تخفیف و تقسیط شهریه برای دانشجویان بین‌الملل/ همکاری لازم برای اخذ اقامت دانشجویان غیر ایرانی انجام شده است

مدیر کل جذب و هدایت دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشجویان غیرایرانی از تخفیف شهریه برخوردار می‌شوند، گفت: تاکنون هیچ ناهماهنگی با اداره اتباع و امور بین الملل وجود نداشته و در صورت بروز هر گونه نارسایی دانشجویان مسئولان امر را مطلع کنند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز،  در سال‌های اخیر تعداد دانشجویان غیر ایرانی مشتاق به تحصیل در دانشگاه‌های کشور افزایش یافته است.اغلب دانشجویان از کشورهای همسایه به ویژه افغانستان، عراق، روسیه، پاکستان، قزاقستان، تاجیکستان و ارمنستان متقاضی تحصیل در رشته‌های متعدد و افزایش متقاضی تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری هستیم. هم اکنون بیش از ۱۳ هزار دانشجوی غیر ایرانی غیرمقیم در دانشگاه آزاد اسلامی در حال تحصیل هستند.

افزایش 1/5 برابری شهریه، چالش دانشجویان غیرایرانی/ دانشجویان اتباع برای اخذ اقامت مشکل دارند

 سروش رزمی، مدیر کل جذب و هدایت دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره روند هماهنگی با اداره اتباع با دانشجویان غیر ایرانی گفت: تمامی هماهنگی‌ها با اداره اتباع برای سهولت اقامت دانشجویان انجام شده و دانشجویان به شکل موردی هر گونه عدم هماهنگی را با اداره کل جذب و هدایت دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی مطرح کنند تا بتوانیم در اسرع وقت اقدامات را انجام داد، چون برای تسهیل شرایط این دانشجویان تلاش شده است.

وی افزود: در وضعیت کنونی هیچ ناهماهنگی با اداره اتباع و امور بین الملل وجود نداشته در صورت بروز هر گونه نارسایی دانشجویان مسئولان امر را مطلع کنند.

دانشجویان غیرایرانی از تخفیف شهریه برخوردار می‌شوند

 مدیر کل جذب و هدایت دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی درباره افزایش شهریه دانشجویان غیرایرانی گفت: مشکلات در زمینه پرداخت شهریه برطرف شده و مکاتبات با واحدها هم  در زمینه نحوه دریافت شهریه انجام شده است.

وی درباره دلیل بروز این نارسایی در پرداخت شهریه تاکید کرد: از سوی یک کارشناس در واحد دانشگاهی خطایی رخ داده و به این شکل که شهریه آنها بر اساس ابلاغیه سال‌های گذشته دریافت می‌شد و همین خطا ادامه پیدا کرده و شهریه دانشجویان مطابق با همان سال دریافت شده است. در وضعیت کنونی هم راهکار اندیشیده شده تا مشکلات برای این دانشجویان برطرف شود.

مدیر کل جذب و هدایت دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: برای دانشجویان غیر ایرانی تخفیف شهریه و اقدامات در زمینه پرداخت شهریه به شکل اقساط لحاظ شده است.

شایان ذکر است، سفارت افغانستان در تهران اقدامی برای صدور گذرنامه‌ اتباع خود انجام نمی‌دهد و امکان تحصیل این افراد در دانشگاه‌ها فراهم نیست، در این شرایط به منظور تسهیل در فرایند تحصیل اتباع این کشور در جمهوری اسلامی ایران، مقرر شده است تا نسبت به ثبت نام و ادامه‌ تحصیل اتباع مذکور با کارت آمایش معتبر اقدام شود و از این افراد تعهدی مبنی‌بر اقدام برای اخذ گذرنامه پس از رفع محدودیت فوق اخذ می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1165750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =