواهد شد که در چارچوب ارائه خدمات و تسهیلات در جهت توسعه کسب و کار تحت عنوان تهیه و آماده سازی پنل های سقف پیش ساخته توسط مرکز رشد فناوری های نوین این واحد دانشگاهی حمایت می شود.

پژوهش، تحقیقات، فناوری و نوآوری واحد بجنورد ضمن بیان توضیحاتی درخصوص ویژگی های سقف نام برده خاطرنشان کرد: سقف سبک مرکب (L.C.P) سقف جدیدی است که تا حد­ فراوانی پاسخگوی نیازهای اصلی یک سیستم سازه‌­ای است وزن هر متر مربع این سقف تقریباً ۸۰ کیلوگرم است (وزن سایر سقف‌ها 240 تا 4۵۰ کیلوگرم است)‌ که این کاهش وزن خود باعث کاهش وزن اسکلت و کاهش ابعاد فونداسیون می‌شود. این سقف ترکیبی از فولاد و بتن سبک است که به صورت کاملاً پیش­‌ساخته در کارخانه تولید و پس ازحمل به محل پروژه با اتصالات جوشی یا مکانیکی به تیرهای اصلی یا فرعی سازه متصل می‌شود که محمدرضا اختری عضو هیات علمی گروه عمران واحد بجنورد به عنوان مدیر و نماینده متولی راه اندازی واحد فناور نامیرده در این واحد به زودی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

حسینی معصوم افزود: این سقف توسط مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن، وابسته به وزارت راه، مسکن و شهرسازی مورد ارزیابی و تأیید قرارگرفته و با عنوان «سقف سبک مرکب» در اداره مالکیت صنعتی ایران به‌عنوان یک اختراع به ثبت رسیده است.

پژوهش، تحقیقات، فناوری و نوآوری واحد بجنورد ضمن اشاره به مزایای بارز این محصول گفت: تولید صنعتی در کارخانه و کنترل کیفیت مناسب، عایق قوی صوت و حرارت، کاهش هزینه‌های ساخت به لحاظ کاهش وزن اسکلت، کاهش ابعاد فونداسیون، کاهش ارتفاع سازه و سهولت در نصب، مقاومت بیشتر در برابر زلزله بخاطر وزن سازه و افزایش فوق العاده سرعت اجرا به لحاظ پیش ساخته بودن و عدم نیاز به بتن ریزی، قالب بندی و آرماتوربندی از وی‍ژگیهای بارز این محصول است..

عضو هیات علمی واحد بجنورد بیان کرد: این سقف تاکنون در حدود 200000 مترمربع در نقاط مختلف کشور اجرا شده است و در این زمینه تفاهم نامه های همکاری با واحدهای دانشگاهی از جمله مشهد، آیت الله آملی، سمنان، کرمانشاه و علی آباد کتول، ساری و چالوس منعقد شده است.

به گزارش ایسکانیوز؛ غلامرضا کاظمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان شمالی و محمدرضا اختری مدیر واحد فناور سقف پیش ساخته آرتا مهرگستران خاوران و عضو هیات علمی گروه عمران واحد بجنورد تفاهم‌نامه‌ همکاری مشترک را به امضاء رساندند.

کد خبر: 1164220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =