آخرین وضعیت بارش برف در ۱۹ استان کشور / راه‌های مواصلاتی کدام استان‌ها مسدود شدند؟

بر اساس پیش بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز سه‌شنبه ۲۰ دیماه ۱۴۰۱ در شمال آذربایجان شرقی،‌ اردبیل، ارتفاعات البرز شرقی رگبار برف و در گیلان و غرب مازندران بارش باران روی می‌دهد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، در استان‌های واقع در غرب، جنوب غرب،‌ مرکز و نوار شرقی کشور ابرناکی،‌ بارش باران و برف همراه با وزش باد و کاهش نسبی دما روی می‌دهد و بارش‌ها در مناطق سردسیر و مرتفع به شکل برف است و در نوار جنوبی کشور رعدوبرق انتظار می‌رود و در شمال شرق خوزستان، شرق لرستان،‌ چهارمحال و بختیاری،‌کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر،‌ فارس و غرب کرمان بارش‌ها شدت خواهد داشت.

پروازهای مهرآباد با بارش برف و باران متوقف شد

برف یاسوج را خاموش کرد

مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد و برخی دیگر از مناطق به دلیل بارش برف و باران برای 12 ساعت در خاموشی رفت و به دنبال آن آب نیز قطع شد.

بارش شدید برف و باران از شب گذشته میهمان کهگیلویه و بویراحمدها شد و خنده را بر لبان کشاورزان نشاند و ساکنان شهرها و روستاها مختلف را به تابستان بدون تنش آبی امیدوار کرد، ولی بی‌تدبیری مسئولان شرکت‌های خدمات‌رسان از جمله توزیع نیروی برق شیرینی برف و باران را در کام مردم تلخ کرد.

تمامی مدارس، ادارات و بانک‌های کاشان برای ۲ روز تعطیل شد

محمد شریف زارعی ضمن اشاره به تعطیلی مدارس آموزش، ادارات و بانک‌ها در دو روز پایانی هفته جاری، اظهار داشت: این تصمیم با هدف مدیریت مصرف انرژی تعطیل شدند.

وی ضمن اشاره به به شرایط جوی و برودت شدید دما در روزهای آینده هفته افزود: مراکز امدادی، خدمات‌رسان، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شبانه روزی همچنان در روزهای آتی خدمت‌رسانی می‌کنند.

 مدارس برخی شهرستان‌های لرستان تعطیل شد

مهدی پازوکی امشب در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت فعالیت مدارس لرستان اظهار داشت: به استناد گزارش اداره کل هواشناسی و بر اساس تصمیم ستاد مدیریت بحران استان  مبنی بر سرمای شدید و یخ‌زدگی معابر مدارس برخی از شهرستان‌های استان فردا تعطیل است. 

وی افزود: مدارس مقاطع ابتدایی، پیش‌دبستانی و مهدهای کودک شهرستان‌های ازنا، روستاها و مرکز بخش‌های شهرستان الیگودرز و بخش پاپی در شهرستان خرم‌آباد فردا چهارشنبه 21 دی ماه تعطیل است. 

محور کاخک گناباد بر اثر بارش برف و کولاک مسدود شد

از شب گذشته بارش برف و باران استان خراسان رضوی را سفید پوش کرده است و از صبح امروز نیز شدت بارش برف و کولاک در استان سبب مسدود شدن راه‌های روستایی و بسیاری از جاده‌های استان شده است در همین راستا در این گزارش به وضعیت‌ راه‌های استان خراسان رضوی پرداخته‌ایم.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار گناباد گفت: محور "کاخک به کریمو" این شهرستان به سمت سرایان استان خراسان جنوبی به دلیل شدت بارش کولاک و برف عصر سه‌شنبه مسدود شد.

هشدار جهاد کشاورزی مازندران برای جنع‌آوری مرکبات

حسن عنایتی ‌با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی درباره ‌تقویت سامانه سرد بارشی‌ اظهار داشت: با تداوم هوای سرد ‌تا صبح جمعه 23 دی‌ماه 1401 و کاهش محسوس دما و بارش باران و برف در میان‌بند و ارتفاعات، به کشاورزان توصیه می‌شود نسبت به جمع‌آوری مرکبات از باغات اقدام کنند.

تمام پروازهای فرودگاه مشهد لغو شد

روابط عمومی فرودگاه بین‌المللی مشهد از لغو  همه پروازها از مبدا و به مقصد فرودگاه مشهد به علت برودت هوا و بارش برف خبر داد.

فرلودگاه مهرآباد نیز از مسافران خواسته قبل از حرکت به سمت فرودگاه از وضعیت پروازی خود با شماره های 199 وشماره 02161021 تماس گرفته و اطلاعات پرواز خود را دریافت کنند.

ادارات و مدارس استان کردستان ۲ روز تعطیل شدند

با توجه به اخطار وضعیت نارنجی هواشناسی و برودت هوا، بنا به پیشنهاد شرکت گاز استان و موافقت استاندار کردستان به منظور صرفه‌جویی در مصرف انرژی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 21 و 22 دی‌ماه ادارات و دستگاه‌های اجرایی و مدارس و مراکز آموزشی استان کردستان به‌جز مراکز امدادی، درمانی، بهداشتی، اورژانس 115، بخش‌های دارای نوبت کاری و عملیاتی، بیمارستان‌ها و آتش‌نشانی‌ها تعطیل خواهد بود.

باز بودن تمامی محورهای استان قم با وجود بارش برف

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم از باز بودن تمامی محورهای استان با وجود بارش برف و باران خبر داد و گفت: اکیپ‌های راهداری در محورهای قم در حال فعالیت هستند.

عباس شکوری اظهار داشت: از سحرگاه روز سه‌شنبه که بارش برف در مناطق مختلف استان قم گزارش شد، عوامل راهداری به منظور برف‌روبی و عملیات نمک‌پاشی و راهگشایی معابر به مناطق برف‌گیر استان اعزام شدند و با وجود بارش برف و باران تمامی محورهای استان قم باز است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم عنوان داشت: تاکنون بیشترین میزان بارش‌های برف در شهرستان کهک، بخش‌های سلفچگان، خلجستان و قاهان از توابع استان قم گزارش شده و در سایر محورها مانند سلفچگان به دلیجان و نیزار به قم نیز شاهد بارش برف نسبتاً سبک هستیم.

بارش برف شدید در اراک

بارش برف که از نیمه‌های شب گذشته در اراک و بسیاری از شهرهای دیگر استان مرکزی آغاز شده سبب سفیدپوش شدن شهرهای استان و در عین سردتر شدن هوا و لغزندگی و یخ‌بندان در این شهرها شده است.

همین امر سبب شد تا مسئولان استان مرکزی در آموزش و پرورش و فرماندهی عملیات بحران استان مرکزی به سبب پیشگیری از بروز هر اتفاقی برای دانش‌آموزان در برخی شهرهای استان مرکزی که با بارش سنگین‌تر برف روبه‌رو بوده‌اند، اقدام به تعطیلی مدارس در خمین، شازند و سربند در نوبت صبح شود.

قطار تهران-شیراز به دلیل بارش برف سنگین متوقف شد

 بارش سنگین برف در شهرستان‌های شمالی استان فارس

رئیس پلیس راه شمال فارس اعلام کرد: به رغم ریزش برف و کولاک شدید در استان اما محورهای اصلی استان باز است و تردد با کندی صورت می گیرد.

بارش برف از بامداد امروز نقاط مختلف شهرستان‌های شمالی استان فارس و مناطق مرکزی را سفیدپوش کرد و این رحمت الهی موجب خوشحالی مردم شده تا مردم با لباس‌های گرم و زمستانی راهی محل کسب و کار خود شوند. بارش برف امروز در شهرستان‌های اقلید، سپیدان، آباده و ... هرچند موجبات خوشحالی فراوان مردم شده، ولی از سویی دیگر موجب کند شدن تردد در محورهای برون شهری و خیابان‌های سطح شهر شده است.

براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی استان، این سامانه بارشی روز چهارشنبه ۲۱ دی، با مه‌گرفتگی، کاهش دید در ساعات بامداد و کاهش دما رو به رو خواهد شد.

بارش برف

 امدادرسانی به ۳۵ نفر در محورهای مواصلاتی کاشان

رئیس اداره راهداری کاشان با بیان اینکه ۳۵ نفر از کاشانی‌های گرفتار در محورهای مواصلاتی کاشان نجات پیدا کردند، گفت: ۱۵۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی کاشان بازگشایی شد.

علی اکبر آقایی، ضمن اشاره به بارش برف در اکثر محورهای مواصلاتی شهرستان کاشان، اظهار داشت: با توجه به حجم بارش‌ها ۱۲ دستگاه سبک، نیمه سنگین و سنگین در محورهای مواصلاتی کاشان مشغول خدمت‌رسانی هستند.

وی با بیان اینکه ۲۰ نفر از پرسنل اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان کاشان در محورهای مواصلاتی مشغول به خدمت‌رسانی هستند، افزود: در دو نقطه از محورهای مواصلاتی کاشان نیز شاهد وزش باد شدید و کولاک هستیم.

 راه‌های مواصلاتی تمام روستاهای بویراحمد، دنا و مارگون مسدود شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه با وجود بارش شدید برف، تردد در راه‌های اصلی این استان روان است گفت: بارش برف راه‌های مواصلاتی تمام روستاهای برف‌گیر بویراحمد، دنا و مارگون را مسدود کرد

عابد محمدی  اظهار داشت: با وجود بارش شدید برف در مناطق سردسیری و باران در مناطق گرمسیری از شب گذشته تاکنون، جاده‌های اصلی باز است.

وی با اشاره به اینکه به دلیل بی توجهی یک راننده هم اکنون تردد در بخشی از جاده یاسوج به اصفهان قفل شده است، عنوان کرد: پلیس و راهداری در محل حضور دارند و امیدوارم به‌زودی مشکل رفع شود.

 برف و کولاک برف چهارمحال و بختیاری را در بر گرفت

بارش برف و کولاک برف در استان چهارمحال و بختیاری سبب لغزندگی جاده‌ها به خصوص گذرگاه‌های کوهستانی و گردنه‌های برف‌گیر شده است که لازم است ترددها در این محورها با زنجیرچرخ صورت گیرد.

از بعدازظهر روز گذشته با ورود یک سامانه بارشی به استان چهارمحال و بختیاری، تمامی مناطق و شهرستان‌های این استان متاثر از سامانه بارشی شده و بارش برف را تجربه کردند.اگرچه بارش برف و کولاک برف در این استان رخ داد اما هم اکنون تمامی جاده‌های مواصلاتی استان چهارمحال و بختیاری باز هستند، ولی به دلیل لغزندگی جاده‌ها نیاز به تجهیزات زمستانی به خصوص زنجیرچرخ است.

بنابر اطلاع هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری، این سامانه بارشی تا اوایل وقت فردا برای استان فعال است و انتظار بارش‌های دیگری نیز می‌توان تا فردا داشت.

 امدادرسانی به ۱۰۳ خودروی گرفتار در برف در محورهای استان کرمانشاه

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: در ۲۴ ساعت گذشته نیروهای راهداری به ۱۰۳ دستگاه خودروی گرفتار در برف کمک‌رسانی کرده‌اند و با تلاش این نیروها تمام محورهای استان باز است.

فریبرز کرمی  اظهار داشت: در شبانه‌روز گذشته در ۵۲ مقطع در استان بارش برف و در ۳۹ مقطع نیز بارش باران گزارش شده است که بیشترین بارش برف در محور پاوه به روانسر بوده و ۲۴۰ کیلومتر باند برف‌روبی انجام شده است.

وی عنوان کرد: در محورهای پاوه - نوسود به نودشه نیز ۱۹۰ کیلومتر باند و در محور روانسر به جوانرود نیز ۱۵۰ کیلومتر باند برف‌روبی شده است.

بارش برف

 تعطیلی برخی مدارس اصفهان به علت بارش برف

رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان از تعطیلی و آغاز به کار با تاخیر برخی از مدارس استان استان اصفهان به علت بارش برف در روز سه‌شنبه ۲۰ دی ماه خبر داد.

جلال سلمانی با اشاره به بارش برف در برخی از شهرستان‌های استان،در خصوص نحوه فعالیت مدارس این مناطق اظهار داشت: به علت بارش برف، امروز سه‌شنبه ۲۰ دی مدارس مقطع ابتدایی و متوسطه اول شهرستان فریدونشهر تعطیل خواهد بود و مدارس مقطع متوسطه دوم نیز با یک ساعت تاخیر آغاز به کار کردند.

 مدارس نوبت عصر برخی شهرستان‌های لرستان تعطیل شد

مدیرکل مدیریت بحران لرستان گفت: مقاطع پیش دبستانی و ابتدایی سه شهرستان در نوبت عصر امروز تعطیل شدند.

مهدی پازوکی اظهار داشت: به دلیل بارش سنگین برف مدارس در مقاطع پیش‌دبستانی و ابتدایی شهرستان‌های ازنا، الیگودرز و دورود برای نوبت عصر امروز تعطیل و آموزش به صورت مجازی انجام خواهد شد.

 تردد در جاده‌های کوهستانی استان گلستان تنها با زنجیرچرخ امکان‌پذیر است

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان گلستان گفت: همه جاده‌های استان گلستان باز است، اما به علت بارش برف و یخبندان، تردد در محورهای کوهستانی استان تنها با زنجیرچرخ امکان‌پذیر است.

عادل مصدقی درباره آخرین وضعیت جاده‌های استان، اظهار داشت: جاده‌های کوهستانی استان باز است، اما به سبب برف و یخبندان به شدت لغزنده است و ۲۵ پایگاه زمستانه و ۳۰ گروه راهداری با تجهیزات کامل، آماده‌باش و در حال شن و نمک‌پاشی هستند.

 بارش شدید برف راه ارتباطی ۷۰ روستای ازنا را مسدود کرد

فرماندار ازنا با اشاره به مسدود شدن راه ارتباطی ۷۰ روستای ازنا گفت: ۱۵۰ خودروی گرفتار در برف توسط عوامل راهداری در جاده ازنا-دورود امدادرسانی شدند.

محمدرضا فاتحی اظهار داشت: برای ساعاتی جاده اصلی ازنا به سمت دورود به علت بارش شدید برف مسدود گردید که با تلاش عوامل راهداری و شن‌پاشی و نمک پاشی بازگشایی و به ۱۵۰‌ خودروی گرفتار در برف نیز امدادرسانی شد.

آخرین وضعیت بارش برف در ۱۹ استان کشور / راه‌های مواصلاتی کدام استان‌ها مسدود شدند؟

برف و یخبندان راه ۴۶ روستای خراسان رضوی را مسدود کرد

مدی کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: بارش برف و یخبندان ۴۶ راه روستایی در شهرستان‌های شمالی خراسان رضوی را مسدود کرده است.

جعفر شهامت اظهارداشت: بارش برف و یخبندن جاده کلات-درگز از شب گذشته ۴۶ راه روستایی در این دو شهرستان شمالی را مسدود کرده است.

وی افزود:به دنبال بارش برف  در جاده های درگز - قوچان، قوچان - امام قلی، مشهد-چناران، قوچان -چناران و قوچان- فاروج، تربت جام - فریمان، سرخس -مشهد، خوشاب -سرولایت نیشابور،جوین و تربت حیدریه و زاوه سطح محورها در این مناطق لغزنده گزارش شده است.

 هشدار پلیس راه خراسان جنوبی در خصوص لغزندگی محورهای مواصلاتی

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر برخی از محورهای خراسان جنوبی به دلیل برودت هوا لغزنده هستند، بنابراین رانندگان باید با احتیاط رانندگی کنند.

سرهنگ رضایی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در حال حاضر گردنه های سرچاه در محور بیرجند - اسدیه، سمن شاهی و خونیک در محور بیرجند – قاین، کلات در محور فردوس- گناباد و افغو در محور فردوس – بجستان به علت بارش برف لغزنده است.

وی افزود: همچنین محورهای شهرستان‌های نهبندان، بیرجند، قاین، درمیان، طبس و دیهوک نیز به دلیل بارندگی لغزنده هستند.

اعلام هشدار نارنجی برای استان سمنان

ایرج مصطفوی با اشاره به ورود توده‌ هوای سرد به این استان، اظهار داشت: فعالیت این سامانه بارشی و توده‌ هوای سرد سبب کاهش محسوس دما می‌شود و از این رو احتمال خسارت سرمازدگی برای بخش کشاورزی وجود دارد.

وی با تأکید بر اندیشیدن تمهیدات لازم برای بخش کشاورزی استان سمنان گفت: باید تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت احتمالی در بخش‌های گلخانه‌ای، دامداری، مرغداری، زنبورداری و حفاظت از ماشین‌آلات کشاورزی و صنعتی اندیشیده شود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با بیان اینکه احتمال یخبندان و اختلال در تردد در محورهای کوهستانی و شمالی استان سمنان وجود دارد گفت: همراه داشتن تجهیزات زمستانی حین عبور از محورهای کوهستانی امری ضروری است.

کد خبر: 1166957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =