ذخیره خون خراسان رضوی تنها کفاف ۷ روز را می‌دهد/ مشارکت مردمی، چاره عبور از شرایط فعلی

معاون فنی و فناوری‌های نوین انتقال خون خراسان رضوی با اشاره به روند نزولی اهدای خون در روزهای اخیر گفت: ذخایر خونی استان تنها پاسخگو ۷ روز آینده است.

علی حسنی معاون فنی و فناوری‌های نوین انتقال خون خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز در رابطه با میزان ذخایر خونی این استان اظهار کرد: روزانه مقداری زیادی از ذخایر خونی استان مورد استفاده قرار می‌گیرد و در حال حاضر میزان و با کاهش شدید دما در روزهای اخیر مشارکت اجتماعی و مراجعه به پایگاه‌های اهدای خون روند نزولی داشته است که در صورت ادامه این روند با کاهش ذخایر خونی مواجه می‌شویم.

به گفته وی، ذخایر خونی استان تنها پاسخگوی ۷ روز آینده است. جهت حفظ شرایط فعلی نیازمند مشارکت مردمی هستیم.

حسنی افزود: میزان اهدای خون امسال نسبت به سال گذشته بین ۵ تا ۶ درصد رشد داشته است. نیمی از دریافت‌کنندگان بانوان هستند اما سهم آنان در تامین ذخایر خونی کمتر از ۱۰ درصد بوده است

 معاون فنی و فناوری های نوین انتقال خون خراسان رضوی با تاکید بر مشارکت شهروندان و دعوت آن‌ها به اهدای خون بیان کرد: در حال حاضر ۱۳ پایگاه در سطح خراسان رضوی آماده خدمات‌رسانی به شهرواندان هستند که ۶ پایگاه درشهر مشهد و ۷ پایگاه در شهرستان‌ها مستقر است. از جمله آن‌ها می‌توان به پایگاه‌های مرکزی، میلاد، شهید کریمی و ... اشاره کرد. پایگاه مرکزی در روزهای تعطیل و جمعه ها در نوبت صبح نیز آماده خدمت‌رسانی به شهروندان است.


او تاکید کرد: پایگاه‌هایی نیز در شهرستان‌های نیشابور، سبزوار، تربت حیدریه، گناباد، کاشمر و قوچان فعال و آماده دریافت خون هستند. ظرفیت مهم پایگاه سیار اهدای خون نیز آماده همکاری با تمامی مراکز دولتی، آموزشی و تشکل‌های دانشجویی است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اهدای خون امر خداپسندانه و وظیفه‌ای همگانی‌ است که با احتساب مدت زمان پذیرش، معاینه، خونگیری، استراحت و ترخیص تنها در کمتر از ۴۵ دقیقه می‌توان به بیمار زندگی دوباره بخشید.

خبرنگار: علی بابازاده

انتهای پیام/

کد خبر: 1167481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =