افتتاح ۱۶ پروژه صنایع آب و برق در سفر استانی رئیس جمهور به یزد/ تعداد آب‌شیرین‌کن‌های کشور را تا ۶ برابر افزایش می‌دهیم

وزیر نیرو از افتتاح ۱۶ پروژه در حوزه صنایع آب و برق یزد در جریان سفر رئیس جمهور به این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو در مراسم افتتاح پروژه خط انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران گفت: تامین آب همه نقاط کشور به خصوص فلات مرکزی از اولویت‌های دولت سیزدهم است و رئیس جمهور به منظور افتتاح ۱۶ پروژه صنعت آب و برق به یزد سفر کرده. 

وی افزود: با افتتاح این دو مخزن بزرگ تاب آوری یزد به مدت هفت ساعت افزایش پیدا می‌کند. همچنین علاوه بر آن، دو پروژه آب چرخانی برای استفاده از پساب استان برای مصرف صنعتی مورد نظر است.

محرابیان تاکید کرد: تعداد زیادی پروژههای برقی، خطوط انتقال و همچنین خط پدافندی آب شرب یزد از خط موجود انتقال از دریا در یک زمان بسیار کوتاه اجرا شد.

به گفته ی او در یک زمان کوتاه این عملیات در استان انجام شد و با افتتاح خط دوم شاهد تامین پایدار آب شرب استان یزد خواهیم بود.

وزیر نیرو تصریح کرد: شروع عملیات اجرایی خط دوم انتقال آب دریا به فلات مرکزی نیز یک اتفاق مهم است که برای تامین آب، دو کلان پروژه را در دستور کار قرار دادیم که اولین آن مدیریت مصرف است.

وزیر نیرو گفت: پیشبینی شده میزان آب شیرین‌کن‌ها را تا ۶ برابر افزایش دهیم که تا پایان فعالیت دولت این آب شیرین‌کنها به تدریج افتتاح خواهد شد.

خبرنگار : مهدیه سادات حسینی

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1167250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =