فرصت دستیابی به استانداردهای جهانی هوش مصنوعی با حمایت از استارتاپ‌های ایرانی

در حاشیه اولین رویداد تخصصی هوش مصنوعی اصفهان، فرصت دستیابی به استانداردهای جهانی هوش مصنوعی در صورت حمایت چهارساله از استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی مورد تأکید قرار گرفت.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز از اصفهان، مجید مجیری مدیر خانه نوآوری استان اصفهان در حاشیه اولین رویداد تخصصی هوش مصنوعی اصفهان موسوم به «هفت صدِ هوش مصنوعی» با هدف توسعه کاربری هوش مصنوعی در رفع مشکلات و توسعه کسب‌ و کارها گفت: خانه نوآوری استان اصفهان یک شتاب‌دهنده است که در ابتدا فعالیت‌های خود را با تمرکز بر سه حوزه تولید محتوا، تجارت الکترونیک و بلاکچین شروع کرد. اما از شهریورماه سال جاری، به‌طور انحصاری در حیطه هوش مصنوعی شروع به فعالیت و جذب عضو کردیم.

دانشگاه‌های عربستان سعودی چگونه اساتید خارجی را جذب می‌کنند؟

ارتقای اکوسیستم اصفهان با ارتباط صنایع و متخصصان هوش مصنوعی

وی افزود: هدف ما از مشارکت در برگزاری رویداد تخصصی هوش مصنوعی، انتقال چالش‌های موجود در سازمان‌های مختلف به متخصصان حوزه‌ هوش مصنوعی بوده است. در همین رابطه سازمان‌ها مشکلات خود را به برگزارکنندگان رویداد تخصصی هوش مصنوعی ارائه‌ کردند. ما پیش‌تر این دغدغه را داشتیم که سازمان‌ها در شناسایی نیازهای خود با مشکل مواجه باشند. اما خوش‌بختانه نیازها و چالش‌هایی که دریافت کردیم، به روز و دقیق بود.

فرصت دستیابی به استانداردهای جهانی هوش مصنوعی با حمایت از استارتاپ‌های ایرانی

مجیری ادامه داد: حوزه هوش مصنوعی در اصفهان از ظرفیت زیادی برخوردار است. در تلاشیم که افزون بر سازمان‌های مختلف، نیازهای صنایع را نیز به متخصصان هوش مصنوعی انتقال دهیم تا در نتیجه اکوسیستم اصفهان ارتقاء و توسعه یابد.

ابراز امیدواری نسبت به دورنمای شهر هوشمند

در ادامه، محمدرضا ایران‌پور مسئول حوزه شهر هوشمند شهرداری اصفهان بیان کرد: برای هوشمندسازی شهر اصفهان برنامه‌های راهبردی تدوین شده که مبتنی بر چالش‌هایی است که از اسناد آمایش ملی و اسناد بالادستی استان اصفهان احصا شده است. در این راستا، طرح‌ها و پروژه‌های‌ کلان را در قالب هشت دسته شامل حمل‌ونقل هوشمند، خدمات شهری هوشمند، محیط‌زیست هوشمند و غیره مطرح کرده‌ایم. امیدوارم بتوانیم با دریافت راهبردها، راهکارها و پژوهش‌های متخصصان، به دورنمای کلانشهر اصفهان در حوزه شهر هوشمند دست یابیم.

فرصت دستیابی به استانداردهای جهانی هوش مصنوعی با حمایت از استارتاپ‌های ایرانی

ایران‌پور تصریح کرد: برگزاری رویدادهای تخصصی هوش مصنوعی می‌تواند ظرفیت‌های موجود در زمینه هوشندسازی را تقویت کرده و در پاسخ به چالش‌های مطرح شده از سوی ما، راهکارهای تخصصی، به صرفه و روزآمد ارائه دهد. به عنوان مثال، یکی از مسائلی که در حال حاضر در شهرداری اصفهان مدنظر داریم، اصلاح فرآیند است که می‌تواند مبتنی بر فرآیندکاوی یا Process Mining انجام شود.

ظرف 4 سال می‌توانیم به استانداردهای سردمداران هوش مصنوعی برسیم

وی در پایان گفت: اگر به‌طور واقعی از ظرفیت فناوران و شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کنیم، ظرف 4 سال آینده می‌توانیم به حداقل استانداردهایی که سردمداران این حوزه تعریف کرده‌اند دست یابیم. در سوی مقابل، اگر از این ظرفیت‌ها استفاده نشود، فاصله زمانی ما تا رسیدن به نقطه مطلوب بسیار بیشتر خواهد شد و هزینه‌های زیادی را باید تحمل کنیم.

گفتنی است با هدف سرمایه‌گذاری و حمایت اقتصادی از فناوران در این حوزه، در مرحله پایانی رویداد هوش مصنوعی استان اصفهان، استارتاپ‌های منتخب با حضور در دوره پیش شتاب‌دهی صد روزه، برای رویداد سرمایه‌گذاری «مهرگان هوش مصنوعی» آماده می‌شوند.

خبرنگار: سارا سکوت

عکاس: معصومه پاکدست

انتهای پیام/

کد خبر: 1166738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =