بیانیه دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در پی اهانت نشریه فرانسوی به دانشمندان و مراجع دینی

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در پی اهانت نشریه شارلی ابدو به مرجعیت شیعه و مقدسات اسلامی بیانیای صادرکرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در پی اهانت نشریه شارلی ابدو به مرجعیت شیعه و مقدسات اسلامی بیانیای صادر و انزجار خود از این نشریه و سیاست‌های اسلام هراسی غرب اظهار کرد.

بسیج اساتید دانشگاه خوارزمی اقدام موهن نشریه فرانسوی را محکوم کرد

متن این بیانیه به شرح ذیل است: اقدام اهانت‌آمیز و نابخردانه نسبت به مرجعیت شیعه و مقدسات اسلامی ازسوی نشریه شارلی ابدو فرانسوی، حادثه تلخی است که نمی‌توان آن را تنها در حدّ یک حرکت ابلهانه ازسوی چند عنصر فرومایه و مزدور به حساب آورد. این یک اقدام محاسبه‌شده مراکزی است که از سال‌های دور سیاست اسلام‌هراسی و اسلام‌ستیزی و سپس ایران‌هراسی و ایران‌ستیزی و توسعه نفرت بین ملت‌ها، خصوصاً ملل مسلمان و غیر مسلمان را پیش گرفته و با فریب رسانه‌ای و تبلیغاتی به مبارزه با اسلام و ایران پرداخته‌اند. این یک حلقه از زنجیره ننگین جنگ ترکیبی است که با خیانت سلمان رشدی مرتد آغاز شد، با حرکت کاریکاتوریست نفرت‌آفرین دانمارکی و ده‌ها فیلم ضد اسلام هالیوود ادامه یافت و پس از نمایش حادثه 11 سپتامبر وارد مرحله جدیدی از سلطه‌طلبی‌های مستکبران جهانی به‌خصوص منطقه خاورمیانه شد؛ در ادامه، با اهانت‌های مذبوحانه به کتاب آسمانی، پیامبر اعظم و قرآن عزیز، زمینه فشار به مسلمانان و اهانت به باورها و ارزش‌های آنان را باز کرد.
دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن محکوم کردن اهانت اخیر این نشریه ضد انسانی به مقام شامخ علما و دانشمندان و حکیم دوراندیش انقلاب حضرت آیه‌الله العظمی خامنه‌ای، ولی امر مسلمین جهان که صدای عدالت و  حمایت از مظلومان جهان هستند، بر نکات زیر تأکید می‌کند.

نظام فکری نئولیبرال غرب توهین به مقدسات دیگران را در افکار عمومی مردم خود نشانه آزادی بیان جلوه می‌دهد درحالی‌که همین نشریه در گذشته وقتی پا روی خطوط قرمز گذاشت با توقیف و برخورد مواجه شد. تمسخر در یک رسانه کوچک به آن اندازه مهم نیست که حمایت دولت فرانسه از بروز چنین اتفاقاتی و توهین به ارزش‌های دیگر کشورها مهم است. سکوت مقامات فرانسه که ادعای آزادی و تمدن دارد، نسبت به این اهانت نشانه دروغین بودن شعار آزادی بیان در این کشور است. در اروپا کسی جرأت انتقاد از هولوکاست را ندارد، درحالی که به‌نام آزادی بیان به اعتقادات میلیون‌ها نفر توهین می‌کنند. امروز جمهوری اسلامی ایران نماد مبارزه با ظلم و تبعیض در جهان و مقابله با زورگویی‌های دولت‌های استکباری است و این امر خوشایند نظام سلطه نیست.

طریق مألوف و عادت معهود مسلمانان و متدیّنان تخلق به ادب و آداب و اخلاق اسلامی و انسانی و التزام به عفت و نزاکت بیان است. مؤمنان با تمسک به آموزه وحیانیِ «وَ لا تَسُبُّوا الَّذینَ یَدعونَ مِن دونِ اللّهِ» ناسزا گویی به مقدسات حتی مشرکان و کافران را بر خود حرام و مساوی سبّ و لعن ایزد تعالی می‌دانند؛ علاوه‌براین، همراهی با غیرمسلمانان در دفاع از مقدسات الهی و مشترکات ادیان را بر خود فرض می‌دانند. با این حال همه‌ مسلمانان، موحدان و آزادی‌خواهان راستین جهان با مقابله آگاهانه و خردورزانه نسبت به این حرکات مذبوحانه و شیوه‌های نفرت‌بار اسلام‌ستیزی و ایران‌ستیزی اعلام انزجار می‌کنند. اقدام موهن اخیر اگرچه فاجعه‌ای عظیم برای جهان اسلام است اما فرصتی است تا جامعه مسلمین با وحدت و انسجام درونی خود نسبت به تجدید قوای معنوی اقدام نموده و امت اسلامی را با محوریت قرآن در مقابل هجمه‌های دشمنان بیمه کند.

مطالعه‌ روند شرارت‌بار دهه‌های گذشته تردیدی باقی نمی‌گذارد که طرّاحی و اتاق فرمان فعالیت‌های موهنانه در دستان سران نظام سلطه و اتاق فکرهای صهیونیستی است که از بیشترین نفوذ بر دولت آمریکا و سازمان‌های امنیتی و نظامی آن و نیز بر دولت انگلیس و فرانسه و برخی دولت‌های اروپایی برخوردارند.

از آنجا که تلاش دستگاه‌های فرهنگی متولی فعالیت‌های بین‌المللی در اتخاذ تدابیر پیشگیرانه از بدو انتشار فراخوان‌های نشریه هتاک بی‌نتیجه ماند؛ هم‌اکنون، شایسته است نهادهای حقوقی و بین‌المللی نسبت به نشریه ضعیف المنطق شارلی ابدو، به عنوان تضییع حقوق فردی و اجتماعی رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام اقدام کنند.

4. از پیروان ادیان الهی و پویش‌های مردمی طرفدار صلح و آرامش و مبارزه واقعی با ظلم و تخریب دیگران، انتظار می‌رود که نسبت به این اهانت بزرگ که موجب آزار روحی ملت مسلمان ایران و همه انقلابیون جهان شده است، اعتراض کنند و جلوی نفرت‌پراکنی و فضای آلوده دشمنی را بگیرند.

 روشن است که این قبیل اقدامات عزم مردم ایران را برای حرکت به سمت استقلال و استقرار جامعه اسلامی و  تعامل سازنده با سایر ملت های جهان جزم‌تر خواهد کرد. امیدواریم شاهد صلح فراگیر در جهان و تأمین احترام همه مردم جهان و خصوصاً اندیشمندان و دانشمندان و رهبران بزرگ دینی و  به طور خاص مراجع عظام باشیم.

«وَ سَیَعلَمُ الَّذینَ ظَلَموا أَیَّ مُنقَلَبٍ یَنقَلِبونَ: و آنها که ستم کردند به‌زودی خواهند دانست که بازگشتشان به کجاست.»

انتهای پیام/

کد خبر: 1167075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =