کتاب «شناسایی آسیب سازه» منتشر شد

محسن سیفی داوری عضو نخبه باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان اردبیل، کتاب شناسایی آسیب سازه را به چاپ رساند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، کتاب شناسایی آسیب سازه توسط محسن سیفی داوری، حسین سیفی داوری و دکتر حسن حسین زاده عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل چاپ شده است.

در خلاصه این کتاب آمده است: با توجه به اهمیت دقیق مدل اجزا محدود در شناسایی موثر پارامترهای دینامیکی سازه و در نتیجه تحلیل آسیب و خرابی مطمئن سازه ها در دست یابی به قابلیت اطمینان کافی و افزایش امنیت سازه ها، دست یابی به الگوهای کارآمد با قابلیت کارآمدی بالا در این حوزه همیشه مورد توجه مهندسین سازه می باشد. از این جهت در این کتاب ضمن بررسی فرمول بندی الگوریتم چرخه در بهنگام سازی مدل اجزا محدود مورد ارزیابی قرار گرفته شد. به منظور بررسی یک مطالعه جامع الگوریتم چرخه آب ارائه شده و نتایج آن با نرم افزارهای انسیس و آباکوس مورد بررسی قرار گرفت. روش الگوریتم چرخه آب در زمره روش های تکاملی و جمعیتی قرار می گیرد.

از این جهت بهنگام سازی با بررسی جمعیتی از ترکیب متغییرها به جستجو در فضای امکان پذیر متغییر می پردازد و اساسا برعکس روش های بهینه سازی متکی به تک نقطه های منفرد عمل می کند. از سویی دیگر یکی از شاخص های مهم در مقایسه برتری الگوریتم های بهنگام سازی و بهینه سازی مختلف توانایی این روش ها در عبور از نقاط بهینه محلی و فرار به سمت نقاط بهینه کلی است.

از نقطه نظر فرمول بندی ریاضی این روش به دلیل وجود عملگرهای داخلی بیش تر و نیز جستجو نسبت به روش های اجتماع ذرات و الگوریتم ژنتیک، قابلیت جستجوی کلی و نیز جستجوی محلی این روش به مراتب بالاتر بوده که این خود بیان گر برتری این روش در حل مسایل بهنگام سازی مهندسی پیچیده با تعداد متغیرهای زیاد طراحی در حصول سرعت بالای همگرایی های بالغ می باشد.

کتاب شناسایی آسیب سازه توسط انتشارات جهاد دانشگاهی استان اردبیل به چاپ رسیده و به قیمت1.500.000 ریال در کتاب فروشی های معتبر سراسر کشور در دسترس علاقمندان قرار دارد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1221063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =