سیگاری‌ها ۴۰ درصد بیشتر در معرض ابتلا به دیابت قرار دارند

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: مصرف دخانیات در زنان باعث ناباروری، سرطان دهانه رحم، پوکی استخوان و زایمان زودرس می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، جعفر جندقی، رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: سالیانه ۸ میلیون نفر در جهان به دلیل مصرف دخانیات جان خود را از دست می‌دهند که ۱/۲ میلیون نفر آن ها افرادی هستند که در معرض مواجهه با دود حاصل از مصرف دیگران قرار می‌گیرند.

داروی سرماخوردگی ماده‌ای موثر برای ترک سیگار!

به گفته وی حدود ۶۰ هزار مرگ سالیانه ناشی از مصرف دخانیات در کشور برآورد شده است.

جندقی گفت: بررسی ها نشان می دهند که شایع‌ترین سرطان‌های ناشی از مصرف دخانیات شامل سرطان دهانه رحم، خون، لوزالمعده، کبد، مثانه، حنجره، زبان، مری، معده، ریه و دهان هستند. مطالعات نشان می دهند که ۹ جانباخته از ۱۰ نفر به دلیل سرطان ریه، مصرف کننده دخانیات هستند.

او ادامه داد: مصرف دخانیات خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب و سکته مغزی را بین ۲ تا ۴ برابر افزایش می‌دهد. خطر ابتلا به بیماری دیابت نیز در بین افراد مصرف کننده دخانیات ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت بیان کرد: مصرف دخانیات در زنان، خطر ناباروری، یائسگی زودرس، سرطان دهانه رحم، پوکی استخوان، زایمان زودرس و سقط جنین و در مردان نیز ناباروری را به همراه خواهد داشت.

او گفت:  مواجهه کودکان با دود دخانیات باعث بروز بیماری هایی مانند آسم، عفونت ریه و گوش میانی و مرگ ناگهانی نوزاد می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1169648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =