اعتراف وزیر آموزش و پرورش به وجود نقص در طرح رتبه بندی معلمان

وزیر آموزش و پرورش گفت: در اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان مجلس نهایت همکاری را با ما داشت و اعتراف می‌کنیم نقص دارد اما خوشحال هستیم که در مسیر اجرا قرار گرفت.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، یوسف نوری صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران، به ظرفیت بالای نیروی انسانی مازندران اشاره کرد و گفت: ما بر اساس باوری که داشتیم یکی از بنگاه‌های مهم مالی آموزش و پرورش کشور یعنی صندوق ذخیره را به فرزندان مازندران سپردیم.

بیشتر بخوانید

۵۷ درصد از ایثارگران جذب شده در آموزش و پرورش زنان هستند

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۸۱ مبنی بر جنبش نرم‌افزاری، اظهار کرد: امروز اگر می‌بینیم در تولید علم صاحب رتبه هستیم و شرکت‌های دانش‌بنیان بسیاری ظهور کردند، نتیجه توجه ویژه آموزش و پرورش به این موضوع بود چون ما باور داریم توصیه‌های رهبر معظم انقلاب، دستور است.

وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم ضمن انتقاد از برخی نگرش‌ها گفت: برنامه‌های ما معمولاً مبتنی بر اقتصاد است درحالی که اگر مبتنی بر فرهنگ باشد حتماً بیشتر نتیجه خواهیم گرفت و اگر به قانون بودجه توجه کنیم؛ شاهدیم که غالب برنامه‌ها، اقتصاد محوراست.

نوری احیای دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم را یکی از قطعات مهم سند تحول بنیادین دانست و اظهار کرد: تربیت معلم سال‌ها مغفول مانده بود و امروز در صدر برنامه‌های ما قرار دارد، البته لازم است تاکید کنم نتیجه این اقدامات، فوری نخواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش، ادامه داد: نظام آموزش و پرورش نیاز به کار فراوانی دارد و مقاومت‌های بسیاری هم برای برخی کارهایی که باید انجام شود، صورت می‌گیرد ازجمله در تعیین رشته گویا که در کشور یک رشته تحصیلی وجود دارد و همه می‌خواهند به این سمت بروند تا به یک شغل برسند و این موارد باید اصلاح شود.

اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان

این مسئول با اشاره به همکاری همه دستگاه‌های اجرایی با دستگاه تعلیم و تربیت کشور، گفت: در اجرای طرح رتبه‌بندی مجلس نهایت همکاری را با ما داشت و اعتراف می‌کنیم نقص دارد اما خوشحال هستیم که در مسیر اجرا قرار گرفت و هر جا که می‌روم بسیاری اظهار رضایت می‌کنند و این موجب افتخار ماست.

وی همچنین تاکید کرد: آموزش و پرورش ظرفِ فرهنگ‌سازی است و اگر در اقتصاد و فرهنگ و هر موضوع دیگری بخواهیم موفق شویم و اقدامی انجام دهیم باید از آموزش و پرورش شروع کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1165228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =