کمبود دارو در کشور وجود ندارد

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری‌های مجلس شورای اسلامی درباره رسیدگی به طرح دارویار، وزارت بهداشت موظف شد تا درباره این طرح مطالعات میدانی داشه باشد و بررسی کند تا مشکلات پیش رو را برطرف کند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز،سیدمسعود خاتمی، افزود: طی سال‌های گذشته این معضل وجود داشته که در صورت کمیاب شدن موقت یک دارو، بحث‌های مختلفی از سوی افراد مغرض مطرح می‌شود، که بیشتر یک تبلیغ منفی است.

هشدار درباره کمبود دارو در ماه‌های بهمن و اسفند

نماینده مردم خوانسار و گلپایگان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بعد از حذف شدن ارز ترجیهی و اینکه بعضی از داروها به قیمت قبلی ارز خریداری شده بود، باعث عده‌ای سودجو این داروهای به قیمت قبل خریداری شده را احتکار کرده و بعد از مدتی با قمیت آزاد و مطابق با قیمت روز ارز روانه بازار کنند که باعث شد قیمت این داروها بالا رفته و مشکلاتی را ایجاد کند.

نظارت بر قیمت و کمبود داروها

خاتمی افزود: تعهدی که وزارت بهداشت به مجلس داده بود این بود که ستادی را برای نظارت بر قیمت داروها در داروخانه‌ها ایجاد کرده و با سرکشی و تهیه آمار از قیمت داروها و همچنین داروهایی را که بیشتر مورد مصرف قرار می‌گیرد را مدیریت کند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مطالعه میدانی در رابطه با کنترل میزان توزیع و قیمت داروها در شهرستان‌ها نداریم، اظهار کرد: گاهی شکایت‌هایی درباره کمبود بعضی داروها در بعضی از شهرها مطرح می‌شود، ما درباره دارو با کمبود مواجه نیستیم این مراکز استان‌ها هستند که در مدیریت درباره تهیه و دریافت دارو از وزارت بهداشت کم‌کاری می‌کنند.

خاتمی ادامه داد: در یک مقطع بعضی از انواع سرم کمیاب شد، این باز برمی‌گردد به مدیریت مراکز استان‌ها که به موقع به مرکز اعلام نیاز نکرده و دارو دیرتر به دست آنها رسیده است، الان نمی‌توانم به طور قطع بگویم که در کدام بخش از داروها دچار کمبود هستیم. در یک مقطع داروهای مربوط به سرماخوردگی کودکان دچار کمبود شد که با پیگیری‌های مجلس و وزارت بهداشت این کمبود خیلی زود جبران شد.

وی درباره کمبود آنتی‌بیوتیک‌ها و اسپری بیماران تنفسی گفت: مساله کمبودها و پایین بودن کیفیت این داروها را مجلس با وزارت بهداشت مطرح کرده، اما مسئولین وزارت بهداشت با این کمبودها موافق نیستند. در حال حاضر مجلس مورد مستندی در این رابطه ندارد تا بتوانیم به وزارت بهداشت برای رفع این مساله فشار بیاوریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1167145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =