جهرمی: دولت قبل مخالف قانون جهش تولید دانش بنیان بود

سخنگوی دولت، اجرا و توجه به قانون جهش تولید دانش بنیان را در راستای تحقق شعار سال می داند و می‌گوید: دولت قبل، مخالف آن بود؛ ما در دولت سیزدهم پیگیری می‌کنیم.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، سخنگوی دولت در گفت‌وگویی هم در مورد آیین‌نامه قانون «جهش تولید دانش بنیان و بندهای آن» گفت: قانون جهش تولید دانش بنیان ۱۲ آیین‌نامه‌ تکلیفی دارد که باید تدوین می‌شد.

بهادری جهرمی افزود: برای اولین بار در دولت سیزدهم از ابتدای امسال سامانه‌ و بخشی را تشکیل دادیم که کارکرد این بخش، پیگیری آیین‌نامه تکلیفی قوانین است. یعنی هر قانونی به محض آنکه ابلاغ می‌شود ما در مدت زمان کوتاهی (۲۴ تا ۴۸ ساعت) استخراج می‌کنیم، که این قانون چه آیین‌نامه‌هایی برای اجرا شدن نیاز دارد.

صنایع نفت و گاز نیاز به تکنولوژی‌های نوین دارند / لزوم استفاده از توان داخلی شرکت‌های دانش‌بنیان

وی بیان کرد: در این راستا با دستگاه‌های مربوطه مکاتبه می‌کنیم که آیین نامه [به طور مثال موضوع ماده ۳] را ظرف این مهلت زمانی، تحویل دهید تا برای تصویب به دولت ارسال شود. به همین دلیل در حوزه آیین‌نامه‌های تکلیفی این دولت، عملکرد قابل قبولی داشته است.

سخنگوی دولت افزود: از ۱۲ آیین نامه تکلیفی قانون «جهش تولید دانش بنیان» تصور می‌کنم ۸ آیین نامه تصویب شده است. یعنی بخش‌های مختلف قانون جهش تولید دانش بنیان در حال اجرا شدن است و آن ۲ الی ۳ آیین نامه‌ای که مانده است باید توسط دستگاه‌ها پیشنهاد شود و یا درحال بررسی در کمیسیون‌های دولت است که آن آیین‌نامه‌ها را نیز تا اجرایی شدن آن پیگیری خواهیم کرد.

بهادری جهرمی اظهار کرد: قانون «جهش تولید دانش بنیان» را مجلس پیش از این می‌خواست تصویب کند، اما بدلیل اینکه، بار مالی زیادی داشت و طرح بود و دولت قبل با آن مخالفت می‌کرد، امکان تصویب آن وجود نداشت.

وی گفت: زمانی که دولت تغییر کرد، به صورت مکتوب به مجلس اعلام شد، که این دولت موافق این قانون است و دلیل تسریع در تصویب و برطرف شدن ایراد بارمالی آن هم، اعلام موافقت دولت بود.

دبیر هیئت دولت گفت: دولت به قانون جهش تولید دانش بنیان علاقه‌مند است و آن را در اولویت قرار داده، چون یکی از کلیدهای حل مشکلات امروزمان محسوب می شود و در راستای تحقق شعار سال نیز است بنابراین با جدیت پیگیر اجرای آن خواهیم بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1167290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
      0 0
      تنها کسی که درست کار کرد همین معاون فناوری بود سورنا بود دانش بنیان مدیون سورنا است چرا مخالف بود حتما ی دلیل داشته