بخش دیجیتالی کتابخانه دفاع مقدس در واحد بندرعباس راه‌اندازی می‌شود

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس از راه اندازی بخش دیجیتالی کتابخانه دفاع مقدس در این واحد دانشگاهی خبر داد و افزود: با راه اندازی این بخش، دسترسی آسان به منابع علمی و پژوهشی هشت سال دفاع مقدس در دسترس دانشجویان و دوستداران تاریخ انقلاب اسلامی قرار می گیرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمد حیدری نارمندی در جلسه مشترک ستاد شاهد و امور ایثارگران دانشگاه با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان، خواستار تعامل موثرتر و تاثیر گذارتر این دو نهاد شد و گفت: دانشگاه با داشتن اساتید مجرب و صاحب نظر در حوزه فرهنگی می تواند در اشاعه فرهنگ دفاع مقدس و تبیین آر مان های امام راحل(ره) و انقلاب گام های بزرگی را با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس داشته باشد تا بتوان از ظرفیت ها و توانمندی های طرفین برای پیشبرد اهداف کلان انقلاب گام های موثر برداشته شود.

اسماعیلی: با تروریسم رسانه‌ای در حوزه فرهنگ مواجه هستیم

وی یادآوری کرد که این بنیاد می تواند با معرفی اساتید صاحب نظر و متخصص که در حوزه دفاع مقدس و زمینه روایت گری این دوران،  تخصص و تبحر دارند دانشگاه را در حوزه شناخت بهتر ارزش های دفاع مقدس و تدریس کتاب دفاع مقدس یاری کند.

حیدری نارمندی، برگزاری کنگره های علمی و پژوهشی، برپایی یادواره  شعر دفاع مقدس، تالیف کتاب و جمع آوری خاطرات معنوی، تهیه کتابچه و راه اندازی نشریه مشترک با ستاد شاهد و امور ایثارگران دانشگاه و برخی دیگر از فعالیت های فرهنگی مشترک  را در این زمینه را، آغازی برای شروع همکاری های بیشتر اعلام کرد و گفت: این دانشگاه آمادگی کامل دارد تا در حوزه های علمی، پژوهشی، فرهنگی و ... یاریگر سایر ارگان ها، سازمان ها و ... باشد.

رئیس مرکز اسناد و مدارک و کتابخانه تخصصی اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان هرمزگان نیز با ارائه گزارشی از روند احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس به عنوان یک مطالبه عمومی استان؛  از امکان انتقال بخشی از کتابخانه تخصصی دفاع مقدس بنیاد و چگونگی استقرار در کنار اهمیت و جایگاه آن سخن گفت و یادآور شد: استفاده از ظرفیت اساتید جوان و متبحر  در این زمینه و همچنین جهت تدریس درس دفاع مقدس می تواند گامی مهم در ایجاد تعامل و تشریک مساعی بیشتر باشد.

بخش دیجیتالی کتابخانه دفاع مقدس در واحد بندرعباس راه‌اندازی می‌شود

رضا سهرابی، با بیان شرحی از حوزه اسناد و مدارک این اداره کل بیان داشت: پروژه های دانشجویی، پایان نامه های تحصیلات تکمیلی و کتاب اسنادی و دیگر فعالیت های پژوهشی مورد حمایت و پشتیبانی این اداره کل می باشد و می توان با اطلاع رسانی و ترغیب دانشجویان گام های خوبی در این حوزه برداشته شود.

وی شناسایی دانشجویان توانمند را در حوزه نویسندگی از سوی دانشگاه و معرفی آنان به بنیاد را، جهت شرکت دادن آنها در کلاس ها و کارگاه نویسندگی دفاع مقدس  را از دیگر برنامه های این حوزه برشمرد و افزود: در کنار این فعالیت ها، ارائه راهکارهای علمی و عملی برای بهره گیری از هوش مصنوعی در مراکز فرهنگی دفاع مقدس نیز از دیگر برنامه های اداره کل بنیاد حفظ آثار می باشد که نیازمند همکاری بیشتر دانشگاه در این حوزه نیز می باشد.

رئیس حوزه آموزش، تحقیقات و ترویج پژوهش های دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار این اداره کل نیز در این نشست از همکاری بنیاد  در خصوص مرمت و ساماندهی گلزار شهدای دانشگاه، مشارکت در برگزاری همایش تخصصی اساتید درس دفاع مقدس در مشهد با همکاری دانشگاه از برنامه های حوزه آموزشی است.

حسن محمدی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در حوزه جهاد تبیین گفت:  دفاع مقدس مانند گنجینه ای عظیم است که به درستی به نسل جوان انتقال داده نشده  و بهترین راه برای معرفی و رسیدن به این مهم، جهاد تبیین است که باید جدی گرفته شود.

وی، پایش و صلاحیت اساتید درس دفاع مقدس را از دیگر ضروریات این حوزه دانست و گفت: برگزاری کارگاه های توانمندسازی، بازدید اساتید از مناطق عملیاتی دریایی، جزایر و دستاوردهای دفاعی، آموزش های ضمن خدمت، شناسایی اساتید دارای سابقه جبهه(استاد راوی)، حمایت از پایان نامه های دانشجویی و برگزاری نشست های تخصصی هم اندیشی اساتید را از برنامه های در حال انجام این اداره کل می باشد که باید با جدیت به آن توجه شود.

مسئول دفتر ستاد شاهد و امور ایثارگران دانشگاه آزاد بندرعباس نیز در ابتدای این جلسه با تشریح عملکرد این دفتر گفت: تمام سعی ما در این حوزه ایجاد رضایتمندی فرزندان شاهد، ایثارگر  و جانبازان عزیز است و این دغدغه ای است که همواره مسئولان دانشگاه به آن اهتمام ورزیده و به آن توجه دارند.

مریم کناری زاده افزود: برنامه ریزی منسجم جهت تعامل دوجانبه با بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس و گسترش این همکاری ها در قالب اردوهای علمی فرهنگی، کارگاه های آموزشی، نشست های تخصصی و استفاده از توانمندی و ظرفیت فرزندان شاهد می تواند چشم انداز روشنی را به روی این همکاری بگشاید.

انتهای پیام /

کد خبر: 1167806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =